Game systeem, kan deze combinatie van onderdelen beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerS

Meubilair
Lid geworden
2 mrt 2009
Eindelijk weer eens een gamesysteem/werkcomputer bouwen. Ik dacht aan de volgende setup. Hoor graag waar het beter/goedkoper kan, of waar ik fout zit?

Moederbord: MSI Z97 Gaming 5
Processor: Intel Core i7-4790
Processor koeler: Cooler Master Hyper 103
Geheugen: Corsair 2*8GB DDR3-1866MHz Vengeance Pro
SSD: Samsung evo 850 120GB
HD: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
GPU: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Voeding: Cooler Master V750 Semi-Modular

Case: Full tower, Cooler master storm stryker

Monitor: AOC u3477Pqu

Muis: Razer Taipan
Toetsenbord: Razer Blackwidow

Bij voorbaat dank voor suggesties en het meedenken.

Als er nog wat rek in het budget zit: neem minimaal een 250GB SSD, dan kan je er ook nog wat games op kwijt. Voeding kan eventueel wat lichter, tenzij je in de toekomst van plan bent om 2 kaarten in SLI te draaien. Zo niet, dan voldoet een 500W A-merk voeding ook meer dan.

Hoi,

Ziet er goed uit en ben het met mijn voorganger eens met de twee aangedragen punten maar werkt wel.:thumb:

Dank voor de reacties.

Die SSD had ik ook al bedacht. Maar aan de andere kant. Hoeveel games krijg je nou op die 120 GB extra.

Voeding had ik om 2 redenen. Inderdaad SLI in de toekomst. En als de efficiëntie curves een beetje kloppen dan is het niet handig dit soort voedingen tot aan max te belasten. Zijn ze enorm inefficiënt.

Over de efficiëntie: hoogstwaarschijnlijk draait je pc het grootste deel van de tijd idle, dus dan zit je beter met een voeding van rond de 500W die efficiënter zal zijn met laag verbruik. Maar zoals je zei heb je waarschijnlijk de wens voor SLI in de toekomst, dus dan is het logisch om een dergelijke voeding te nemen.

Gelijk heb je. En wil toch wel eens met SLI gaan stoeien in de toekomst

16 Gb is voor gamen echt overkill, 8 Gb is in 99% voldoende.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Asus og Gigabyte bij de keuze voor een moederbord, ik heb het niet op MSI die veelal > 10 BIOS-updates nodig heeft om een bord stabiel te krijgen.:o

Dank Scrapheap. Had idd niet vermeld dat ik niet alleen ga gamen met het systeem. Komt ook nog gewoon werk bij met Photoshop, Illustrator, Virtualbox en etc. En dan is 16GB toch wel handig. Wat de keuze voor MSI betreft, de spullen zijn besteld, dus dan ga ik dat binnenkort merken.

Dezelfde programma's draai ik hier ook met een Ci7 en 8 Gb...nog nooit meegemaakt dat ik minder dan 2,5 Gb geheugen vrij had, vandaar mijn opmerking.
De rest is inderdaad afwachten maar zo af en toe op relevante BIOS-updates controleren kan ik je wel adviseren, met name als je problemen hebt met de stabiliteit..;)

Laatst bewerkt:
:thumb::thumb:, dan wens ik je er veel plezier mee en voor lange tijd :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan