Games Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

killerevrim

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
21
Hallo experts :)
Ik heb een paar dagen geleden geupgrade naar Windows 7 (Home Premium).
Alles werkt goed en ziet er goed uit :)
Maar ik heb 1 probleem: Als ik een spel wil spelen (FPS enzo) dan krijg ik het niet over m'n hele beeldscherm. :( (Bijvoorbeeld: Wolfenstein - Enemy Territory)
Ik heb al de driver geïnstalleerd voor mijn videokaart maar dat hielp ook niet:(
Heb ook al in het spel de resolutie geprobeerd te veranderen maar het bleef even klein.
Zie bijlage voor hoe het er ongeveer uitziet.
Ik weet dat hij mislukt is :o

Ik heb een HP Pavilion dv6-1220sd laptop. :)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)
 

Bijlagen

  • Screen.jpg
    Screen.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 70
Haha, ik speel ook w:et

Maar dat ligt aan je instellingen, als je opstart dan krijg je options, en optie full screen of je past de resolutie aan bijv. 1024x1600
 
het is dus duidelijk dat jij een breedbeeld scherm hebt? je instellingen staan dus nog zo dat het spel denkt dat je een 5:4 (ofzo) beeldschermformaat hebt, terwijl jij vast een 16:9 hebt. dit kan je natuurlijk wijzigen in je instellingen! (waar je dat kan veranderen, weet ik niet vanbuiten, en ik heb, sorry voor jou, nu ook geen tijd/zin om W:ET te herinstalleren en dit eens na te kijken.
 
Precies, je speelt het spel met een oude videomodus, met de verhoudingen 4:3...

Maar volgens mij ondersteunt W:ET alleen maar 4:3 verhoudingen..
Moderne spellen kunnen wel met nieuwere verhoudingen omgaan (16:9 of 16:10)
 
Want toen ik nog Vista had, deed hij het wel gewoon op fullscreen en gewoon over m'n hele beeldscherm 0.o
 
Laatst bewerkt:
Je moet je resolutie aanpassen!

Bij options in het startmenu (in w:et)
 
Alles t/m 1024*768 verandert niet :o en als ik hem hoger zet dan dat, krijg ik steeds een error:
GL_EXTENSIONS: GL_AMDX_vertex_shader_tessellator GL_AMD_draw_buffers_blend GL_AMD_performance_monitor GL_AMD_texture_texture4 GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_snorm GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_meminfo GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_compression_3dc GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_buffer GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_snorm GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_transform_feedback GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_conditional_render GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_primitive_restart GL_NV_texgen_reflection GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 8192
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 8

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(8-bits)
MODE: 4, 800 x 600 fullscreen hz:60
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU: Intel Pentium III
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: enabled
compressed textures: enabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----
RE_Shutdown( 1 )
Shutting down OpenGL subsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): success
...deleting GL context: success
...releasing DC: success
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
Hunk_Clear: reset the hunk ok
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\Windows\system32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 7: 1152 864 FS
...using desktop display depth of 32
...calling CDS: failed, bad mode
...trying next higher resolution: failed, bad mode
...restoring display settings
...created window@3,22 (1158x892)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )
...59 PFDs found
...hardware acceleration found
...PIXELFORMAT 2 selected
...creating GL context: succeeded
...making context current: succeeded
...WARNING: fullscreen unavailable in this mode
...setting mode 7: 1152 864 FS
...using colorsbits of 16
...calling CDS: failed, bad mode
...trying next higher resolution: failed, bad mode
...restoring display settings
...window already present, CreateWindowEx skipped
Initializing OpenGL driver
...WARNING: fullscreen unavailable in this mode
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
 
Dat is raar, nooit problemen mee, misschien gewoon toch opnieuw instaleren
 
Nope, lukt ook niet :(
Heb ook al geprobeert met Revo Uninstaller(Om ook uit het register te verwijderen)
Heb m'n xp nog door etkey ;)
 
Je kunt gewoon de hele map verwijderen en helemaal instaleren opnieuw, want het is toch een gratis spel!
 
Guide:
ET works fine on Vista, it is just a little more memory and cpu power hungry than XP.

Also it can give you some punkbuster issues, if this is the case then follow these steps:

1: first install Enemy-Territory and ET 2.60 and 2.60b patch

2: go into where ET is installed (usually C:/Program Files/wolfenstein enemy-territory/)

3: right click on ET.exe file, and choose properties

4: choose "run this program as administrator"

5: then choose "run this program in compability mode for"
and select Windows Server 2003 (Service Pack 1) in the small menu,
finally click ok to save the new settings.

6: Enjoy!

Of in het Nederlands?

ET werkt prima op Vista, het is gewoon een beetje meer geheugen en cpu snelheid honger dan XP.

Ook kan u enkele Punkbuster problemen, indien dit het geval is dan als volgt te werk:

1: eerst installeert Enemy Territory-en ET 2.60 en 2.60b patch

2: Ga naar waar ET is geïnstalleerd (meestal C: / Program Files / Wolfenstein Enemy-gebied /)

3: klik met de rechtermuisknop op ET.exe bestand en kies Eigenschappen

4: kies "dit programma uitvoeren als beheerder"

5: kies dan "Dit programma in compatibiliteit modus voor"
en selecteert u Windows Server 2003 (Service Pack 1) in de kleine kaart,
eindelijk Klik op OK om de nieuwe instellingen op te slaan.

6: Enjoy!

Moet dan geen problemen opleveren!
 
Heb het al opgelost met custom height en width in mijn cfg gewoon door het te proberen >.<
Heb em zelfs nu gwn fullscreen :D
Nog bedankt voor alle moeite ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan