Gaming headset of microfoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luigie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hey iedereen,

Binnenkort wil ik een nieuwe microfoon of een headset kopen, maar ik twijfel nog wat ik ga doen. Ik ben een actieve gamer, die van alles speelt. Vaak doe ik spellen zoals BF3 en Minecraft of LoL. Ik gebruik daarbij een mooie koptelefoon, en een kleine microfoon. Binnenkort wil ik dus vernieuwen. Wat raden jullie mij aan: een koptelefoon gebruiken (zonder microfoon eraan) met een mooie microfoon zoals een Blue Yeti? (Google maar eens daarnaar), of een nieuwe gaming headset? Ik zit dan te denken aan een Razor Kraken. Ik ga hem dus veel gebruiken voor Skype, om makkelijk te kunnen communiceren met teamgenoten, en in-game zelf.

Groet,
Leander

Ik zou persoonlijk voor een headset gaan, met 7.1 of 5.1 surround sound. Daardoor heb je voordeel bij spellen zoals BF3, BF4, CoD en de meeste andere FPS. En de microfoon die er dan meestal opzit is wel goed genoeg voor in-game en skype chat. Daar heb je geen Blue Yeti of Snowball voor nodig of iets in die richting. Die mics zijn meer bedoelt voor voice-overs en commentary's en dergelijken.

Zelf ben ik gegaan voor een Logitech G430. Naar mijn idee een prima headset. Geen klachten over de microfoon kwaliteit van andere Fifa 14 /Battlefield 4 spelers.
Stof van de oorschelpen is wel wat ruw, maar het draagcomfort is verder prima. Geluid is vol, bas is punchy en iets nadrukkelijker aanwezig in het geluidsbeeld.
Een losse microfoon is over het algemeen een stuk beter, maar voor mij persoonlijk voldoet een headset.

Oké, bedankt heren :). Kunnen jullie me ook gelijk advies geven voor een goede headset die werkt met de PC en de PS3? Heb geen zin om 2 aparte headsets te kopen.. Ik heb de Turtle Beach px21 of px22 op het oog, maar ik lees vaak dat ze zeer snel breken..

Helaas geen PS3 dus ook geen ervaringen met dergelijke combi headsets. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan