GamerPc

• Onderwerp starter Onderwerp starter 6th
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

6th

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo, ik zoek sinds kort een nieuwe pc die geheel bedoeld is voor games. Nu heb ik vrijwel geen ervaring met hardware en ook niet veel met computers en doe ik een beroep op jullie kennis. Mijn budget is 1500 Euro naar mijn inzicht kun je daar denk ik een vrij goede gamerPc mee samenstellen, ik heb hier en daar al wat informatie opgezocht maar ik kom niet echt ver en ik wil niet een compleet systeem kopen. Daarom is mijn vraag of iemand hier een samengestelde gamer Pc kan plaatsen met wat Informatie waarom juist die onderdelen.

Ik weet dat ik veel vraag maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

gr

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Even dit invullen dan ga ik wat voor je samenstellen.

Bij Alternate kun je zelf je pc samenstellen op de site.
Met €1500,- gaat dat wel lukken.

Belangrijk voor een Goede Game-pc zijn.......
Processor (quad-core)
Geheugen (4 Gb of meer)
Videokaart(en)
Voeding (>500 Watt Sli ready, Merk!!)
Koeling

DillonDarko abonneert zich even op deze vraag. Indien nodig kan hij te hulp schieten.:)

Assemblage moet er sowieso bij, TS geeft aan dat hij geen ervaring heeft met hardware.
Ook Vista erbij gedaan.

30bd108.png

Kast: Cooler Master CM 690, gewoon goede, ruime kast met veel mogelijkheden.

Voeding: Cooler Master Real Power Pro M700, 700 watt is ruim voldoende voor deze setup, deze voeding is modulair en heeft een 80+ rating.

DVD-Drive: LG GH22NS30, goede brander.

Moederbord: DFI LanParty JR X58-T3H6, mooi moederbord(je) voor de prijs.
http://www.cpu3d.com/review/7142-1/dfi-lanparty-jr-x58-t3h6-motherboard/introduction.html
Review heeft me overtuigd, DFI is altijd al een goed merk geweest

Geheugen: 6GB PC12800, loopt dus op 1600mhz, goede timings (cas 7).

Processor: i7 920, de beste keuze op dit moment.

Processor-koeler: aangezien de i7 920 een heethoofd is, een aparte koeler erbij (Mugen 2 dus), kost maar 35 euro en koelt als een beest.

Harde schijf: 2x WD6401AALS in RAID0, RAID0 is een samenwerking tussen 2 harde schijven wat voor heel veel snelheid zorgt, (bij het bestellen wel aangeven dat je de schijven in RAID0 wilt, aangezien dit tijdens de installatie van Vista moet gebeuren, achteraf is dit niet mogelijk!).

Videokaart: de licht overclockde MSI GTX 285, goede kaart voor een leuke prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan