gamen op linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste,

ik heb een vraag weet er iemand de oplossing om in linux deftig te gamen het betreft volgende games: red orchesta 2 , counter strike source, call of duty modern warfare3 .

de enige die deftig draait zonder lag is counter strike alle andere games draaien zonder veel problemen.
enige suggesties zijn altijd welkom .

Ik weet niet of je bekend bent met WineHQ: http://www.winehq.org/
Met winehq kun je windows programmas draaien op linux, en het blijkt dat er wel aantal spellen zijn die zeer goed draaien via die manier.

Ik weet dat je met wine het kan heb ik ook gedaan maar ze draaien met lag je moet maar eens proberen een game te spelen waar je om de 50fps een lag hebt in single player kan je dat misschien nog doen maar als je multiplayer gaat doen is dit echt niet .

office draait inderdaad degelijk er op maar voor games nee daar laat het nog zijn functioneren op na.

ik geef je een tip: linux is geen game os er zijn bijna geen spellen voor linux

da wist ik zelf ook al dus wel e vrij nutteloze tip he het gaat hier over de functionaliteit die Linux probeert te bieden via Wine enzo

Spellen die je via internet kan spelen draaien goed bijv battle of wesnoth maar spellen die voor windows gemaakt zijn en dus via wine(hq) moet draaien zullen nooit optimaal draaien.
Wine is tenslotte maar een emulator.
Ik werk nu 11 jaar met Linux (Mandriva) en als ik al windows spelletjes zou willen spelen zou ik voor een dualboot of een virtual machine kiezen.

Misschien moet je hier eens kijken
Virtualbox
Als je een cd van windows xp/vista of 7 hebt liggen kan je die gebruiken om windows te installeren als programma binnen ubuntu
dit vereist wel wat technische kennis.

virtual box ken ik goed genoeg, maar om gaming toe te laten op virtual box ... weet ik het nog niet zo hoor ik vind virtual box goed om een besturing systeem uit te testen maar dat is het dan ook.

en voor gaming geloof ik dat virtual box de 3d acceleratie niet toelaat en soms zijn er problemen met .net pakketten als je ze wilt installeren onder virtual box.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan