gamecomputer

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheall

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
ik ben bij een computer zaakje gegaan bij mij in de buurt.

en ze hebben dit samengesteld voor 1050 euro.

behuizing: Evo Recom met 4 of 5 fans erin dacht ik
voeding BeQuit 700w
moederbord Gigabyte MA790XT-UD4P
3dkaart: Gigabyte ATI Radeon HD 5870
proccessor AMD Phenom ll x4 965 3,4 ghz
hardeschijf samsung spinpoint 500gb
geheugen DDR3 2gb 1333 geen idee(dacht iets met titannium
Dvd brander LG sate 22x

is dit een hele goede gamepc voor 1050 euro.

en er zit een hele goede en snelle service + 2 jaar garantie op alle onderdelen(wat wel lekker in mijn oren klinkt)

Standaart zit er al 2 jaar garantie op elk onderdeel bij Alternate. (Dus ook bij andere winkels is dat ongetwijfeld hetzelfde).

Verder, ik vind het een beetje weinig werkgeheugen hebben. Aangezien ik met Windows7 en 4 Gig ddr2 het spul al vrij snel vol heb lopen (Veel aplicaties tegelijk).

Ziet er goed uit. Je zou alleen kunnen overwegen de processor een stapje terug te doen (De Phenom 2 X4 955 bijvoorbeeld) want het verschil is niet zo heel groot volgens mij en er dan een koeler bij te zetten als je wilt overklokken.

Maar we zullen wel zien wat de betere samenstellers op dit forum ervan te zeggen hebben. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Je zou alleen kunnen overwegen de processor een stapje terug te doen (De Phenom 2 X4 955 bijvoorbeeld) want het verschil is niet zo heel groot volgens mij en er dan een koeler bij te zetten als je wilt overklokken.

Maar we zullen wel zien wat de betere samenstellers op dit forum ervan te zeggen hebben. ;)

ja das maar maar tegen de tijd dat me pc de nieuwste spellen niet meer aan kan over een maandje of 6+ kan ik nog altijd overclocken en die stuff :)

ja das maar maar tegen de tijd dat me pc de nieuwste spellen niet meer aan kan over een maandje of 6+ kan ik nog altijd overclocken en die stuff :)

Okay, geen probleem. Dat kan je er inderdaad later inzetten. :thumb:

Ik ben het er mee eens dat de hoeveelheid werkgeheugen dat je gekozen hebt een beetje weinig is. Dit was me nog niet opgevallen. Ik dacht dat je twee van 2GB had gepakt, maar ik zie nu dus dat je maar 2GB in totaal hebt gepakt. Ik raad toch minimaal 3GB RAM aan voor een 32-bit systeem.

Okay, geen probleem. Dat kan je er inderdaad later inzetten. :thumb:

Ik ben het er mee eens dat de hoeveelheid werkgeheugen dat je gekozen hebt een beetje weinig is. Dit was me nog niet opgevallen. Ik dacht dat je twee van 2GB had gepakt, maar ik zie nu dus dat je maar 2GB in totaal hebt gepakt. Ik raad toch minimaal 3GB RAM aan voor een 32-bit systeem.

ja ik vond het ook al raar had hun gevraagd voor 4 gb dus mischien hbben hun een typ foutje gemaakt ofzo geen idee moet zowiezo 4 gb hebben for windows 7.

maar is die samenstelling zijn geld waard?

Mijn keus gaat totaal niet naar het samengestelde pc van u uit. Ik zat meer hier aan te denken link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[219782]=1&product[93361]=1&product[236271]=1

Waarom raad ik u dit eerder aan. Ten eerste is de processor die ik momenteel gekozen heb een stuk beter. Benchmark van de processor link: http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/compareproducts/bGlka5iamJfKacg,bGlkaZiZmJXKYMg/

Het geheugen dat ik gekozen heb is een stuk meer, maarl liefst 4gb in plaats van 2gb en heeft een hogere snelheid namelijk 1600mhz in plaats van 1333mhz.

De behuizing die ik gekozen heb is van coolermaster en heeft momenteel 3fans geinstalleerd. In totaal passen er 7 fans in de behuizing het is een top ding heb ik zelf ook staan.

De voeding die ik gekozen heb is ook 700watt en is van ocz 700watt is meer dan genoeg hiermee kunt u later gemakkelijk cross fire x draaien (dat betekent 2 videokaarten koppelen om hogere performance te krijgen).

Ik heb als videokaart ook een 5870genomen dus dit maakt niet uit.

Het moederbord is heel verschillend, omdat deze processor een andere socket nodig heeft namelijk 1156 in plaats van die van amd de am3 socket. Het is een nieuwe socket van intel en dit is een prima moederbord. U kunt bij dit moederbord cross fire x draaien mede, omdat de 2de pci'e slot ook een hoge snelheid heeft.

U had geen processor koeler gekozen, maar u maakte duidelijk mischien te willen overclocken daar is deze processor koeler uitermate geschikt voor. De scythe mugen 2 is als cpu koeler 2008 uit de bus gerold dus een top ding.

Brander is gelijkwaardig.

De hardeschijf die ik heb gekozen is evenveel gb, maar heeft een buffer van 32mb en ik verwacht dat die van samsung 16mb zal zijn.

Dus over het algemeen is de pc die ik heb samengesteld een stuk beter. Het is natuurlijk aan u de keus, maar ik zou zeker niet voor het systeem kiezen waarmee u op de proppen kwam(de winkel).

Groetjes,

Meer40

ik had eerder ook een pc hier samengesteld azerty heeft goede prijzen maar mijn angst is de garantie + als een onderdeel kapot is dat ik weken moet wachten op vervanging ik weet niet hoe dat daar werkt bij dat bedrijf. heeft u uw pc bij azerty besteld?

ik zat te denken om wat goedkopere geheugen te pakken en een intel i7 te pakken?

Dus over het algemeen is de pc die ik heb samengesteld een stuk beter. Het is natuurlijk aan u de keus, maar ik zou zeker niet voor het systeem kiezen waarmee u op de proppen kwam(de winkel).

:eek:

Nou, nou. Het is zeker geen slecht systeem wat ze hem hebben geadviseerd. Het is inderdaad waar dat Intel nu voorligt qua processors, maar het verschil tussen een 965 en de i5-750 is nu ook weer niet zo veel.

ik zat te denken om wat goedkopere geheugen te pakken en een intel i7 te pakken?

Ik denk dat het moeilijk word om binnen het budget te blijven met de al dure processor en moederborden voor de i7.

Beste JasperC,

Ik zeg ook niet dat het een slecht systeem is dat ze voor hem hebben samengesteld ik zeg alleen dat het voor dat geld een stuk beter kan. Ik vind het niet fijn van u dat u zo overdrijft over iets dat ik niet zo bedoel. Ik heb de beste intenties zeg dan aub niets.

Groetjes,

Meer40

hallo,

omdat ik niet met een enorm budget zit zou ik voor een amd proccesor willen gaan die van 3,4 ghz.

meer40 ik weet dat ik lastig ben maar heb helaas geen verstand ervan.

zou u een mooi setje kunnen maken van amd

ik wil ieder geval:

-4gb ram
-ati redeon 5870hd direct x 11
-een moederbord waarbij ik 2 3dkaarten kan inzetten
en ik zou in de toekomst het een beetje willen overklocken niet extreem.

alvast bedankt voor uw eerdere post.

Sorry, dat ik het zeg, maar DIT IS AFPERSING!!! :eek:ZELFS DELL MET HUN PRIJZEN IS GOEDKOPER!!!! 1050EUR voor zo'n PC, echt belachelijk...

Je kan voor 1050EUR een mooi I7 860/I7 750 systeem bouwen:thumb: En die moederborden hoeven ook niet al te duur te zijn,:)

ja dacht ik al bij azerty krijg ik 3 jaar garantie op de meeste onderdelen en bij hun maar 2 jaar.

ik denk dat ik met die keuze ga van meer40, maar mischien weet iemand anders iets te maken.mischien beter dat die van meer40(niet slecht bedoelt meer40 :P).

ja wat zou ik doen.. ik kan mijn budget een beetje opkrikken voor een goed i7 en 5870

nou dan doe ik 1200 max MAAR goedkoper dan dat is beter, 1050 is minimaal 1200 max.
als jullie iets vinden voor 1050 is goed maar als er iets is van een Must Have onderdeel waarbij de prijs iets omhoog gaat dan ga ik er ook mee akkoord.

zat te denken aan een

ati 5790(2xh870 tog?) met een i7 proccesor of een goed amd model

Laatst bewerkt:
Hoi Micheall,

Als ik u was zou ik zeker de intel i-5 voor een AMD kiezen.
In de eerste post van Meer40 heeft iets samengesteld voor €1.078,71. Ik weet niet of het de bedoeling is, maar daar zit 8 GB Ram bij(2×4GB). Naar mijn mening is 4GB wel genoeg en anders is het misschien een upgrade mogelijkheid voor de toekomst. Als je bij aantal 2 naar 1 vernander bij het geheugen dan komt het op € 972,35. Dat scheelt ook flink.
En als je nog meer wil besparen kun je een goedkopere kast(een uit de coolermaster elite serie bv.) kiezen.
Suc 6

Ik heb even de link van exelletor hersteld: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B245679%5D=1&product%5B234345%5D=1&product%5B232943%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B224674%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B236271%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B93361%5D=1

Ik denk dat de 8 GB RAM van Meer40 een foutje is; dit is echt geldverspilling, zelfs met oog op de toekomst. Je zou ook nog een Intel i5-750 kunnen nemen in plaats van een Intel i7-860, als je zo'n 70 euro wilt besparen. Het verschil tussen die processors is namelijk niet zo groot voor games. Je kan dan bijvoorbeeld een grotere harde schijf nemen, als je dat belangrijk vind. Die keuze moet je zelf maken :)

Er moet dus geen beeldscherm, muis, toetsenbord en speakers bij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan