Gaming Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanWagenaar

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
6
Mijn huidige laptop is al een paar jaar oud en het is dus tijd om een nieuwe computer te kopen.
Ik heb zelf weinig verstand van computers en weet dus niet precies welke goed zijn om mee te gamen.
Ik ben op zoek naar een goede desktop (alleen desktop) om games zoals world of warcraft of starcraft 2 mee te draaien.
mijn budget is ongeveer 600 euro of minder voor alleen de desktop, kan je daar een goede gaming deskop mee kopen of samenstellen?

Zat net even te kijken en kwam deze tegen:
http://www.arbico.co.uk/Arbico-AMD-x2-240-Athlon-Dual-Core-Gaming-PC-p-18415.html

Is deze goed om die spellen mee te spelen en is die site een beetje betrouwbaar? als jullie nog dingen zien die je beter kan aanpassen aan die computer, graag doen =)
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is niet bepaald een spel om de nieuwere games op te spelen.
 
prima ding qua specs Bertus!

Je moet er alleen van houden van een Medion. Ik heb er goede ervaringen mee, anderen niet. Vaak wordt gezegd dat het Aldi troep is, aan de andere kant heb je wel prima garantie als er wat kapot is. De helpdesk daarintegen is drama.

Ik heb ooit een 2 jaar oude PC zo in kunnen leveren en met 150 eurie bijbetalen een nieuwe gekregen die 5x zo snel was.
 
Zeer goede prijs voor die Medion PC. Medion is een van de marktleiders in Duitsland, dus dat moet wel goed komen. Vooral omdat Windows is inbegrepen is het een zeer goede deal.
 
http://www.dell.com/content/topics/...inspiron-570?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&redirect=1 (de rechter, voor $559.99)

Is die goed voor gamen? Als ik zo naar de specs kijk lijkt mij die beter (heb weinig verstand van computers) en dell staat er ook om bekend om top PCs te maken en je krijgt bij die ook nog is 150$ korting dus kost die ongeveer 425 euro 125 euro goedkoper dan die van aldi.

of kan ik beter de pc zelf samenstellen?
ik heb een beetje rond gekeken en zag dat dit ongeveer het beste was voor die prijs: http://s892.photobucket.com/albums/ac124/daanwagenaar/?action=view&current=Computerazerty-1.png
is het dan beter om die te kopen of voor de dell te gaan?
 
Laatst bewerkt:
De Medion PC die Bertus aanraad is beter dan de door jou genoemde.

@ Globe, heb ik geen last van gehad. Heb 5 jaar geleden, een Windows 98 laptop in mijn handen gehad. Kon er geen drivers vinden op de website, mailtje naar hun gestuurd met het serienummer, en 2 dagen later lag er een CD met drivers op de mat. (Bovendien, Medion staat vrijwel bekend om haar goede klantenservice)
 
Ik weet niet wie die Azerty PC in elkaar heeft gezet maar het klopt van geen meter. De drive is wit, er zitten 2 moederborden in, 2 processoren (waaronder 1 Opteron?) en ik mis een voeding + videokaart...

Gewoon die van de Aldi nemen! Dat is een prima PC.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[225954]=1&product[58761]=1&product[250734]=1&product[7517]=1&product[251552]=1&product[253349]=1&product[286252]=1&product[80156]=1&product[256839]=1

Dit daarentegen, is een beter PC als die van de Aldi. Maar heeft geen Windows geinstalleerd, misschien heb je dit nog liggen of kan je er via via aan komen.
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst Spellen > overige vragen --->> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.
 
Windows is geen probleem, een vriend van me heeft nog windows 7 voor me. en bedankt voor dat samenstellen, ziet er goed uit.
maar weet iemand hoe lang die actie bij de aldi geld? Want meestal zijn ze er maar heel kort en ik kan die pc pas over een maand kopen.
 
Dan is die Aldi PC dus niet meer van toepassing. In dat geval lijkt me mijn optie toch de beste (tenzij er natuurlijk nog iemand komt met samenstelling)

Even een paar toelichtingen over de onderdelen:

- Een 500 watt voeding van OCZ, moet genoeg zijn voor de HD5770.
- Een van de nieuwste WD harde schijven, zullen heus mensen zijn die liever voor een Samsung gaan maar dit is mijn mening.
- Een simpele maar goede Cooler Master kast. (Je kunt zelf ook nog de rand kleur kiezen, oranje en blauw!)
- 4GB Kingston RAM, moet genoeg zijn en van een goed merk.
- Een van de snelste AMD Quad Cores, stukke beter dan de CPU uit de Aldi PC.
- Het moederbord is niet super uitgebreid, dat zou die van de Aldi PC ook niet zijn, maar hij doet wat hij moet doen en kan bovendien ook 2 ATI videokaarten Crossfiren!
- Simpele maar goede brander.
 
de PC van Paranoid is een zeer goeie pc voor die prijs, heb ongeveer vergelijkbaar en speel alle games op max 1920x1080 zonder enige lag, mischien budget iets verhogen naar 650 en er nog een goedkope maar goeie cpu koeler bij doen. (is geen vereiste, zit er namelijk al een koeler standaard bij) Maar als je ooit nog wil gaan overklokken (wat zeer makkelijk kan met die CPU, heb em zelf stabiel op 3,8Ghz gehad) kan je beter een andere koeler op zetten, maar dit kan later eventueel ook nog
 
ik ga niet overklokken hoor, geen idee hoe dat moet.
bedankt paranoid, ik ga die pc denk ik wel kopen als ik terug kom van vakantie :)
en mischien een domme vraag, maar kan ik die pc gewoon aansluiten op mijn HDTV en is die dan ook gelijk HD?
 
ik ga niet overklokken hoor, geen idee hoe dat moet.
bedankt paranoid, ik ga die pc denk ik wel kopen als ik terug kom van vakantie :)
en mischien een domme vraag, maar kan ik die pc gewoon aansluiten op mijn HDTV en is die dan ook gelijk HD?

Daarvoor moet je wel een HDMI of DVI kabel klaar hebben staan. En je moet zeker weten dat je HDTV HDMI accepteert van je PC. Dat er een aansluiting voor HDMI is op je HDTV (wat vrij logisch is) betekent het niet altijd dat dit ook voor de PC mogelijk is. Eerst altijd checken voordat je die kabels koopt. (die fout heb ik namelijk ook genomen met mijn Samsung SyncMaster 2032MW (tv-monitor combi met HDMI aansluting (dus alleen bedoeld voor TV en blu-rayspeler enzo)))

Grootste verschil tussen HDMI en DVI is vooral dat in de HDMI kabel ook audio zit. Dus geen extra audio kabel aansluiten op je tv. Je kan al een degelijke HDMI kabel kopen voor onder een 10tje.
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor moet je wel een HDMI of DVI kabel klaar hebben staan. En je moet zeker weten dat je HDTV HDMI accepteert van je PC. Dat er een aansluiting voor HDMI is op je HDTV (wat vrij logisch is) betekent het niet altijd dat dit ook voor de PC mogelijk is. Eerst altijd checken voordat je die kabels koopt. (die fout heb ik namelijk ook genomen met mijn Samsung SyncMaster 2032MW (tv-monitor combi met HDMI aansluting (dus alleen bedoeld voor TV en blu-rayspeler enzo)))

Grootste verschil tussen HDMI en DVI is vooral dat in de HDMI kabel ook audio zit. Dus geen extra audio kabel aansluiten op je tv. Je kan al een degelijke HDMI kabel kopen voor onder een 10tje.

Heb mijn pc nu al aangesloten op mijn tv, dus kan die dan ook standaard HD? en hoe moet ik dat anders controleren?

Is die PC van paranoid trouwens een beetje stil? Of kan ik beter voor 17 euro ook nog een isolatie pakket bij doen van be quiet?
 
Laatst bewerkt:
Naja, stil, stil is een groot woord. Hij is redelijk stil, maar dat hangt vooral af van de videokaart-cooler en de CPU koeler. Deze zijn beide standaard, maar volgens mij valt dit allemaal wel mee hoor. De snelheid wordt automatisch geregeld door de PC.
 
ja, alhoewel ik mijn videokaart fan wel goed hoor als ik aan het gamen ben (ik heb een 5770 van asus (cucore)). Isolatiepakket is altijd handig als je een stille pc wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan