Hallo,
Ik ben nu momenteel bezig aan mijn game engine te schrijven maar ik krijg iets enorm raar.
Dit is zonder andere commentaar en code de basis wat ik nu test. Ik wil de X-positie verkrijgen.
Dit is de code om de positie te verkrijgen in de WndProc:
Ik krijg de juiste positie als ik daar een break point zet. Maar het rare probleem is nu.. In de main waar ik de positie opvraag krijg ik telkens 0
En nu het nog meer rare. Als ik nu die X-positie in de GameEngine constructor op 100 initialiseer krijg ik in de main telkens 100 :shocked:
Zijn er nu 2 objecten van de GameEngine? Ik heb nochtans maar 1 gemaakt.
Deze maak ik aan: 'GameEngine m_GameEngine;'
Dit is hoe ik de positie return:
Zodra ik dit doe:
Dan werkt het WEL!! :shocked:
Ik zou wel hulp kunnen gebruiken want ik zit hier veel tijd te verliezen
Ik ben nu momenteel bezig aan mijn game engine te schrijven maar ik krijg iets enorm raar.
Dit is zonder andere commentaar en code de basis wat ik nu test. Ik wil de X-positie verkrijgen.
Code:
GameEngine engine = GameEngine::GetInstance();
engine.StartUp( 640, 480, "Painter Applcation", 60 );
POINT pos = engine.GetMousePos();
stringstream ss;
ss << pos.x;
OutputDebugString( ss.str().c_str() );
OutputDebugString( "\n" );
engine.Shutdown();
Dit is de code om de positie te verkrijgen in de WndProc:
Code:
m_GameEngine.m_pMousePos.x = static_cast<int>( LOWORD(lParam)*scaleX );
m_GameEngine.m_pMousePos.y = static_cast<int>( HIWORD(lParam)*scaleY );
Ik krijg de juiste positie als ik daar een break point zet. Maar het rare probleem is nu.. In de main waar ik de positie opvraag krijg ik telkens 0

En nu het nog meer rare. Als ik nu die X-positie in de GameEngine constructor op 100 initialiseer krijg ik in de main telkens 100 :shocked:
Zijn er nu 2 objecten van de GameEngine? Ik heb nochtans maar 1 gemaakt.
Deze maak ik aan: 'GameEngine m_GameEngine;'
Code:
static GameEngine& GetInstance() { return m_GameEngine; }
Dit is hoe ik de positie return:
Code:
inline const POINT& GetMousePos() const { return m_pMousePos; }
Code:
inline const POINT& GetMousePos() const { return m_GameEngine.m_pMousePos; }
Ik zou wel hulp kunnen gebruiken want ik zit hier veel tijd te verliezen
