Gamen met ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik ben absoluut geen fanatiek gamer, maar heb Cycling manager 3 gekocht en wil dat online met een kennis spelen.
Tot nu toe ben ik goed tevreden over mijn Tiscali Lite abonnement, met fup.
Heb nu net een brief binnen van Tiscali, na een mailtje van mij, dat ik nog gebruik mag maken van hun aanbieding. Dat scheelt €15,= in de maand, verandert verder niets, alleen heb je dan een datalimiet van 2Gb. Daar kom ik normaal gesproken nooit op, maar nu mijn vraag:

Hoeveel Mb kost zo'n spelletje gemiddeld, om die online te spelen. Is daar iets zinnigs over te zeggen?
Heb je dan genoeg aan die 2 Gb....
Vind het overigens geen reden om niet over te stappen, het komende jaar, maar ik vraag het me gewoon af.

Online gamen werkt niet zoals het downloaden van iets.

2gb datalimiet voor online-gaming is niet van belang eigenlijk, aangezien je nooit 2gb per maand aan downloads zit als je een server joined. (server joinen=meedoen aan het spel middels het binnenkomen op die server)

Dus voor online-gaming is het niet van belang.

Geplaatst door Muurhond
Online gamen werkt niet zoals het downloaden van iets.

2gb datalimiet voor online-gaming is niet van belang eigenlijk, aangezien je nooit 2gb per maand aan downloads zit als je een server joined. (server joinen=meedoen aan het spel middels het binnenkomen op die server)

Dus voor online-gaming is het niet van belang.

Bedankt voor je snelle reactie!

Idd, je bent niet constant aan het down / upstreamen en op momenten dat ie dat wel doet is het meestal paar kb, dus niks om je druk over te maken.

Geplaatst door Sith Warrior
Idd, je bent niet constant aan het down / upstreamen en op momenten dat ie dat wel doet is het meestal paar kb, dus niks om je druk over te maken.

oké thnx

Voor het spelen van snelle online games is een lage Ping belangrijker dan een hoge snelheid en ook deze bereik je ook alleen met geavanceerde verbindingen zoals bijvoorbeeld Kabel en ADSL.

Ter verduidelijking:
ping is de tijd waarin je pakketjes verstuurd en ontvangt met een andere (server) computer en wordt uitgedrukt in ms=milliseconden. Hoe lager het getal hoe korter de tijd en dus beter. Een goede verbinding heeft een ping tussen de 0 en 30 ms, alhoewel een game spelen op een server die een ping tot max 100 ms heeft ook nog wel te doen is hoor;)

succes met gamen;)

p.s. je kunt je ping controleren door een DOS-scherm te openen en dan het volgende in te typen :

c:\ ping www.tiscali.nl
c:\ ping www.helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan