Games laggen na vervangen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTAIV

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Hallo,

Ik heb een paar maanden terug mijn GT220 verkocht omdat ik goedkoop een GTS250 kon krijgen. Die heb ik dus in mijn computer gezet, alle vorige drivers verwijderd en de nieuwe drivers geinstalleerd. Maar toen ik het spel Test Drive Unlimited 2 opstartte, zag ik dat hij heel erg lagte. Met de nieuwste NFS Hot Pursuit hetzelfde probleem. Ik heb al op google gekeken enzo, maar daar vind ik niks.

Weet iemand waar dit aan (kan) liggen?

Voor als iemand hier belang bij heeft:
Processor: AMD Athlon II X3 440
Geheugen: OCZ GOLD 4GB DDR3
Graka: Asus ENGTS250 DK TOP/HTDI/512MD3

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Voeding is 520Watt van CoolerMaster, bijna een jaar oud.

Ik draai op 1920x1080. Ik heb ook lagere resoluties geprobeerd maar hij blijft toch laggen.

misschien is je videokaart gewoon SLECHT, ik heb ooit bij mijn dell dimension 5000 mijn x300 vervangen omdat ik aa wilde gebruiken in san andreas, dus kocht ik een ati radeon hd5450 en zelfs op 640x480 16bit draaide het *****.
misschien moet je eens de drivers van nvidia downloaden, of gewoon een ati videokaart kopen die zijn top, ik draai alles op high met een hd3870 van sapphire echt een beest!

de GTS250 is een redenlijke kaart (verbeterde 9800GTX) een heel stuk beter dan de GT220
en dat jij alles op high draait valt ook nog te betwisten

Minimum Requirements:

Operating System:Windows XP SP2, Vista SP2, Windows 7
Processor:Intel Core 2 Duo 2.2GHz or AMD Athlon X2 4400+
RAM:2GB
Video:Nvidia GeForce 8800 / ATI Radeon HD 3870
Sound:DirectX 9.0c-compatible
Hard Disk:14 GB
Peripherals:10-button controller such as Xbox 360 or Logitech Dual-Action
Other:Internet Broadband Connection, Microsoft .NET 3.5 required

je zit er net boven dus verwacht geen HIGH graphics je zult het op medium moeten houden
probeer ook zo veel mogenlijk achtergrond programmas uit te schakellen

Laatst bewerkt:
even toevoegen dat ik niet op een slome core 2 duo draai, ik gebruik een 2.5ghz core i5.
6gb ddr3 ram, en een hd3870 en dan heb ik vele games op high en 1650x1080 draaien.
dan dan heb ik meestal 120fps en met veel drukte en rook is het vaak 60/70 fps.
en wel eens gehoord van crossfire?

pwned

even toevoegen dat ik niet op een slome core 2 duo draai, ik gebruik een 2.5ghz core i5.
6gb ddr3 ram, en een hd3870 en dan heb ik vele games op high en 1650x1080 draaien.
dan dan heb ik meestal 120fps en met veel drukte en rook is het vaak 60/70 fps.
en wel eens gehoord van crossfire?

pwned

pwned?
jij noemt een GTS250 slecht niet ik
zwak hoor maarjah als iemand probeerd te helpen moet hij dat goed doen en in dit geval deed jij dat niet
en daar gaat het mij om en niet om jou spec's of wat dan ook
de minimale eisen was gericht naar de TS niet naar jou dus doe even normaal:)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb hem op medium staan en toch lagt hij. Eergisteren weer eens GTA IV erop geinstalleerd en gespeeld, hij lagt verschrikkelijk met missies en met de auto in de bochten (zelfs met alles op low), rechte stukken geen probleem.

Heb ook de nieuwste drivers van NVIDIA geinstalleerd, helpt ook niks.

En nog een vraag, ik ga misschien i.p.v. een desktop een laptop kopen. Is de HD6650M en de GT540M beter dan mijn huidige GTS250?

Laatst bewerkt:
Dat komt omdat je een oude patch hebt.
Ik post morgen een link waar je een nieuwe patch kan installeren oke?

Gt is goed een gt540 rockt! Maar wat voor een cpu heeft hij dan? Een ati is goed maar kijk altijd naar de benchmarks

Ja, ik zal zelf geen acer kopen want de kwaliteit is bagger en de service is om te janken.
Ik zal een asus of een msi aanraden en als het kan een sony vaio die zijn echt top.
Ik gebruik zelf een macbook pro en een hp en een macbook pro kan ook leuk zijn!

Ik heb gekeken voor je en je acer scoort niet echt goed met gta iv.
Misschien moet je echt voor een hq gaming laptop gaan als een alienware of een asus gamer editie.

de GT540 zou je kunnen vergelijken met een GTS250 verbeteringen zul je er niet in terug vinden
ik raad het gamen met een laptop af ze zijn er niet voor gemaakt je hebt te maken met een kleiner scherm en toetsenbord
en je kan die dingen vaak niet upgraden
een echte game laptop kost zo 1500 euro een desktop 700/800 euro
ik raad je aan om gewoon voor een desktop te gaan die gaan langer mee en zijn goedkoper

maar ik krijg nu het gevoel dat je een totaal nieuwe desktop wilt aanschaffen?
zo ja dan kunnen wij jou helpen met een het samenstellen van een mooie desktop pc

Laatst bewerkt:
Dat niet kunnen upgraden zie ik eigenlijk als een voordeel; als er iets nieuws uitkomt wil ik het hebben en dat kost me steeds geld :o

En de stilte, ik heb nu echt een herriebak naast me staan en daar irriteer ik me heel erg aan :confused: Ik wil wel graag zien wat ik kwijt ben als ik mijn pc upgrade + het stiller maken.

Heb nu wat ik ook in het 1e bericht heb staan + Cooler Master CM690 II Advanced & Cooler Master Real Power M520.

eh het upgraden blijft alsnog goedkoper dan om de 2 jaar een nieuwe laptop aanschaffen van +/- 800 euro puur voor games
terwijl je met een desktop iedere 3 jaar voor pakweg 300/400 euro klaar bent
en ook desktop pc's kunnen erg stil zijn je moet alleen wel de juiste producten aanschaffen

en daar kunnen wij jou bij helpen

weet je al waar de herrie vandaan komt is er een kabeltje dat tegen een van de fans aan zit?
is er een fan verkeerd gemonteerd if kapot?
heb je de pc wel eens van stof schoon gemaakt?
heb je de pc wel eens software matig schoon gemaakt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan