Game Video Pc Budget € 1000 tot € 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanelle

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2013
Hallo iedereen,

Allereerst al bedankt voor het aanklikken van dit topic.Ik ben al een tijdje bezig om een nieuwe pc te kopen Dus ik heb me hier en op andere sites al wat ingelezen.Maar durf het toch niet aan om er een te bestellen.
Zonder dat er mensen naar kijken die er verstand van hebben.

Budget: 1000 euro als het kan, enige uitloop is mogelijk tot max 1200 euro

Dit was mijn inleiding, nu mijn doelen waarvoor ik de computer wil gebruiken.
Ik wil erop gamen.maar wel op zo hoog mogelijk wat in mijn budget past.
Verder is er gewoon dagelijks gebruik zoals internetten, word bestanden, films downloaden.
Dan doe ik ook zo af en toe video-editen met Avidemux

Wat ik allemaal denk nodig te hebben? Jullie hulp en een desktop graag. Verder wil ik graag een SSD-schijf. De voordelen die ik gelezen heb zijn zodanig dat ik er graag een wil. Ook zou ik graag de mogelijkheid willen hebben tot films branden.

Ik heb geen merkvoorkeur. Ik ga voor de beste kwaliteit die in mijn budget past.
de Ik wil graag gebruik maken van Windows 7 en ik ben er nog niet over uit of ik het zelf ga proberen, Of de computer laten samenstellen bij Azerty, of een andere winkel.

Tot nu toe is dit mijn eventuele samenstelling

1 Intel Core i5 3570K Boxed € 199,90
1 MSI Z77A-GD65 € 138,45
1 XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation € 345,-
1 Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB € 59,65
1 Zalman Z12 Plus € 61,61
1 Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 € 24,40
1 Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 € 61,90
1 Samsung SH-224BB Zwart € 14,80
1 Corsair CX600M € 62,90
1 Samsung 840 series SSD 120GB € 80,75

Totaal € 1.049,36

optie 2

1 Intel Core i7 3770K Boxed € 292,60
1 ASRock Z77 Extreme4 € 114,90
1 HIS 7950 IceQ X² Boost Clock 3GB € 293,90
1 Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB € 59,65
1 Zalman Z12 Plus € 61,61
1 Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 € 24,40
1 Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 € 61,90
1 Samsung SH-224BB Zwart € 14,80
1 Corsair CX600M € 62,90
1 Samsung 840 series SSD 120GB € 80,75

Totaal € 1.067,41

Heel erg bedankt als je me advies wilt geven.

Tsja, beide systemen zijn natuurlijk goed voor dat geld, maar het is net wat je belangrijker vindt: wil je sneller echt grafische dingen laden, of meer dingen die op de CPU rusten? Dat is een beetje het punt (wat je volgens mij zelf ook al doorhebt). Morgen zal ik even verder zoeken wat het beste zou passen bij je.

Super Andreazz ik kan wel wat raad of een bevestiging gebruiken. morgen avond ga ik de bestelling doen. :)
ik denk dat het de i7 niet gaat worden maar weet ook niet wel OC of geen OC build

Laatst bewerkt:
Tsja, als je niet wilt overklokken kan je net zo goed voor een processor zonder de unlockte multiplier gaan (dus zonder de K)... Scheelt (volgens mij) zo weer 50 euro, en dat is altijd mooi meegenomen ;)
Ik wil ook best een systeem samenstellen dat voor minder geld dezelfde prestaties biedt (vooral bij Photoshop en Blender etc.) ?

Als je bij Azerty bestelt: gebruik "Code Helpmij" (zonder quotes) en steun helpmij! Anders: gewoon lekker posten;)

Graag zo als ik al eerder zei vanavond doe ik mijn bestelling en heb dus nog geen beslissing genomen.
Als er niks anders komt zal het optie een worden.

Ben je van plan om te overclocken? Als dit niet zo is kun je nog heel veel besparen en dit geld op andere onderdelen zetten, waardoor je prestatiewinst zal behalen.

daar zit ik nu mee wel of niet

Vraag overclocken
1: brengt het dan zo veel meer
2:is de kans erg groot dat er iets stuk gaat
3: door overclocken wordt hier mee ook de levensduur van het systeem ook niet aanzienlijk korter

1: Nee, het is niet heel veel tenzij je echt 'professioneel' gaat overclocken. Maar als je het nog nooit gedaan hebt raad ik het je ook af. Je bent beter uit (en makkelijker) om gewoon het geld in andere componenten te steken, vind ik zelf.
2: Nee. Niet als je uit kijkt met wat je doet en alles bijhoud en veel test.
3: Nee. Net zoals vraag 2, als je er niet goed mee om gaat dan wel, maar als je alles goed bij houd en veel test dan heb je hier geen problemen mee.

Ik persoonlijk raad het je dus af, maar er zijn er ook veel die het je wel aanraden.

Om te antwoorden op je vragen omtrent overklokken:
1. Ligt eraan hoever je gaat, het is in feite voor 90% meer een sport, maar je kan wel degelijk prestatiewinst behalen;
2. Kort antwoord: nee. Aanvulling: Zolang je overklokbare processors gebruikt en hardware die ook geschikt is voor overklokken, is de kans nihil dat je bij het overklokken je hardware sloopt (mits je niet 1,5x zo hoge kloksnelheid probeert te bereiken met luchtkoeling);
3. Nee (zie 2 voor aanvulling).
edit: (:

Voor een vergelijkbaar systeem van AMD geldt: je kan het echt max doen, dan geef je 180 euro uit voor AMD's FX8350. Die is ietsje slechter dan de 3570K in sommige games, in andere juist beter. In videorenderen, foto- en videobewerken veegt hij de vloer aan met de 3570K. Ook biedt de AMD mogelijkheid om in de toekomst (max 3 jaar) te upgraden naar een nieuwe(re) processor, i.t.t. de Intel. De keus is aan jou!

Laatst bewerkt:
Hasjenwiet zegt dat zonder oc er redelijk wat bespaart kan worden en daar mee andere onderdelen kan verbeteren
dus ben eigenlijk wel benieuwd wat dat uit maakt. En eerlijk gezegd denk ook niet dat oc systeem iets voor mij is.
dat houdt dus in processor en moederbord moet gewisseld worden. als ik het goed begrijp

als je niet gaat overclocken kun je er met een moederbordje van 60 euro en een processor van 170 IPV de i5 mee door dat scheelt bij elkaar zon 90 euro en dan nog eens erbij dat je een grotere voeding nodig hebt.
nou dan raad je het al :D je kunt dat geld beter in je videokaart steken, maar aangezien je al een 7970 in je build hebt zitten...
met videobewerking moet je goed kijken of je programma's hyperthreading ondersteunen, zo ja en je gebruikt het veel is het het waard om de i7 te halen, ondersteunen je programma's het niet, kun je net zo goed met de i5 gaan ;)
ik denk dat als je videobewerk progjes het niet ondersteunen je onder de 1000 euro al blij gaat worden

Ik denk dat je dan misschien meer hebt aan de fx8350 hebt dan aan een i7... De 8350 heeft meer cache dan de i7 dus zal bij videobewerken dingen (in theorie) sneller verwerken...

Ja met die kaart hoop ik dat het de komende tijd mogelijk om de meeste games zonder probleem kan spelen.
En Prog die ik gebruik zijn nu nog Avidemux Gimp en wil graag met game studio van start gaan.En nee ik weet het nu zeker het wordt geen oc
Dus wat is nu dan de beste optie voor mij.

Voor een vergelijkbaar systeem van AMD geldt: je kan het echt max doen, dan geef je 180 euro uit voor AMD's FX8350. Die is ietsje slechter dan de 3570K in sommige games, in andere juist beter. In videorenderen, foto- en videobewerken veegt hij de vloer aan met de 3570K. Ook biedt de AMD mogelijkheid om in de toekomst (max 3 jaar) te upgraden naar een nieuwe(re) processor, i.t.t. de Intel. De keus is aan jou!

De i7 zal bij nader inzien waarschijnlijk het toch (misschien niet altijd) beter doen, maar dat mag dan ook wel, voor een 2x zo hoge prijs... Al heeft zoals gezegd in post #12 de AMD veel meer L1 en L2 cache, waardoor hij sneller zou moeten kunnen zijn. Ook zijn de 8 cores handig voor het draaien van veel programma's/ zware programma's (ook games) tegelijk.

GIMP is niet echt CPU/GPU intensief, ik draaide het op mijn Sempron 3000+ met nVidea 6600 prima! Nu met een veeeel beter systeem nog beter (geen wachttijden meer (: )

Laatst bewerkt:
Wat heb ik dan nu nodig i5 moet dus vervangen worden voor i7 neem en een ander moederbord en de rest dan zo laten ?

In theorie zou je de i7 gewoon op het moederbord van die i5 kunnen douwen (socket is toch gelijk?)...

intel is over het algemeen beter in videobewerking (vraag me niet waarom) maar het is zo, met name de i7'ens waar AMD geen antwoord op heeft
videobewerking+gaming zou ik toch voor een i5 3570k of als je niet gaat overclocken een i5 3470 of eventueel een i7 3770K of i7 3770

Laatst bewerkt:
dus bij optie 2 het moederbord vervangen ja sory ben beetje nu de weg kwijt en hoopte vandaag mijn bestelling te doen.
maar het is lastiger dan ik dacht zo veel mogelijkheden en meningen :)

Hm, dit verbaast mij toch enigszins... De eerste link op google bij een zoekopdracht (3770k vs 8350 avidemux)... Ik zal eens benchmarks zoeken met Avidemux die het tegendeel bewijzen...

Edit: ik zie nu dat je 8gb 1600MHz geheugen hebt. Je zou voor dat geld beter 16GB 1333 MHz kunnen kopen. De prestatiewinst met meer MHz is klein, je kan dan beter meer kopen.

En wat voor videobewerken wel geldt: meer threads/cores = beter + sneller (AMD: 8 cores; Intel: 4 threads)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan