games slecht op i5 laptop..

Status
Niet open voor verdere reacties.

dipsaus112

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
12
hallo,

ik heb hier een sony vaio f11 m1e staan en heb deze niet gekocht voor gamen alleen af en toe wil ik wel een spel kunnen spelen..
alleen heel veel games lopen nog niet mooi soepel zelfs niet op Low en 1280x1024 en dat ziet er ook nog eens niet zo denderent uit..
daarintegen loopt modern warfare 3 wel weer erg soepel zelfs op Ultra kwaliteit op 1920x1080?
en als ik op youtube en dergelijke kijk zijn er meer mensen met de zelfde laptop die wel meerdere games kunnen draaien die bij mij niet soepel gaan ? hierbij heb ik het over : alan wake, gta iv, , skyrim, battlefield 3. en ook games waarvan de requirements lager dan mw3 zijn spelen soms niet goed.
zal dit er mee te maken kunnen hebben dat de laptop al een aardig poosje op de orginele windows loopt ( windows 7 home premium 64bit )
en zal dit misschien beter worden wanneer ik er nieuwe windows op gooi ?

specs van laptop :

processor : i5 520m ~2.4 ghz x4 tuboboost ~2.9 ghz x4
hardeschijf : 500 GB
videokaart : nividia geforce 330m ~ 1 GB
werkgeheugen : 8GB DDR3
beeldscherm : 16.8 inch full HD 1080 P

nu is mij al verteld dat de videokaart niet super is alleen deze schijnt aardig moeilijk te zijn om te vervangen.
en aangezien andere mensen soms wel bepaalde games kunnen spelen?

wat kan ik veranderen/upgraden om alles wat soepeler te laten gaan?

alvast bedankt voor reacties en tips..

Mvg Matthijs
 
Heb je wel eens de drivers van de videokaart vernieuwd? Zo niet: even de nieuwste downloaden op de website van Nvidia: klik
 
Zorgen dat er niet zoveel programma's samen met windows opstarten en even de drivers updaten
 
bedankt voor de reacties..

alleen,
ik had gamebooster ook al geinstalleerd alleen dit heeft niet veel nut..
als ik windows 7 opnieuw installleer en alles dus schoon is zou hij dan alles weer goed moeten afspelen? of maakt dit niet zoveel uit?
anders kan ik dit wel proberen en dan hoop ik dat hij weer wat beter games afspeelt? want normaal gesproken moet je toch wel redelijk op low/medium kunnen spelen met zo'n laptop ofniet ?
 
dat zou moeten werken maar een gt 330m is niet de allerbeste videokaart
 
ik heb windows opnieuw geinstalleerd..
alles werkt weer prima, heb nog geen spellen kunnen testen alleen vond ik wel een overzicht van games op een Geforce 330m en de fps die hij gemiddeld zou halen.. (http://www.notebookcheck.nl/NVIDIA-GeForce-GT-330M.27640.0.html)

daarin stond bijvoorbeeld dat deze kaart met battlefield BC2 op lage kwaliteit zo'n 54 fps zou moeten halen.. ik zat nog niet op zo'n 20 fps denk ik ?
ook nfs shift op laag met 54 fps waar ik ook nog geen 20 fps haalde ?
en zelfs spellen als maffia 2 en en gta IV zou hij nog soepel moeten kunnen spelen op low- medium?

dus er zit toch iets nog niet helemaal goed denk ik ..
maar ik zal jullie even laten weten hoe het nu gaat met schone installatie en natuurlijk dan de nieuwste drivers ..

alvast bedankt
 
Dan kun je hem beter terugsturen want als het nu nog niet werkt is het geen softwarefout
Zit er nog garantie op?
 
nee garantie is net maand geleden verlopen :(:(
maar hardware matig kan er toch niet veel mis zijn als alles verder wel goed werkt
?
 
tja ik zou het niet weten maar als je windows opnieuw geïnstalleerd hebt en hij doet het nog steeds niet zoals hij zou moeten kan het volgensmij alleen maar de hardware zijn
 
jha daarom kan nu zo even proberen als het beter is geworden...

misschien moeilijke vraag maar weet iemand hoeveel fps ik zou moeten hebben gemiddelt als ik modern warfare 3 op ultra speel met deze laptop ?
dan kan ik dat zo even testen,
of iemand misschien andere spellen waarvan hij de fps weet op deze laptop die ik kan proberen?
 
ik zou even laten weten als het verbeterd was dus bij deze..

ik heb mw3 geinstalleerd en speelt nu op ultra - 1920x1080, met fps minimaal 50 fps , gemiddeld 75 fps,, en pieken van zo'n 90 fps.. ( getest met fraps )
volgens mij is dit wel redelijk voor deze laptop, en voor de herinstallatie van windows haalde ik volgens mij wel minder zo'n 40-50 dagt ik ..
dus hoop dat het probleem verholpen is, zal nog een paar andere games testen..

bedankt voor alle reacties..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan