gamecomputer samenstellen €700 tot €900 voor spellen als minecraft, call of duty

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxFps

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2013
Berichten
10
Hallo,
Ik zoek een snelle gamecomputer
Waarmee ik games kan spelen op Max settings zoals: minecraft, call of duty,
Battelfield.
Ik wil zowsie wel veel fps voor games als minecraft ik wil shaders instaleren en het zou fijn zijn als ik geen lagspikes krijg... Verder zou ik ook frabs (beeld recorder) willen gebruiken .
Ik wil ook video's snel kunnen renderen.
Ik wil het wel zo goedkoop mogelijk houden ongeveer 700 tot 800 en meschien nog 900.

Ik kom er zelf niet uit dus als jullie me willen helpen :) zal dat heel fijn zijn .
Groetjes Kane
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je vraag even van hardware overige naar aankoop nieuw systeem/upgraden verplaatst die is hier voor.Succes met je vraag
 
Laatst bewerkt:
sjonge jonge, 200 a 300 fps, dan kom je er niet met alle spellen met jouw budget hoor :p Maar het is ook allemaal niet nodig, als je 60+ fps hebt in alle games is het allemaal prima, sneller kunnen je ogen het toch niet waarnemen.
 
Jaa 300 fps ik wil dat voor minecraft zonder recorden en ik wil ook shaders instaleren dus ja.... meschiem moet ik wat specifieker worden :D
 
Waarom zou je zoon hoge FPS willen hebben? 60 is ruim voldoende. Als je voor zeker wilt gaan (80Fps).

Als je toch 300Fps wilt halen en tegelijkertijd ingame wilt opnemen. Moet je denken aan een I7 en 2x een http://tweakers.net/pricewatch/336090/inno3d-ichill-gtx-780-3gb-herculez-x3-ultra.html als videokaart. Dan ga je al gauw over de 2500 euro heen. Dat ga je het niet redden met een budget van 900 euro. Sterker nog 80 FPS ga je niet eens halen bij BF3. Met een budget van 900 euro. Als je er ook nog is ingame bij gaat opnemen. Ga je al gauw naar de 50-60FPS.

Edit: Waarschijnlijk ook 16GB geheugen op 2666Mhz+.
 
Laatst bewerkt:
200 a 300 fps???
wat is het punt daar van?
het oog ziet namelijk niet meer dan 60 fps
 
Zoiets, komt redelijk in de richting:

- AMD FX-8350
- Corsair Carbide 200R
- Seasonic M12II 520W
- Corsair Vengeance Pro Series CMY8GX3M2A1600C9B (9-9-9-24 *8GB-1600Mhz*)
- LG DVD+/-R/RW GH24NS95 S-ATA black OEM
- MSI 970A-G46
- MSI GeForce GTX 770 Gaming
- Western Digital WD1002FAEX (Black-*1TB-7200Rpm*)

Zou je moeten bestellen bij https://www.megekko.nl/winkelmand/add/180988/430/

VERZENDKOSTEN
€ 6,95
TOTAALBEDRAG
€ 880,46

Edit: De pc moet je zelf in elkaar zetten en voorzien van Windows.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets, komt redelijk in de richting:

- AMD FX-8350
- Corsair Carbide 200R
- Seasonic M12II 520W
- Corsair Vengeance Pro Series CMY8GX3M2A1600C9B (9-9-9-24 *8GB-1600Mhz*)
- LG DVD+/-R/RW GH24NS95 S-ATA black OEM
- MSI 970A-G46
- MSI GeForce GTX 770 Gaming
- Western Digital WD1002FAEX (Black-*1TB-7200Rpm*)

Zou je moeten bestellen bij https://www.megekko.nl/winkelmand/add/180988/430/

VERZENDKOSTEN
€ 6,95
TOTAALBEDRAG
€ 880,46

Edit: De pc moet je zelf in elkaar zetten en voorzien van Windows.


Behalve dat ik het niet eens ben met het moederbord is dit inderdaad een mooi systeem. Mijn broertje heeft ongeveer hetzelfde en zit rond de 90/100fps in minecraft (alles full).
 
Zou jij dan nog een betere moeder board weten

Of een hele anderen samenstelling vindt het fijn om the kiezen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, dat wil ik best doen. Wel een paar vragen:
Ben je van plan te gaan overclocken? Wil je puur prestaties of moet het er ook nog mooi uitzien? (De hardware bedoel ik dan). Wat heb je al in bezit? (Monitor, muis, toetsenbord, cd speler, ect ect)
 
Overclocken hoeft niet als hij al best snel is...
Het gaat vooral om de prestaties niet om de mooiheid ook omdat ik weet dat dan het prijskaartje omhoog gaat...
Maar als jij een mooie desktop omvang weet met lichtjes die goedkoop is dan zal het altijd fijn zijn. :)
Ik heb nog niks in bezit ik had een laptop maar die is KABOOM dusja
Hoop dat ik je heb kunnen helpen Doei
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, is die 700-900 euro dan ook voor een scherm enzo?? Want dat word wel heel krap als je een beetje leuke prestaties wilt... Kijk maar naar het systeem van sander, dan zit je aan de 880 euro zonder scherm en alles, en daar moet je toch wel minimaal 200 voor incalculeren.

En is je budget definitief, of zou je over een half jaar bijvoorbeeld nog 200 of 300 eurotjes extra hebben? Dan kun je namelijk gaan voor een iets goedkopere videokaart en dan over een half jaar een tweede in SLI erbij plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Nee Ik hoef geen scherm....
Ik heb een klein Samsung HD TVtje waar ik hem op aansluit
Dus die €700-€900,- is alleen voor de computer :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke. Ik zou beginnen met de Sabertooth 990FX R2.0. Dit board heb ik zelf ook en in combinatie met de FX-8350 is het een en al feest! Kost wel iets meer, maar een ijzersterke combinatie. Zo weet je zeker dat je daarmee de komende tijd goed zit. RAM word crucial Ballistix tractical, timing is beter als die van de corsair vengeance (8-8-8-24 8GB 1600mhz). Wat betreft de videokaart... Ik zou inderdaad gaan voor een NVIDEA GTX 700 serie. Dan zou ik voor MSI gaan (wel de TF versie!), vanwege de prijs en het geluidsniveau. Dan kun je twee dingen doen: je neemt de GTX 770 met een 500 watt voeding, dan zit je voorlopig geramt. Of, je neemt de 120 euro goedkopere GTX 760 met een 600 watt voeding. Dan kun je nu lekker gamen, en als er dan straks wat zwaardere games uitkomen koop je er een tweede bij. Dan verspreid je je uitgave een beetje en heb je uiteindelijk een betere pc dan met een enkele 770. Kost je uiteindelijk dan wel 120 meer. Tenslotte stoppen we alles in een zo goedkoop mogelijke kast (ik zou de corsair carbide 200R nemen) en gaat er nog een harddisk en cd speler in. Goed, hier de twee mogelijke uitkomsten:

Systeem 1: Ruimte voor upgraden
AMD FX-8350
ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Crucial Ballistix Tactical 8 GB 1600 (BLT2KIT4G3D1608DT1TX0)
Corsair Carbide 200R
LG GH24NS70 DVD-RW
Seagate Barracuda ST1000DM003 1 TB
Corsair CX600M
MSI N760 TF 2GD5/OC


Kosten zo'n 855 euro op dit moment. Daarna wanneer nodig uit te bereiden met:
MSI N760 TF 2GD5/OC

Totale kosten zo'n 1100 euro

Systeem 2: Alles in een keer
AMD FX-8350
ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Crucial Ballistix Tactical 8 GB 1600 (BLT2KIT4G3D1608DT1TX0)
Corsair Carbide 200R
LG GH24NS70 DVD-RW
Seagate Barracuda ST1000DM003 1 TB
Corsair CX500
MSI N770 TF 2GD5/OC


Totale kosten zo'n 980 euro

(Natuurlijk kun je door slim te shoppen, aanbiedingen en marktplaats, nog wel 100 eraf smokkelen.)

Wat betreft de kast, cd speler en harddisk kun je doen en laten wat je wilt, dat maakt eigenlijk geen reed uit.

Tja, je bent dus iets meer kwijt dan gepland, maar je kan zeker weten voorlopig weer vooruit! Ik geef persoonlijk meer de voorkeur aan systeem 1. Omdat een 770 op dit moment niet echt noodzakelijk is en wanneer de 760 niet meer voldoende presteerd je met een extra 120 euro opeens heel veel meer power hebt. De asus sabertooth is ook vrij prijzig, en je zou ook voor het board van sander kunnen gaan, maar geloof me: je zult geen spijt krijgen van de sabertooth!

Nog even iets toevoegen:

Met die 120 euro extra heb je wel echt VEEEEEL meer power. Twee 760's zijn niet alleen sneller dan een enkele 770, ze zijn ook sneller dan de 780 van 600 euro! En je ziet dat je voorlopig met de 760 goed zit, een enkele haalt bij Battlefield 3 nog 70FPS op ultra...

bf3.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik vindt dit super,
ziet er mooi uit lekker goedkoop en altijd tijd voor verbetering.
heeel er bedankt voor de tijd die je erin heb gestopt want dit vindt ik super.
ik heb nu eigenlijk een super systeem die ik later nog beter kan maken
heel bedankt ga hem meteen uitprinten.
thnx gr. kane
 
Hoo!! Stop!! Heb een foutje gemaakt zie ik!

Die 500 watt voeding voor het systeem waar je alles in 1 keer koopt (met de 770 dus) en de 600 watt voeding voor het systeem met uiteindelijk de 2 760's. Dit omdat twee 760 meer power nodig hebben dan een enkele 770.

Heb het bericht aangepast, nu is het wel juist.

Dus, aan je reactie te lezen ga je voor systeem 1 met ruimte voor verbeteringen?

Graag gedaan :-D laat je nog even weten als hij af is??

Ps. Nog een laatste tip. Als je een keertje geld over hebt, gooi er dan een aftermarked cooler in. Dan haal je zo 20% meer uit je processor met een overclock. Corsair h100i of een goeie lucht. Owja, en een extra setje van dat ram wat ik je heb aangeraden kan ook geen kwaad. Maar dat is allemaal ruimte tot verbetering, de basis is al een mooi systeem denk ik zo!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan