games worden afgespeelt als 32 bits terwijl ik 64 bits heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
hallo

ik heb een vraagje

als je een 64 bits pc heb moeten de nieuwe spellen zoals cod gta5(beta) etc dan allemaal ik 64 bits worden afgespeeld
bij mij worden ze namelijk in 32bits afgespeeld

ik gebruik windows 8nl 64bits

bij voorbaard bedankt

groet ido

de gedownloade spellen die ik heb die doen het zelfde dus....

over welke spellen ik het heb gaan over gekochte spellen

Klik met je rechtermuisknop op de snelkoppeling, klik dan op eigenschappen. Klik hierna op Compatibiliteit, kan je hem miss uitvoeren in 64 bit hier?

Waarschijnlijk zijn de games gewoon 32BIT en niet 64BIT.

Als een programma/game 64BIT is wordt deze standaard in "Program Files" geïnstalleerd. Is een programma/game 32BIT, dan wordt deze standaard in "Program files (x86)" geïnstalleerd. Een programma/game zet je niet even met compatibiliteits modus op 64BIT.

Als een programma/game 64BIT is wordt deze standaard in "Program Files" geïnstalleerd. Is een programma/game 32BIT, dan wordt deze standaard in "Program files (x86)" geïnstalleerd. Een programma/game zet je niet even met compatibiliteits modus op 64BIT.

ze staan in die map en ik heb gekeken bij codbo2 en daar staat die functie van 64 bits niet bij net zo als bij gta 4

Als een programma/game in de "Program Files" geïnstalleerd staat, wordt deze als 64BIT gedraaid.

bij mij niet
ik heb nog verder gekeken bij andere programma's zoals Skype en java die worden ook allemaal in 32 bits afgespeeld en die staan ook in die map

Hoe heb je gekeken of een programma/game ook daadwerkelijk op 64BIT werkt?

Je gaf aan "Bij mij niet", wat bij jou niet, want daar was eigenlijk mijn vervolg antwoord op.

via taakbalk beheer kun je zien als een programma op 64 of op 32 bits word afgespeeld en zo ben ik er dus achtergekomen

Klopt er staat dan *32 achter. Maar zoals ik eerder aangaf, zijn de games wel 64BIT? Of zijn ze "geschikt" voor 64BIT Windows.

En programma dat als 32-bit gemaakt is kan wel draaien op een 64-bit Windows maar zal nooit in 64-bit mode draaien.
Daarvoor moet de code van het programma worden aangepast en gecompileerd met een 64-bit compiler.

Sommige spellen hebben aparte executables voor 32-bit en 64-bit. Een voorbeeld hiervan is Crysis 1.

Je zou in de installatie folder van de betreffende spellen kunnen kijken of er meerdere executables beschikbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan