Games op PS3 zetten vanaf CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scandax

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
161
Ik heb ergens ooit iets gehoord, dat je ps3 spellen die je op een CD hebt gekocht kunt opslaan op de harde schijf van je ps3. Is dit ook echt mogelijk? En zoja, hoe doe ik dit (bij call of duty)? Heb al wat gegooed, maar niet echt een antwoord gevonden (ps3 is niet omgebouwd).
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat dat met de nieuwste updates al weer onmogelijk is gemaakt... en een ps3 kan je niet ombouwen toch?
 
PS3 is om te bouwen, maar dan moet je op een lage firmware zitten en kun je niet meer bij het Playstation Netwerk inloggen (of in ieder geval niet meer online).

Heb dus geen idee hoe het zit met het opslaan van spellen op de harde schijf. Zou wel jammer zijn als dat inderdaad onmogelijk is.
 
Bedoel je het kopieëren naar de schijf, letterlijk, of meer als in, het spel op de schijf 'installeren' (of eigenlijk gewoon grote bestanden op de schijf zetten, zodat laad-tijden in een spel minder lang zijn)?
 
Ik bedoel: spel erin stoppen, dan de hele dvd opslaan (dus het complete sp zodat er geen dvd meer nodig is om te spelen).
 
Voor zover ik weet, is dat niet mogelijk. Wel dat er gedeeltes op de schijf word gezet, zoals ik al zei.

En als ik zo even google, kom ik al gauw op verschillende websites die jou theory 'busten'.
 
Welke theorie wordt 'gebust'? En hoe kun je dan gedeeltes opslaan op de harde schijf? Ik dacht nl. dat het mogelijk was complete spellen op te slaan.
 
Jepp dat is mogelijk maar dan moet je wel een programmatje hebben! :thumb:
 
Welk programmaatje heb ik daar voor nodig. Denk eraan dat de PS3 niet is omgebouwd/geflasht.
 
Indien je PS3 niet omgebouwd is, heb je niets aan games op een harde schijf. Zoals reeds werd aangegeven, heb je bij sommige games de mogelijkheid een gedeelte op de harde schijf te laten installeren. Denk bijvoorbeeld aan Gran turismo 5, waarbij het zelfs een aanrader is om dit te doen.
 
OK, duidelijk. Ik neem aan dat dit bij Call of Duty: MW3 niet het geval is? Zie namelijk nergens een knop staan met 'opslaan' ofzo.

Dank voor alle hulp. Zal status 'opgelost zetten'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan