Game

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten54321

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Berichten
121
Hallo iedereen,

Ik wil graag games leren maken...
Ik heb een beetje ervaring in javascript.
Ik zoek een deftige programmeertaal of programma.
Kan ik javascript gebruiken voor gamemaker?
Ik weet dat een taal leren NIET gemmakelijk is en dat je er VEEL tijd in moet steken. :D
Kent er iemand een goede tutorial? :)

Alvast bedankt!!! :D
 
afgezien van het feit dat je in je afgelopen 3 vragen steeds vraagt naar een betere taal, hangt ervanaf wat voor games je wilt maken.

wil je simpele online games maken kom je erg ver met actionscript/flash (wil je daar een tutorial van gewoon googlen op 'actionscript beginners tutorial').
voor wat uitgebreidere games kan je hier java aan toevoegen (let op dat java GEEN javascript is, maar een compleet andere taal).

ik zou met deze talen beginnen aangezien je hiermee je kennis sowieso al erg vergroot. actionscript is zon beetje de simpelste en snelste taal om games mee te maken, maar bedenk wel dat het wel even kan duren voor je het onder de knie hebt.
 
Ik wil simpele 2d games gaan maken.
Kan je mij goede tutorials doorsturen?
Ik heb nog een vraag...
Heb ik software nodig voor te programmeren in actionscript of flash?
Wat moet ik allemaal kunnen?
 
XNA/C# is goed om te beginnen

XNA is een game framework en C# is ook een framework

Wat kan je ermee doen? Windows LIVE games maken [hiervoor heb je wel een certificaat van Microsoft nodig] en XBOX games [ook certificaat nodig]
Maar je kan wel gewone games maken voor de pc.

Links naar XNA/C# tutorials:

Wat heb je nog nodig?
 
Laatst bewerkt:
matthi, denk je niet dat dat wat hoog gegrepen is? die games zijn nauwelijks te maken voor 1 persoon (wil je wat leuks hebben), ook het verspreiden is bagger aangezien je ze niet even kan embedden op je site ofzo...
 
zoals ik al eerder zei is flash/actionscript veel makkelijker voor simpele games die je met 1 persoon kan maken. dit is met een windowsgame nagenoeg onmogelijk (wil je wat leuks neerzetten). als goede programmeertaal om te leren moet je java hebben.
 
download debbo v3.5 totrial staat er bij en je hoeft alleen game naam endan kn je beginnen met maken van game bij mij werkt het kom ff kijken op mijn game *knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe krijg ik dat voor mekaar?
Is dat gratis?
Is dat jouw advertentie?
Ik denk dat je computer hiervoor dag en nacht moet aanstaan oftewel moet je een vps kopen, dat kost 30euro per maand.
Hoe ben jij aan die leden gekomen?
Heb jij een vps of gewoon op jouw pc?
Of is een server helemaal niet nodig?
Graag uitleg want ik snap er niks van... :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de link verwijderd; het runnen van een habbo-kopie is niet toegestaan.
 
Hoi maarten,

Vergeet ook niet naar Unity te kijken. Als je al enige ervaring hebt met JavaScript dan kun je dat ook gebruiken in Unity.
Ook hiervan kun je de gratis versie downloaden om internet applicaties te maken.

Krib.
 
Ik begrijp nog niet helemaal welke richting je op wil gaan (ja 2d) maar als je de 3d richting op wil gaan is daar ook een makkelijkere weg op, gamemaker7 bijvoorbeeld, of als je van fps houd, fpscreator. of een hele andere richting op wil gaan, een RPG gamecreator, (dacht ik)
 
Als ik jou was zou ik eens kijken naar java, het is goed voor beginners en voor het leren van Object Orientated Programming.
Ik zou mij niet bezig houden met 'speelgoed' zoals fps makers. Unity zou je ook kunnen proberen. Ik ben van plan een game te maken met een vriend,
dus als je intresse hebt: *KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oude topics mogen met rust gelaten worden, deze zijn niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan