gamepc-800

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollie1997

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2011
ja ik weet er komen veel van deze vragen
maar iedereen heeft zijn eigen wensen
ik heb geen monitor toetsen bord muis of besturingssysteem nodig
ik speel voornamelijk shooters maar ik wil graag alles op high spelen
mijn idee. ik kan hem zelf in elkaar zetten

ik zat zelf aan een intel systeem te denken

lawaai belangrijk? liever meer geld (Intel, Nvidea), of grotere prijs kwaliteit verhouding (AMD, Ati)

Dit is wat ik heb. Ik speel de nieuwste online shooters.

Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor (6 CPUs), ~2.8GHz (3.5GHZ)
Memory: Crossair vantage 8 GB 1600 MHz (Normaal 1866MHZ)
Hard Drive: 4x1TB 1x2TB 1x600GB 1x500GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 460
Motherboard: Gigabyte GA-890FXA-UD5
Computer Case: Raidmax

lawaai belangrijk? liever meer geld (Intel, Nvidea), of grotere prijs kwaliteit verhouding (AMD, Ati)
dit paatje klopt natuurlijk niet meer eh
Intel zijn Sandy bridge hebben op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding

en nvidia heeft zo weer een paar kaarten die het beter doen in een bepaalde prijs catagorie en ATI zo weer zijn kaarten

dus wat je hier zegt is achterhaald en dus niet meer waar

verder raad ik je de Sandy bridge cpu I5 2500 aan die is veel beter in het spelen van games dan die Phenom x6 je hebt namelijk helemaal niks aan de 2 extra cores die de phenom aanbied
waardoor je wel tot 40% prestatie verlies kan krijgen

de sandy bridge (socket 1155) cpu's van intel kosten net zo veel en doen het veeeeeel beter
laat staan dat je deze cpu's kan overclocken naar 5GHz al met een lucht koeler
en 5.4Ghz met een water koeler

Laatst bewerkt:
stil systeem is altijd omdat die op mn bureau komt te staan 1 tb is ruim voldoende ati of nvidia maakt me niks uit gewoon de beste kaart
en graag om een beetje te kunnen gaan prutsen met OC en

Dan zou je dus zoiets krijgen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[245679]=1&product[71255]=1&product[244239]=1

Intel i5 2500K met een goed Asrock P67 moederbord, 4 GB Kingston DDR3 1600 geheugen, AMD Radeon HD6950 overclocked met dubbele ventilator, goede OCZ voeding (600 watt is ruim, 500 watt zou ook goed zijn maar voor de paar euro extra hoef je het ook niet te laten). Goede processorkoeler (scythe mugen 2) en een stille casefan om de airflow optimaal te houden binnen de Xigmatek Asgard (simpele kast, maar wel goede kwaliteit en makkelijk inbouwen).
Voor de rest de standaardmeuk...

8GB is een beetje overbodig voor games
4GB is ruim voldoenden games verbruiken niet meer
en dat zal zo ook nog effe blijven

Je bent zo te zien ook de voeding vergeten. Ik heb even wat aangepast:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...242662]=1&product[331203]=1&product[245679]=1

Je harde schijf vervangen voor een groter en goedkoper alternatief: Samsung Spinpoint F3. Minstens net zo goed (en snel) als jou WD Black.
Je dvd brander vervangen door een simpel Samsung brandertje. Doet z'n werk net zo goed als de Plextor, alleen dan voor de helft van de prijs.
Voeding toegevoegd, Corsair 600 watt. Kun je nog wel een tijdje mee vooruit.
En een goede processorkoeler toegevoegd.

okee maar ik las net effe snel een review over die dvd brander van sony en dat ding maakt een pokke herrie tot vergelijking met de plextor

Je mag het zelf weten hoor. Mij maakt het persoonlijk niet uit of een dvd brander herrie maakt of niet, als het voor jou wel belangrijk is en 2 tientjes extra waard is, ga vooral je gang :)

wat is er eigenlijk goed aan die scythe mugen 2 die iedereen me aanraad op dit forum

Goede koelprestaties, stevig materiaal, stil en een lage prijs. Daarom raden we hem ook aan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan