Games ineens traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Hi,

Ik heb een Asus N751JK die altijd perfect games kon draaien, maar sinds een week gaat het allemaal langzaam.. Het schokt meer, blijft hangen en begint te haperen.. Ik heb al gescand op virussen waar niets uit kwam, en ik heb mijn pc al opgeruimd met CCleaner, wat ook geen effect had. Weet iemand waar het aan ligt? Ik heb behoorlijk wat games op deze notebook staan, maar niet meer dan hiervoor toen games nog perfect liepen. Ik heb geen illegale software.

Stefan

Test je geheugen eens met memtest .

Je laptop fans al eens stofvrij gemaakt?

Is je harde schijf niet vol?

Kijk eens in Taakbeheer of het een kwestie van geheugen is en zo, ja welk process dan zoveel in beslag neemt.

Misschien niet meer Games erop, maar wel andere software of hardware?

Probeer eens schijfdefragmentatie vind je onder bureau acc systeemwerkset

Maak eens een screenshot van het programmaatje in mijn handtekening (onder mijn bericht). Hiermee kun je de temperatuur checken. Hoge temperaturen gooien regelmatig roet in het eten bij een laptop. Doordat een laptop te warm wordt gaat hij zich onderklokken. Hierdoor wordt alles traag.

Maak de screenshot van Speccy terwijl de laptop niets aan het doen is en wanneer je gamet na een minuut of 15.

Overigens zou deze laptop geen last moeten hebben van te hoge temperaturen. Ik lees namelijk veel positieve berichten over de koeling in de N551 en de N751.

Ik lees terug dat de temperaturen van de processor en videokaart rond de 75 graden zouden moeten liggen bij dit model.

Om de temperaturen te verlagen is de ondergrond waarop de laptop functioneert zeer belangrijk. Bij mijn laptop scheelt het makkelijk 5 tot 10 graden wanneer ie op een plastic tafelkleed staat of op een houten ondergrond. Dit komt omdat plastic lichtelijk opbolt, waardoor er minder ruimte onder en naast de laptop is voor afzuiging. Je kunt ook een standaard voor je laptop kopen met ventilators eronder. Dit scheelt ook weer makkelijk 5 graden ;).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan