GameCam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spenderman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Ik wil graag als ik aan het gamen ben het op kunnen nemen met een programma, GameCam heb ik al geprobeerd maar vind ik niet echt fijn werken zijn er misschien nog meer van dit soort programma's?? alvast bedankt! :thumb:

Fraps is er ééntje.
Alleen kun je daar met demo versie maar een halfe minuut mee opnemen.
Zit er in de game zelf niet een opneem functie? (de quake engine heeft dat bijvoorbeeld wel).

Je hebt ook nog SnagIt,

Je kan ook een demo opnemen. (bijvoorbeeld in CoD2 doe je dat met de command '/record')
En dat open je met seismovision.
Handig programma, kan je allemaal soorten 3d effecten ook nog aan toevoegen ect. Mooi, handig. Maar wel iets waarvoor je moet betalen.
Tenzij je een cracked download ect. kan natuurlijk met elk programma.

heb zelf de volledige versie van Fraps, en kan dus langer openemen. maar doe dan zelden langer dan een halve minuut, dus kun je met die trial version van Fraps prima uit de voeten. vergeet niet dat het een enorm aantals MB's opleverd. en vaak kijk je toch geen half uur aan speelduur, en uploaden tot sites als Livevideo, Google video of Youtube is dan ook geen beginnen aan met zoveel MB's.
vind gamecam zelf ook niet zo'n lekker progamma, en SnagIt ken ik niet.

je kunt trouwens heel simpel met Movie Makers heel erg aardig je films bewerken, leuke tool.

leon

heb zelf de volledige versie van Fraps, en kan dus langer openemen. maar doe dan zelden langer dan een halve minuut, dus kun je met die trial version van Fraps prima uit de voeten. vergeet niet dat het een enorm aantals MB's opleverd. en vaak kijk je toch geen half uur aan speelduur, en uploaden tot sites als Livevideo, Google video of Youtube is dan ook geen beginnen aan met zoveel MB's.
vind gamecam zelf ook niet zo'n lekker progamma, en SnagIt ken ik niet.

je kunt trouwens heel simpel met Movie Makers heel erg aardig je films bewerken, leuke tool.

leon

FRAPS moet je snelle harddisk voor hebben en beter ook een stevige videokaart, maar is stukken en stukken beter dan Gamecam, vanwege het feit dat het zijn eigen codecs heeft.

Het schrijft de uitvoer weg in AVI, dat maakt het zo groot. 800x600 60 frames per seconde is snel 0.7 tot 1 GB per minuut, afhankelijk of je geluid ook opneemt.

Het voordeel van FRAPS avi bestanden is dat ze enorm goed te bewerken zijn met verschillende programma's De gamecam files zijn gewoon vele male minder van kwaliteit.

Overigens vond ik beide goed genoeg om aan te schaffen. Ik heb full-fraps 2.8.2 (2560x1600 kan dat opnemen op dual core machine) en Gamecamlite, want voor die 7,50€ voor een lite-licentie heb je toch een aardig programmaatje.

dat heb je perfect uitgelegt jippiejajee.
maar kun je me misschien vertellen wat je bedoelt met;
"...kan dat opnemen op dual core machine..."
ben zelf sinds 2 weken de trotse bezitter van een dual core 2,4 GHZ pc, en ben een vervent gebruiker van Fraps (film mn mappen voor teasermovies etc), maar weet dus niet wat t te maken heeft met een enkele processor of dual core?

alvast bedankt,

leon

Ik heb het zelf niet zo op Windows Movie Maker, this mij maar te,, te,, te.. naja je snapt wel.

Geef mij maar lekker software van Adobe, dat vind ik veel leuker.
Heb bijna elk bekent, handig en bruikbaar programma van Adobe, en ik vind het heerlijk werken.
Het is zeker je centjes waard als je het eenmaal hebt en veel gebruikt :thumb:

Ik heb het zelf niet zo op Windows Movie Maker, this mij maar te,, te,, te.. naja je snapt wel.

Geef mij maar lekker software van Adobe, dat vind ik veel leuker.
Heb bijna elk bekent, handig en bruikbaar programma van Adobe, en ik vind het heerlijk werken.
Het is zeker je centjes waard als je het eenmaal hebt en veel gebruikt :thumb:

www.phazeddl.com typ in fraps of gamecam voor full versies ;)
of je kan zoeken bij paulpbaker.com (phazeddl aangeraden grootse zoek engine ;)

dat heb je perfect uitgelegt jippiejajee.
maar kun je me misschien vertellen wat je bedoelt met;
"...kan dat opnemen op dual core machine..."
ben zelf sinds 2 weken de trotse bezitter van een dual core 2,4 GHZ pc, en ben een vervent gebruiker van Fraps (film mn mappen voor teasermovies etc), maar weet dus niet wat t te maken heeft met een enkele processor of dual core?

alvast bedankt,

leon

Op een dual core machine kan je full screen opnemen tot 2560x1600. Op een single core machine word je opname maximaal 1152x768.

Het mooie van fraps is ook dat het standaard op je 2e core draait en je 1e core niet gebruikt. Als je de affiniteit van je game naar core 1 zet (in taakbeheer, met de rechtermuis op het proces en dan affiniteit kiezen) dan kan je processor de taken als game / recording gescheiden houden, wat weer een beter resultaat geeft in performance.

vanaf versie 2.8.0
- Added full-size video capture up to 2560x1600 for dual core CPUs

bedankt voor de heldere uitleg.
het gaat inderdaad snel ten koste van je game performances, wanneer je tegelijk met Fraps filmd. zelf op mn oude 3 Ghz pc begon de game zulk lage fps te geven wanneer ik met Fraps de game begon te filmde. maar, ben heel erg blij met mn nieuwe pc, dual core, want ookal gebruik ik Fraps, de fps blijven lekker hoog, (geen diashow effect meer). maar, de tijd leert ons dat games blijven 'groeien', en al snel zullen games zo zwaar zijn dat zelfs neiwue zware pc's lage fps krijgen door Fraps. en dan is het inderdaad handig dat de dual core afzonderlijk gebruikt wordt door Fraps.

bedankt,
leon

Je kan het aardig tweaken hoor. Hier wat tips, wel in het engels, want ik had ze voor een gamecommunity ergens anders al eens gepost.

Disable all of the following in windows:
- Automatic detection of networkdrives and printers
- Indexing service
- Desktop themes

For your moviefolder disable:
- EFS (file encryption)
- File compression

- Defragment your harddisks.
- Do not use an external harddisk for your recordings (lousy performance).

If you are using a full-protection package like norton / panda / mcafee / etc. It's best just to exclude your gamefolder / frapsinstall folder / frapsdatafolder from real time protection.

For dualcore systems:
- Start your game, open taskmanager, goto the process-tab. Set the affinity of the game to core 0 only. Fraps will autorun on core 1 on dual core systems. Works best on a little older games that don't have full dual-core support in their code.

If you have the possibility create a RAID 0 harddisk configuration. It's also possible to create striped volumes in XP that improve performance on partitioned drives.

If you use 2 IDE harddisks, connect them both to a different IDE cable. Use your 2nd harddisk for recording data.

Improving screen-lag issues.
- Keep in mind that FRAPS locks the framerate when recording. This means that when you set FRAPS to record 20 fps, you will only get 20 fps on your game at that time. Allways try to record with 40 fps or higher and your game will keep running smooth.
- On TFT's it's best to lock your Vsync, see what framerate fraps tells you in the game, and set that framerate as recording rate. It'll prevent ghosting while recording.
- If you want AA (anti-aliasing) enabled when you are recording, don't use the ingame AA setting, but force it on videocard. It'll have better performance. Same for AF (anisotropic filtering) and TF (Texture filtering).

Some recording issues:
- Do NOT use 25 fps or 29.97 fps for your game recordings, unless you plan them for a DVD movie. Files recorded at those framerates are interpreted as PAL or NTSC format by sudden video-editing programs and will limit your possibilities of recoding and editing.

Recording sound does have some issues:
- It'll only record from the windows input. So if your input is set to microphone (for TS or Ventrilo use) you will only hear yourself.
- "What you hear" will give you the best gamesound-recordings. But if you are using TS or Ventrilo, you 'll hear people talking on that too.
- Recording Wave is possible only in stereomode, but the "What you hear" setting does provide better recordings.

NOTE: recording sound has quite an impact on performance and will increase filesizes a lot.

I solved the sound issues by using my onboard soundcard for TS/ventrilo on seperate speakers when recording gamesound from my X-fi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan