GamePC-€800

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamePCer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2011
Hallo allemaal:)
Ik ben opzoek naar een GamePC en heb onlangs al heel wat samengesteld. Even een kort lijstje:
Samenstellen van nieuwe pc's
Er komen regelmatig vragen binnen voor hulp bij het samenstellen van een nieuw systeem. Het is belangrijk dat we een idee krijgen wat je wil gaan doen met je nieuwe aanwinst, zodat we je de juiste componenten kunnen aanbevelen voor een passende prijs. We raden je daarom aan om onderstaande punten in je beginpost te verwerken.

Topictitel - Voor de helpers en eventuele zoekers op het forum is het ook prettig als je je topictitel een duidelijke omschrijving mee geeft. Denk daarbij aan "Multimedia-pc 800 euro" of "Game-Ppc 1500 euro" of "Budget-pc 300 euro"

Budget - Max 800 (hij is nu iets meer maar eigenlijk wil ik niet meer dan 800)
Doel - Gamen en internetten (en word voor mijn studie)
Omgeving - Ik wil er het liefst niet teveel last van hebben.
Assemblage - Laten assembleren graag.

Besturingssysteem - Geen
Opties / randapparatuur - Monitor, muis, toetsenbord en boxjes (hoeven niet ultra goed te zijn. Geluidsboxjes mogen wel simpel zijn (en toetsenbord ook).

Wat ik zelf al heb samengesteld;
Klik

Zoals je ziet heb ik gekozen voor 2*1 TB (ik download redelijk veel, opzich is 1 TB wel genoeg maar voor 2 tientjes extra krijg je wel veel meer voordeel, vandaar). Het is de bedoeling om ze in Raid 0 te laten draaien.

Dat was het,
Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen en met verbeteringen komen (of niet:P).

Henry

ik zelf zou een ander merk hd aanraden:
Zoals deze: hd
Als het om te gamen is zou ik toch voor intel gaan: i5.
Edit: denk dat je aan een 500 watt voeding wel genoeg hebt. voor de rest wel een ok systeem (vind ik)

Laatst bewerkt:
8GB geheugen is wel veel voor jou doel einde
games hebben genoeg aan 4GB geheugen

verder ziet het er goed uit, intel gaat het niet worden als je die extra eisen zoals toetsenbord scherm muis speakers wilt hebben
of je moet 1 hardeschijf nemen

@whisper 500watts is wat aan de krappekant
en de samsung spinpoint f3 is sneller

Laatst bewerkt:
bij de wd is de buffer 2x zo groot, dat maakt hem toch sneller? correct me when i'm wrong.
Waarom geen intel? i5 is niet veel duurder.
Het systeem is op zich goed maar toch denk ik dat je het met een goede 500 watt voeding ook red.

Zoals je ziet heb ik gekozen voor 2*1 TB (ik download redelijk veel, opzich is 1 TB wel genoeg maar voor 2 tientjes extra krijg je wel veel meer voordeel, vandaar). Het is de bedoeling om ze in Raid 0 te laten draaien.

wat bedoel je hiermee?
schijf is toch wel meet als 2 tientjes :)

Laatst bewerkt:
Voor 500GB betaal je iets van 35 euro dat is dus 10 euro minder * 2 = 20 euro...

Btw, is Intel I5 echt veel beter?

Raid 0 maakt de spinpoint F3 net zo snel als een SSD

en nee volgens benchmarks is de spinpoint f3 sneller hij krijgt meer punten

buffer maakt bijna geen verschil het gaat erom dat de HDD een goede vewerkings snelheid heeft
en daar is de samsung spinpoint f3 beter in die haalt 250mbps

en trouwens heeft de WD10EARS, 1TB een Rotatiesnelheid van 5.400 en niet 7.200

en ja de i5 2500 is VEEL beter

klikerdeklik <--- is nog niet af
je gaat wel over het budget

Laatst bewerkt:
Alleen is 800 wel echt max... is het beter om RAID 0 + AMD te doen of Geen RAID 0+ Intel i5?

Laatst bewerkt:
geen raid 0 + intel i5

raid 0 zal alleen helpen bij opstart tijden en laad tijden
zodra je een zware applicatie gaat draaien zul je meer baat bij de i5 2500 hebben
+ je bent future proof met de i5 2500
Am3 gaat deze zomer alweer eod vanwegen Bulldozer Am3+

kijk eens bij salland.eu daar is het wellicht een stuk goedkoper!

Laatst bewerkt:
En dat linkje dat ik je stuurde... Goed of? Kan het allemaal bij elkaar? Eventueel nog te besparen op dingetjes en dergelijke?

Edit.
Zat eerst bij azerty vanwege maar 35 euro assemblage maar is verhoogt naar 59:(. Salland... Valt volgens mij wel mee. De werkdagen spreekt me ook niet zo aan.

Laatst bewerkt:
dat linkje is prima enige wat je nog erbij moet doen is je scherm muis toetsenbord dan ben je klaar
en 1 keer die HDD er af halen natuurlijk

Nog even een paar vraagjes,
Zit er op dat moederbord (van mijn linkje) ook USB 3.0?
Daar heb ik namelijk wel baat bij:)

Zal ik bijv. BF3 of iets in die geest met mijn videokaart op high kunnen spelen?

ik zou persoonlijk gaan voor een seagate harde schijf van 1tb is wel iets duurder en voor een 700 watt voeding voor als je later wilt opgraden

Weet je zeker dat 500 watt genoeg is? Hij gaat nu wel over m'n budget... Is hier nog wat aan te doen. Ik hoef trouwens niet perse super boxjes:) Verder is het beeldscherm wel erg mooi:) De CPU is misschien wat aan de slechte kant (zie reacties)?

De i5 2500 is volgens mij niet aan de slechte kant hoor... een stuk beter dan de AMD in je eerste post.

Voor de watts:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6870-radeon-hd-6850-barts,2776-22.html

Echt geen 500 watt. Je kan de boxjes aanpassen, alhoewel die Logitech ook zeker niet de beste zijn. Je zou voor de standaard Intel cooler kunnen gaan die wordt bijgeleverd, maar de i5 2500 wordt vrij warm. Of natuurlijk het scherm goedkoper maken.

Laatst bewerkt:
Dit is me door jouw in ieder geval al gelukt:P klik klik

Sorry voor mijn reactie hierboven dat de CPU aan de slechte kant was... Er moest nog een woordje bij: koeler, de CPU koeler is wat aan de slechte kant volgens reacties van mensen.

Laatst bewerkt:
Is geen verkeerde koeler hoor, echt niet.
Maar die koeler past alleen op socket 1156, niet op 1155. Die ASrock mobo kan 1156 koelers aan, daarom koos ik dat mobo.

EDIT: Volgens de Cooler Master website past het dan weer wel. Vaag.

Laatst bewerkt:
alle koelers die op socket 1156 passen passen ook op socket 1155
hier zit geen verschil in
het verschil is 1 klein pinnetje terwijl de cpu's gewoon even groot zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan