Gaming computer: 650 euro budget (- een paar onderdelen en OS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mingus14

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
hallo,

okee mijn keuze was dus niet zo goed...

wat raden jullie me aan?

budget: 650.00 (zonder besturings systeem, invoerapparaten, dvd reader & brander heb ik namelijk al (SATA)

doel: de nieuwste en de zwaarste games & progamma`s

stilt: niet echt heel belangrijk, performance is belangrijker(maar moet ook niet echt SUPER veel geluid maken)

asssemblage: ZELF, dit wil ik namelijk leren enzo. (heb al geoefend met oude pc`s)

opties: nou, card reader zit buiten en budget: maar graag wel een ingang in het MOBO hebben en hij MOET in deze kast komen,liefst quadcore en DDR3

kast:

http://azerty.nl/producten/product_d...22-midtow.html

(wel in het budget)

OS: zit niet in het budget maar zou wel willen weten waar ik het goedkoopst windows 7 kan krijgen (en welke windows 7?)

rand apparatuur: nee niet in het budget...

hartstikke bdankt!

hoop dat er gauw wat moois uit komt :thumb:

Beide links werken niet :(

Op wat voor scherm ga je gamen, vooral op welke resolutie?

stel...

stel ik zou er 100.00 euro bij krijgen? wat zou je dan verbeteren...

Wtf

ik word echt ziek hiervan !!!!!!! welke f*kin link moet je sturen! heb al 4 links gemaild die NIET Werken?! winkelwagentje toch?!

Je moet eerst bij Azerty op Directe link klikken en dan kopiëren adresbalk.

Ben even uitgegaan van Azerty en de HAF 922 (goedkoopste vermelding van de 3 verschillende).

Hmm, dit zou mijn keuze zijn:
azerty
Kom helaas wel een stuk hoger uit in de prijs.

Een alternatief voor 750:
azerty altenatief

Goed, allebei meer dan je eerst genoemde budget.
Van de laatste lijst kan je vast nog wel honderd euro afschaven maar voor een echte game pc zal het lastig worden.

Zelf heb ik een Iiyama scherm (1920x1080) i.c.m. een Sapphire HD4870 512MB. Deze combinatie kan maar bij de nieuwere games als GTA IV bijv. merk je dat de videokaart te weinig geheugen heeft. Vandaar mijn keuze voor de 1GB variant.

Verdere suggesties zijn uiteraard welkom :)

Zou kunnen. Een oudere chipset zonder Sata 3 en USB 3. Dat scheelt weer iets.

Maar als je het budget inderdaad zou kunnen oprekken tot een +- 750 euro dan ben je met dit setje zeker op de goede weg.
Later zou je dan nog de 4-core voor de 6-core kunnen vervangen, dat is het voordeel van AMD's AM3 socket.

Klopt, in deze tests is dat de uitslag.
Laatst stond in de PC Games Hardware (Duits) een test waarin blijkt dat bepaalde spellen (bijv. Anno 1402 o.i.d. / Metro 2033) er wel degelijk mee om kunnen gaan en de prestaties bevorderen.

Op dit moment denk ik ook dat de quad-core een prima keus is.
Wat betreft het moederbord vind ik wel dat er enige toekomst in moet zitten. Als je later wilt upgraden naar bijvoorbeeld de hexa-core is het wellicht handig om daar nu toch ook al rekening mee te houden. Al kan je er uiteraard ook voor kiezen om nu goedkoper uit te zijn en tegen die tijd een compleet nieuw systeem weer te kopen.

Dus:
SATA 3 en USB 3 niet belangrijk -> goedkoper moederbord nemen met bijvoorbeeld de 790FX chipset
nadeel is dan dat je terug moet naar DDR2 geheugen en niet kunt upgraden naar de hexa-core

790FX alternatief:
http://azerty.nl/8-1126-198870/asus-m4a79-deluxe-moederbord.html
scheelt zo'n 50 euro met de 890FX, prijs voor 4GB DDR2-800 geheugen ongeveer hetzelfde.

waarom elke keer zon dure, wat is er mis met degene die in mijn set zit? is ook nog eens DDR3, anders vind ik zelf de M4A79XTD EVO wel wat, heb hem zelf ook.

Edit: een bios update is genoeg zo ondersteund degene uit mijn set die vanaf bios 2005 en de lagere vanaf bios 2002

edit²: Asus M4A89GTD PRO is dat niet wat?

Laatst bewerkt:
Dit setje ga je prima kunnen gamen.
Veder zie ik geen mogelijkheid om ergens om te besparen(bij het electic gedeelte) zonder dat het impact heeft op de peformance of upgrade waarde. Enige wat ik zie is de kast maar dat is weer zonde om een game pc in een simple kast te doen.

@ Generation kill

Je hebt in je link 2x een behuizing geselecteerd waardoor de prijs oploopt tot 750 euro.

Ik neem aan dat dit een foutje is?

Ik zou voor het systeem van Generation kill gaan, heeft betere processor,beter mobo, en je kan altijd nog wat besparen op die kast. Wat wel een erg dure kast is voor een budget van 650 euro :)

@mingus14 dat moederbord is micro ATX oid, ga je dus niet snel upgraden, inderdaad ook betere processor dit is de Phenom serie's.
@RonaldBeitema met deze kast kan je nog even vooruit, en heeft een goeie airflow.

Edit: ook de HDD in mijn set is beter, heeft namelijk nieuwe techniek ( EARS serie) en 64mb cache

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan