GameServer

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi...
Ik wil al een poosje een gameserver opzetten, maar tot nu toe zonder enig resultaat. Ik heb een prachtige 2u server gekocht, 3.2Ghz (kan tot 3.6 met betere koeling) 1024Mb ddr400 dimmgeheugen, alleen hdd is nogal standaard, een 40Gb 5200...maar dat wordt binnenkort een Sata 160 (ivm met sneller overdracht van gegevens in vergelijking met een normale ata hardeschijf)...
Maar goed.. to the point:
Hoe kan ik een gameserver maken? Wat moet ik exactly doen, welke drivers/programma's heb ik nodig om dat te realiseren..?

Gr. John

Een gameserver maak je door de betreffende game te installereren op de pc, en deze in servermodus laten lopen.

Maare, heb je de server thuis staan of in een datacenter?

Ja, ik heb hem thuis staan.
Maar ja, ik zit met een firewall en een verbinding met Hetnet. En zij zeggen dat er een 'poort' bij hetnet open moet en dat zij dat niet doen. Maar een ander zegt dat dat helemaal niet hoeft... wat moet ik dan precies wel, en wat niet instellen...zowel bij mij als in mijn router?

Je hoeft alleen de nodige poort te forwarden in je router die het spel nodig heeft. Bij HetNet hoef je niets te regelen. Het hangt er trouwens wel vanaf wat je uploadsnelheid is, en wat voor spel je wilt hosten. Weinig upload=weinig slots.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan