Gamelaptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apenbanaan

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2013
Hallo forumleden,

Ik ben van plan om binnen nu en een maand een andere laptop te kopen aangezien de laptop die ik nu heb uit het jaar 2006 komt (dell vostro 1500)
De eisen die mijn nieuwe laptop moet hebben zijn iniedergeval league of legends vlekkenloos kunnen spelen, de eisen voor dat spel zijn gelukkig niet zo heel hoog aangezien het op mijn huidige laptop ook kan alleen wel alles heel laag en niet geheel ruisloos.

Nou heb ik zelf niet heel erg veel verstand van computer e.d. dus vraag ik het beste advies aan jullie, wat zou nou een perfecte laptop zijn om dit spel te kunnen draaien met een max. budget van €700,-

(Hier nog de recommended system requirements voor League of Legends, daar moet het in iedereval aan voldoen.)

Recommended System Requirements
3 GHz processor
2 GB of RAM (Windows Vista and 7 users should use 4 GB of RAM or more.)
12 GB available hard disk space
GeForce 8800 or equivalent video card (Dedicated GPU with 512MB+ Video Memory(VRAM))
Support for DirectX v9.0c or better.
Windows XP with the latest service pack installed, Windows Vista with the latest service pack installed, or Windows 7
The latest update to .NET Framework from Microsoft

Ik hoor het graag,

Mvg,

Apenbanaan :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Apenbanaan,

Als eerst welkom op helpmij :)

Persoonlijk raad ik je aan om een laptop te kopen bij de Mediamarkt. Vanwege de goede service van de verkopers en daarbij de uitstekende garantie bij aankoop van een product. Alleen 1 maar, ze moeten daar ook geld verdienen en dat doen ze met de zogenaamde Actua's of een startklaar pakket. Hier zit grotendeels hun marge op. Deze moet je dan ook niet nemen. Windows kan jezelf af configureren en extra garantie heb je ook niet nodig. Je hebt namelijk al garantie van de Mediamarkt zelf en daarnaast nog van het merk waar je het product van gekocht heb.

Heb een beetje rond zitten kijken op de Mediamarkt site. Dit is een hele mooie laptop, voor dat bedrag, wat ruims schoots voldoet aan alle eisen.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/LENOVO-IdeaPad-G780-M84B2MH,10259,350522,681952.html?langId=-11 (8 GB geheugen en een I5)

Lenovo kan je vergelijken met een Asus. Even betrouwbaar. Het is wel is waar minder bekend, maar ze zijn ook nog niet zo lang op de markt voor particulieren.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag verplaatst van Hardware - Aankoop nieuw systeem/Upgraden ----> Laptop (of de aankoop daarvan).
Tevens "Help" uit de titel gehaald. Iedereen komt hier voor hulp.;)

Succes met je vraag.

@Sander17111988 ten eerste hartstikke bedankt voor de moeite, persoonlijk heb ik ook altijd wel een goede ervaring met mediamarkt dus dat is zeker de moeite waard, nou ben ik alleen benieuwd naar de grafische kaart, las op internet dat iemand het maar een flutding vond, verder niet heel veel verstand van maar zou ik League of Legends op high details aan kunnen met deze grafische kaart? (NVIDIA GeForce GT 635M)
Nogmaals bedankt!

@Frankwannet Sorry dat ik het topic verkeerd plaatste, mijn excuses

@kazuya ook hartstikke bedankt voor de snelle reactie maar ook dezelfde vraag als die naar Sander, is de grafische kaart goed genoeg om het spel op hoge kwaliteit te spelen?

Mvg,

Apenbanaan

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Denk gezien je budget je niet echt een game notebook kan kopen zit er wel tegen aan,dan zou ik voor deze gaan goed merk en een wat betere videokaart als mijn voorganger en goedkoper;)

Laatst bewerkt:
Hallo Apenbanaan,

Als eerst welkom op helpmij :)

Persoonlijk raad ik je aan om een laptop te kopen bij de Mediamarkt. Vanwege de goede service van de verkopers en daarbij de uitstekende garantie bij aankoop van een product. Alleen 1 maar, ze moeten daar ook geld verdienen en dat doen ze met de zogenaamde Actua's of een startklaar pakket. Hier zit grotendeels hun marge op. Deze moet je dan ook niet nemen. Windows kan jezelf af configureren en extra garantie heb je ook niet nodig. Je hebt namelijk al garantie van de Mediamarkt zelf en daarnaast nog van het merk waar je het product van gekocht heb.

Heb een beetje rond zitten kijken op de Mediamarkt site. Dit is een hele mooie laptop, voor dat bedrag, wat ruims schoots voldoet aan alle eisen.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/LENOVO-IdeaPad-G780-M84B2MH,10259,350522,681952.html?langId=-11 (8 GB geheugen en een I5)

Lenovo kan je vergelijken met een Asus. Even betrouwbaar. Het is wel is waar minder bekend, maar ze zijn ook nog niet zo lang op de markt voor particulieren.
Is dit een grap? Mediamarkt en goede service, dat zijn twee woorden die je niet na elkaar in de mond moet nemen net als vloeken in de kerk. Mediamarkt geeft waardeloze service! Toen ik daar wel eens kwam om iets terug te brengen zag ik allemaal mensen bij de servicebalie tobben en ze hebben er ook geen eigen technische dienst. Laptop moet bij probleem direct terug naar de fabrikant en een nieuwe geven doen ze er niet. Ik zou daar helemaal niets elektronisch kopen wat van veel waarde is, dan zou ik beter naar Alternate gaan waar het woord service nog wel in het woordenboek voorkomt. Heb er drie maal uitstekende service gehad en heb er zelfs een keyboard omgeruild waar de coating sleet maar ik al 4,5 maand gebruikt had.

@ stormbreaker,

Ben het deels met je eens maar het is volgens mij de enigste zaak waarbij als de reparatie van een gsm langer als 4 weken duurt je geld terug krijgt of een nieuw toestel krijgt maak je ook niet veel mee.En denk dat alle winkels binnen het garantie termijn met duurder apparatuur naar de importeur door verwijzen.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Denk gezien je budget je niet echt een game notebook kan kopen zit er wel tegen aan,dan zou ik voor deze gaan goed merk en een wat betere videokaart als mijn voorganger en goedkoper;)

Bedankt voor de moeite,
ik las wat reacties over deze laptop en het kan sowieso league of legends wel op een goeie kwaliteit aan, verder speel ik ook niet veel zwaardere spellen dus de specs die deze laptop heeft moet wel genoeg zijn alleen waar zal ik hem dan bestellen? Op de site die jij stuurde waren ze niet meer op voorraad, nou vond ik wel een andere site waar ze de laptops verkopen maar is het van belang van welke site ik hem bestel? Of is er een winkel die msi laptops verkoopt dat ik er gewoon heen kan ipv hem op internet bestellen?

Hoi,

Ik lees toch dat ze er nog drie op voorraad hebben dat alleen de winkels ze niet hebben dus als er z'n winkel bij je in de buurt kan die er toch voor zorgen. Hier is hij ook nog te kopen hoor

Is dit een grap? Mediamarkt en goede service, dat zijn twee woorden die je niet na elkaar in de mond moet nemen net als vloeken in de kerk. Mediamarkt geeft waardeloze service! Toen ik daar wel eens kwam om iets terug te brengen zag ik allemaal mensen bij de servicebalie tobben en ze hebben er ook geen eigen technische dienst. Laptop moet bij probleem direct terug naar de fabrikant en een nieuwe geven doen ze er niet. Ik zou daar helemaal niets elektronisch kopen wat van veel waarde is, dan zou ik beter naar Alternate gaan waar het woord service nog wel in het woordenboek voorkomt. Heb er drie maal uitstekende service gehad en heb er zelfs een keyboard omgeruild waar de coating sleet maar ik al 4,5 maand gebruikt had.

Dat kan jij vinden, maar dan moet je het niet als een feit bestempelen. Ik heb er gewerkt. Naja ik deed er promoten voor Asus en het was er altijd aardig druk. Kan je niet vergelijken met een BCC. De reacties waren ook altijd positief. Soms had je er azijn zeikers tussen zitten. Maar die heb je altijd ;)

Wat Modag al aangaf, voordat geld heb je geen Game laptop. Je moet echt gaan kijken naar de videokaart. 635M is het minimale vereiste. Skyrim 3 kan je op Medium settings spelen. Hoe hoger de videokaart, hoe beter.
league of legends hetzelfde verhaal.

Laatst bewerkt:
Bovendien is Azerty ook een sponsor van deze site:

Azerty Hardware (Azerty) is opgericht op 1 oktober 2004. De website van Azerty is met name gericht op Nederland en België met 1 belangrijke missie: we willen bijdragen aan het efficiënt en effectief gebruik van hardware, software en randapparatuur door het bieden van een doorzichtige, kwalitatieve totaaloplossing.

Wanneer u "Code Helpmij" (zonder quotes) invult bij uw ordercommentaar steunt u Helpmij:)

@Modag Okee bedankt, als ik hem nog goedkoper vind op een andere site kan ik hem net zo goed daar kopen toch? Het haalt niet zoveel uit op welke site je de laptop besteld toch? Of wel?

Hoi,

Op zich maakt het niet uit maar qua web winkels springen Azerty,alternate,4launch en paradigit er toch wel uit vooral toch wel qua service dus zou wel een beetje opletten.

@sander17111988 Nee oke misschien is het begrip "gamelaptop" ook wel iets te hoog gegrepen, ik hoef bijvoorbeeld geen bf3 of crisis er op te spelen, zolang ik er maar league of legends op kan spelen is het prima, verder speel ik niet spellen die hogere requirements nodig hebben, en over een halfjaar begint mijn opleiding waar ik weinig vrije tijd aan over zal houden dus zal ik ook niet heel veel tijd hebben voor een spelletje maar ik ben toch toe aan een nieuwe laptop dus vond ik het wel belangrijk dat ik er ook een spelletje op kan doen in mijn vrije tijd, verder vraag ik niet het beste van het beste, gewoon iets degelijks wat league of legends aan zou kunnen en naar mijn idee kan de Msi die Modag posten het spel redelijk tot zeer goed aan, verder heb ik niet echt heel veel verstand er van dus als jullie zeggen dat dat niet klopt geloof ik het meteen maar goed mochten jullie nog een laptop tegenkomen die voldoet aan de eisen die nog beter is qua prijs/kwaliteitsvergelijking hoor ik het graag! :)

Bedankt voor de hulp

Hoi,

Op zich maakt het niet uit maar qua web winkels springen Azerty,alternate,4launch en paradigit er toch wel uit vooral toch wel qua service dus zou wel een beetje opletten.

Okee, nouja goede service vind ik persoonlijk altijd wel belangrijk dus met deze webwinkels zal ik iniedergeval rekening houden!

Bedankt!

Bovendien is Azerty ook een sponsor van deze site:

Azerty Hardware (Azerty) is opgericht op 1 oktober 2004. De website van Azerty is met name gericht op Nederland en België met 1 belangrijke missie: we willen bijdragen aan het efficiënt en effectief gebruik van hardware, software en randapparatuur door het bieden van een doorzichtige, kwalitatieve totaaloplossing.

Wanneer u "Code Helpmij" (zonder quotes) invult bij uw ordercommentaar steunt u Helpmij:)

Dat zal ik dan ook zeker doen mocht ik besluiten mijn laptop daar te kopen aangezien ik hier natuurlijk geholpen ben met mijn keuze!

Bedankt

Kwa specificaties is de Laptop die Modag aangaf een tikkeltje beter. (Grafische kaart is 1 slag hoger de rest precies hetzelfde)
- De lenovo laptop heeft een 17 inch scherm 1600x900 (Breedbeeld) - Scherper. (Niet al te zwaar 2.8 kilo )
- Blacklight
- Batterij duur van 5 uur
- 1 TB HD
- Geheugenkaart lezer
- Mooi geluid voor een laptop
- Uiteraard usb 3.0
- Daarbij ik vind het altijd wel prettig om een laptop eerst te zien voordat ik hem haal. Wat bij een Mediamarkt winkel kan. (Als ze hem niet op voorraad hebben, kan je hem bestellen bij dat filiaal)
- Ook handig is om op te letten of de behuizing van aluminium is of van plastic is. (Bij plastic word de laptop erg warm)

Dat zijn de details waar meestal niet naar gekeken word. Maar zeker erg belangrijk zijn. Meeste mensen staren zich suf naar de specificaties.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan