Games, oudere versies.. draaien niet onder XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie1234

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2002
Een paar dagen geleden probeerde ik Commandos: Behind Enemy Lines en Beyond the Call of Duty te spelen...deze bleken niet te werken onder XP..

Wat kan ik doen als oude spellen, zoals bijvoorbeeld Commandos I, niet werken onder XP...zijn daar dan patches voor ?

Kan íemand me helpen ?
Alvast bedankt

Je kan proberen de comptabiliteitsmodus aan te passen. Dit kan je doen door met je rechter muisknop te klikken op de snelkoppeling waarmee je het spel sart, vervolgens te klikken op eigenschappen en te kiezen voor het tabblad comptabiliteit. Stel daar bv. Windows 95 in. Xp doet dan een poging zich te gedragen als W95.

Is dit wat ? :

De wizard Programmacompatibiliteit
Met deze wizard kunt u uw programma testen in verschillende modi (omgevingen) en met verschillende instellingen. Als het programma bijvoorbeeld oorspronkelijk is ontwikkeld om te worden uitgevoerd onder Windows 95, stelt u de compatibiliteitsmodus in op Windows 95 en probeert u opnieuw het programma uit te voeren. Als deze procedure slaagt, wordt het programma voortaan altijd in die modus opgestart. De wizard biedt u tevens de mogelijkheid andere instellingen te proberen. Zo kunt u bijvoorbeeld overschakelen naar een schermweergave van 256 kleuren en een schermresolutie van 640 x 480 pixels.

Als u er vanwege compatibiliteitsproblemen niet in slaagt een programma te installeren onder Windows XP, voert u de wizard Programmacompatibiliteit uit op het installatiebestand voor dat programma. Het bestand kan Setup.exe heten of een andere naam hebben en is waarschijnlijk op de installatieschijf van het programma te vinden.

Bron: Help XP Microsoft.

Mijn broer heeft hetzelfde probleem. Hij heeft tig spellen die niet meer onder xp werken. Hij heeft een oude pc (ik meen P4 450 mhz) en de nieuwe spellen zijn weer te nieuw. Hij heeft zich al blauw betaald aan spellen die niet werken.

Mijn ervaring met compatabiliteitsmodus is dat het zelden of nooit werkt.:confused:

[offtopic] weet iemand nog racespelletjes titels voor oudere pc's onder xp? Klik dan op het knopje mail hieronder, want dat hoort niet in deze vraag thuis [/offtopic]

Als het echt niet lukt kan je nog oor een dual boot kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan