game systeem speelt spellen niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

dipsaus112

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
12
hallo allemaal,

ik heb vorige week een nieuw systeem in elkaar gezet om zo af en toe mee te gamen..

het gaat om een :

processor : amd 6-core ~3.3 ghz x6 -fx-6100
geheugen : kingston 8GB 1333 DDR3
videokaart : Radeon HD7770 HIS ~ 1GB
hardeschijf: SSD ~ 120GB
monitor : samsung b2330HD FULL HD 1920x1080
case : furious longhorn ms-tech

ik weet dat de videokaart misschien niet de beste is alleen speelt hij Battlefield 3 wel op ultra af ( 1440x900 ) maar enkele andere games als Assasins creed revalations en skyrim niet ?
zelfs niet als ik ze op 1280x1024 op lage kwaliteit wat normaal toch bijna elke pc aankan ?

zoals Assasins creed loopt soms op 1920x1080 alles op high wel helemaal goed maar als ik dan op bepaalde stukken loop waar het allemaal iets gedtaileerder is dan begint hij te stotteren zelf op lage resolutie ?

ook is gewoon mijn bureaublad en internetten ern degelijke ook niet een super scherp beeld? misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben..

heb wel de nieuwe driver van de amd site gehaald dus dit kan het haast niet zijn neem ik aan.

dit kan toch niet aan de videokaart liggen want dan zou hij op lage resolutie wel moeten doen ?
waar kan dit aan liggen?



alvast bedankt voor de reacties,
 
Je hebt een AMD processor, zegt genoeg:p

Je hebt ook de goede drivers van de rest van de onderdelen geinstalleerd/gedownload. Probeer een een biosupdate.
Daarnaast draait niet elke game dezelfde spec's maar zou toch verwachten dat hij op z'n minst op lage resolutie goed moet werken.

kan het niet zijn dat je pc te warm word? Dus controleer de temperatuur even
 
bedankt voor de reactie ,
maar amd of niet, ik neem toch aan dat een 6 core wel op lage resolutie moet kunnen gamen,;)
en nee hij word niet te warm, ( kan ook haast niet want alles is nog geen week oud )
en wat voorn drivers bedoel je nog meer ? verder zijn er toch geen drivers om te installeren behalve de audio en internet etc..?
maar ik heb ook wat onderzoek gedaan en de fx6100 processor is niet het best voor gamen en misschien dat hij daarom ook wel op lage resolutie stottert, omdat de videokaart het wel aankan maar de processor niet bij kan benen ?
zal dit het misschien kunnen zijn?

alvast bedankt
 
AMD heeft altijd gaming processors gehad en heeft zich altijd op gamen gericht, dus de opmerking dat hij een AMD processor heeft is best overbodig.

@dipsaus112, Je kunt wat in de Catalyst Control Center spelen met Anti-Aliasing, double of triple buffering, v-sync, en het Catalyst A.I. spelen (deze zorgt voor prebufferen van drivers etc. voor de game opstart, bij mij heeft deze optie bij Borderlands voor veel problemen gezorgd).
Heb je de nieuwste DirectX (11) geinstalleerd? (start -> uitvoeren -> dxdiag)

Jouw CPU staat op 128 in de benchmarks, en mijn Intel QuadCore Q8200 staat op 295 en ik game heerlijk snel met een ATI Radeon 4850 HD...
Dus je Processor moet dat zeker aankunnen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt! ik zal het zo even proberen en zal even laten weten als het beter word :thumb:
 
heb alles even geprobeert alleen niet beter geworden, en omdat ik de nieuwste drivers heb kan ik de A.I functie niet zo uitschakelen en heb ik dit gedaan via een andere optie in het edit bestandje prfiles.xml ( opgezocht via google ) alleen was er geen verbetering ? en het is ook echt alleen wanneer ik bij assasins creed bijvoorbeeld op de daken loop of naar de grotere huizen enzo kijk dan heeft hij ineens een stuk minder fps?
baal hier echt van omdat ik nu niet fatsoenlijk even kan spelen?
nog andere oplossingen en iemand met het zelfde probleem ?

alvast bedankt...
 
net even gekeken met assasins creed revelations met fraps, en hij heeft als ik de ene kant op kijk en loop gewoon 65-80 fps, en sta ik op het dak of kijk ik naar bepaalde punten daalt het opeens tót zo'n 35 fps gemiddeld,
dat is toch veels te veel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan