Games op HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hey mensen,

Ik heb een nieuwe PC, met een SSD en HDD.
Windows 7 (64 bit) staat op m'n SSD, en van de 128GB is er nog maar 61GB beschikbaar. Logisch, want windows, en andere programma's staan er al op.
Daarom heb ik een 1TB HDD erbij gekocht, voor opslag.

Dus nu wil ik uit origin battlefield 3 downloaden, en op m'n HDD zetten.
Als ik als downloadlocatie de HDD kies, staat er 'De game-installatiemap is ongeldig. Selecteer een andere map.'
Origin zelf staat al in de HDD.

Dus, hoe dan ook, hij wil spellen altijd op m'n SSD zetten.
Hoe wijzig ik dit? Want ik wil niet dat m'n ssd gelijk vol staat.

Het makkelijkst lijkt me om de spellen opnieuw te installeren en tijdens de installatie ervan naar de HDD te dirigeren ..

Eerst een map downloads b.v. maken op de hdd en daar naar verwijzen.

Neem aan dat die nieuwe schijf is ingedeeld?

@whittey, het spel is nog niet eens geinstalleerd. Ik moet het dus installeren op die HDD, maar dat gaat niet.
@ lange pier, de map waarin hij gemaakt wordt heet "Origin Games" als ik dus een map genaamd origin games maak (met hoofdletters e.d) doet hij het nog niet.
Hij verwijst naar SSD (c schijf) program files en dan dat.
Origin zelf staat op de HDD geinstalleerd.
Ik wil gewoon een spel op m'n HDD zetten, ik kan m gewoon gebruiken, bestanden erop zetten, mappen aanmaken e.d maar als ik spellen wil installeren gaat dat niet.
En ja, de HDD heeft een partitie (D), dat bedoel je volgens mij met ingedeeld.

Je hebt het in de startpost over dowmloaden en nu over installeren, ikke niet begrijp.

Je wil die game downloaden en je kunt geen doelmap selecteren.
Of
Je hebt die game al gedownload en waar bestaat die uit.
Of
Je hebt die game al eerder geïnstaleerd op de C:?

Geen idee hoe het bij Origin werkt, maar bij Steam wordt alles ergens onder de Steammap geïnstalleerd. Oftewel om de spellen op mijn andere HD te kunnen installeren heb ik Steam in zijn geheel op de andere HD moeten installeren. Mogelijk dat dit bij Origin op een soortgelijke manier werkt.

Het is gelukt, hoe dan ook, ik bleef het 5x herhalen en toen lukte het wel.
Ik bedoelde trouwens met installeren en downloaden,

Je koopt het spel via een CD (opsturen/in winkel) of download.
Dan voer je je code in. log je in en kan je het spel downloaden. Daarbij krijg je een licentie. Dan kan je het spel downloaden (dus installeren) vanuit origin (een soort steam voor EA)

bedankt! opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan