gaming laptop prijs/kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackex60

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
28
hallo, ik ga naar het hoger onderwijs en wil een laptop kopen maar aangezien ik ook graag games speel zou ik in een keer een degelijke willen kopen.

ik ben al een tijdje aan het zien naar de laptops van msi ( lijken me zeer prijs/kwaliteit bewust )

mijn oog viel op de msi gt683dx juist uit maar volgens enkele andere forums zit de prijs rond de 1300 euro. dit is echt het ultieme maximum voor mij.
Wat ik vooral goed vind aan deze notebook is de i7 , de grafische kaart en de 16gb ram geheugen.
http://be.msi.com/news-media/news/1297.html
Nu is dit een goeie keuze want ik zou ook niet hoe ik aan een msi moet komen enzoverder. eignelijk het eerste dat ik van het merk hoor.

of zijn er andere laptops voor dit budget die hetzelfde/meer kunnen ?

grts jackex60
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Msi is gewoon een prima merk en denk dat je met een ander merk met dezelfde specificaties meer kwijt zal zijn je zal er een goede koop aan doen.
 
Volgens mij is die nog niet uit in Europa (benelux iig)? Je kunt al een i7 laptop hebben voor de helft van dat budget. 16gig mem heb je eigenlijk nooit nodig. Gelukkig is memory redelijk goedkoop, maar het is wel overkill.

Grafisch vermogen van deze laptop is natuurlijk wel super, maar zoals boven gezegd, zijn er volgens mij nog geen laptops met de gt570 werkelijk te koop in de benelux. Kan me natuurlijk vergissen, ik lees ook niet elke dag alle fora, maar ik heb ze nog niet gespot. Overigens is er ook een 8gig versie
 
ja net daarom dat ik aan het zien was hoe het net zat. maar is er dan geen ander degelijk game merk met zulke specificaties voor een notebook. die gt570 hoeft er zelfs nog niet op te zitten maar dan rond de 1200 ongeveer. want als ik dan zien naar hp pavilion die is 1900 euro enmet tochwel minder hardware dan deze msi vind ik.
 
Hoi,

Kijk deze eens misschien nog niet leverbaar maar doet niet veel onder de nieuwe.
Staat wel 6 tot 10 dagen maar anders is dit nog een optie.
 
Laatst bewerkt:
asus heeft goede oplossingen, Dell heeft er ook een paar. lenovo en hp hebben eigenlijk geen "enthousiast" oplossingen
 
zeg nog even een vraag. Is het in Nederland normaal dat er overal een qwerty toetsenbord opstaat want ben aan het rondkijken voor die msi gt683 en vind hem met qwerty voor 1280 euro en met azerty minvoor 1450 euro?

isdat normaal .?
 
Alleen Frankrijk en België hebben azerty. Zo'n beetje alle andere landen in noord-europa hebben qwerty (met eventueel een paar toetsen met âä etc). En ja, het is normaal dat hardware in Nederland en Duitsland zo'n 10-20% goedkoper is.
 
de btw in nederland op pc's en pc componenten is 19% en in belgie is dat 21%
 
Laatst bewerkt:
dus is het logisch dat het prijsverschil effectief 200 euro is op een computer van 1250 euro?

want Dit vind ik wel zeer veel, 200 euro meer voor enkel een azerty toetsenbord.
weten jullie misschien waar hij het goedkoopste is met azerty toestenbord
de msi gt683
 
ik vind hem in frankrijk voor nog steeds 150 euro minder met azerty zou ik hemdan daar kopen ik vind hem voor 1320 euro.
Ik vroeg me af of hij dan in het frans geprogrammeerd is of dat ik er iets van zou merken dat hij van frankrijk komt? want het is dan msi gt683r-435FR

alle hulp welkom
 
Hij zal geinstalleerd zijn met Franstalige windows. Het azerty toetsenbord is niet het enige wat het duur maakt. Belgie is over het algemeen duurder. Waarschijnlijk is de markt wat kleiner. Voor andere producten is dat weer omgekeerd. Ik werk zelf vaak in Antwerpen en verbaas me vaak over de computer prijzen. Veel belgen (Vlamingen in ieder geval) kopen dan ook via internet in Nederland en Duitsland. Veel Nederlanders gaan dan vaak weer shoppen voor meubels en andere woonzaken in België en Duitsland.
 
maar dat wil zeggen dat die belgen dan met een qwerty toetsenbord? of kan dit vervangen worden?
Want ik hoor mijn zus hier net zeggen dat een vriendin van haar dikwijls haar toetsenbord ( van de laptop ) vervangt door simpel op een knop te drukken ergens in de instellingen.
Toen vroeg ik van ja dan zit jedaar met de verkeerde knopjes. Maar ze zei dat je deze er ook makkelijk afklikt en terug opklikt.
Nu zou ik graag weten of dit waar is want ik heb geen zin om 200 euro meer te betalen voor een laptop die van gent naar mijn plaats komt ( provincie antwerpen ) dan een laptop die van nederland komt en net hetzelfde is, waar enkel 10 minuten werk aan is.

Dus echt elke info is welkom want ik ben hierdoor echt aan het twijfelen.
 
Ja, maar dan vervalt wel je garantie (technisch gezien)!! Veel van mijn Belgische collegas werken inderdaad op qwerty. Waarom ook niet. Nederland heeft in principe ook een eigen standaard toetsenbord. Als er meer dan 10 mensen zijn met een moderne PC die zo'n bord gebruiken is het volgens mij veel.
 
ja het enige is ik kan daar totaal niet me werken. en aangezien ik nu goed blindelings tip gaat het niet meevallen om terug naar vinger per vinger te gaan zoals dat zal zijn met een qwerty toetsenbord.
maar aan de andere kant is 200 euro wel zeer veel. Maar er is dus geen mogelijkheid dat ik aan de leverancier vraag of hij er even een azerty toetsenbord opzet?
 
Deze laptops worden specifiek voorbereid voor een markt voordat ze verscheept worden. De leverancier in kwestie zal geen azerty borden hebben.

Bovendien went het toch wel snel hoor. Ik werk in België ook wel eens op azerty borden en na 10-15 minuten zijn mijn hersenen wel omgeschakeld (en ik kan mezelf toch echt niet meer jong noemen :p ) Maar aan ieder zijn eigen ding. Voor thuis kun je natuurlijk ook prima een extern azerty bord nemen. je hebt alleen qwerty als je direct op de laptop typed
 
ja dat is in ieder geval wel waar. Denk toch maar dat ik wat meer ga geven om de belgische versie te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan