gamepc budget €1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

GulfO1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Beste mede forummers,

Voor een goede vriend wil ik jullie om advies vragen. Hij is toe aan een nieuwe pc en deze wordt dadelijk voornamelijk gebruikt voor spellen. Een harde schijf van minimaal 1tb en een ssd van minstens 128gb is een vereiste. Daarnaast is alles mogelijk.

Ik hou de hardware/benchmark wereld al een tijdje niet meer in de gaten en zou graag willen weten wat nou een goede samenstelling zou zijn.

Het budget is inclusief os en bouwen.
Mochten er nog vragen zijn aangezien ik vast iets vergeet dan lees ik die wel.

Bedankt,

Marijn

Goedemorgen,

Zal bij deze een voorzet geven met deze kan je vriend denk ik zo wel aardig mee gamen.

QUOTE=GulfO1;5238880]Beste mede forummers,

Voor een goede vriend wil ik jullie om advies vragen. Hij is toe aan een nieuwe pc en deze wordt dadelijk voornamelijk gebruikt voor spellen. Een harde schijf van minimaal 1tb en een ssd van minstens 128gb is een vereiste. Daarnaast is alles mogelijk.

Ik hou de hardware/benchmark wereld al een tijdje niet meer in de gaten en zou graag willen weten wat nou een goede samenstelling zou zijn.

Het budget is inclusief os en bouwen.
Mochten er nog vragen zijn aangezien ik vast iets vergeet dan lees ik die wel.

Bedankt,

Marijn[/QUOTE]

Laatst bewerkt door een moderator:
@pretrller,

Neem aan dat je de regels van Helpmij.nl ook gelezen hebt anders nog eens doen want om nu te gaan melden dat je windows ook kan gaan downloaden en hou is niet toegestaan

[Srry was ik vergeten zal ik niet meer doenQUOTE=Modag;5239068]@pretrller,

Neem aan dat je de regels van Helpmij.nl ook gelezen hebt anders nog eens doen want om nu te gaan melden dat je windows ook kan gaan downloaden en hou is niet toegestaan
[/QUOTE]

Heb een beetje gekeken naar de tweakers bestbuy guide van Maart en wat aangepast naar jou wensen, met deze setup zou je het meeste waar voor je geld moeten krijgen.
Pc heeft de volgende eigenschappen:

- AMD R9 290 gaming kaart. (Voorzien van de laatste standaarden)
- Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz (Eventueel kan je hem overclocken)
- Goede third party koeler (Die een gold award heeft gewonnen van hardware.info
- Z87 moederbord van Gigabyte
- 240GB SSD van Crucial (Hoge leessnelheid, schrijfsnelheid is minder) > Maak je ook minder gebruik van
- 8GB geheugen met Latency 8 > Ook goed over te clocken (Lagere latency)
- 550 Watt gold voeding > Kan je beter mee overclocken en scheelt aan het einde van het jaar in de stroomrekening (Deels modulair)
- 2TB HD voor dat ene 10tje extra.
- Meeste componenten zijn van de tweakers bestbuy guide (http://tweakers.net/reviews/3443/4/desktop-best-buy-guide-maart-2014-mainstreamgamesysteem.html)
- Systeem incl. Assemblage + windows: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B620113%5D=1&product%5B624161%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B670183%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B645242%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B613825%5D=1 (1208 Euro)

Laatst bewerkt:
Thx a lot guys, ik durf 100% op jullie advies af te gaan. Dit is al een hele verbetering op de setup die ik voorgeschoteld kreeg. Ik wacht even zijn reactie af en zal dan aangeven of zijn vraag beantwoord is.

Marijn

Edit: vraag opgelost... thx again... uhm moest je vroeger niet de vraag op opgelost zetten? Kan t' niet vinden... zit momenteel op m'n mobiel.

Laatst bewerkt:
Ik zou geen ssd van 240 gb nemen. 120gb is stukken goedkoper en meer dan voldoende voor het OS en programma's/games. De rest gaat op de hdd.

Ik zou geen ssd van 240 gb nemen. 120gb is stukken goedkoper en meer dan voldoende voor het OS en programma's/games. De rest gaat op de hdd.

Ben ik helemaal met je eens maar het systeem is niet voor mij. Haha ik vond die 2tb al ongelooflijk veel. Ik doe zelf ALLES op een laptop met een 64GB SSD'tje en het werkt allemaal prima.
Gamen doe ik zo nu en dan op mijn BTX... (https://www.youtube.com/watch?v=LfattOrVW_U) heb ik geen 1200E voor nodig ;) iedereen heeft zo z'n eigen idee van een gamepc...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan