gaming muis en toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheall

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
is het belang van een muis en toetsenbord zo erg groot bij een gaming pc?

waarom eigelijk?

voor 100 euro zou ik wel een setje willen pakken wat raden jullie me aan(beiden graag met kabel)

qua muis is het (voor de ervaren gamer) fijn als de muis heel precies bewegingen kan meten, weinig weerstand heeft en hiet liefst nog macro's, gewicht instellingen of grote instellingen heeft.

bij een keyboard zijn vaak extra knoppen met macros toegevoegd, of ze zien er leuk uit met verlichting aan de onderkant.

alles is om net iets sneller te kunnen reageren in-game.

1750542-7812.jpg

voor een muis kan ik je mijn eigen muis aanraden, maar je moet wel goed zijn met software om deze goed in te stellen zodat hij je geen BSOD geeft (ik gebruik een saitek cyborg). hij heeft instelbare lengte zodat hij goed past in je hand, 3200 dpi (gevoeligheid) hij kan 3 profielen afwisselen met een speciale knop en elk profiel heeft zijn eigen gevoeligheid (lengte en breedte instelbaar) een forward, back, thumb, en vierpunts toets die ook in 8 richtingen kan. dat geeft je met de instelbare scrollknop 12 knoppen die allerlij ingewikkelde macros aankunnen. verder heeft hij hyperglyde kussentjes die voor minimale weerstand zorgen met mijn steelseries muismat

de meeste mensen zullen echter de G5 van logitech aanraden. hij staat bekend om hoge dpi, ERG goede handligging, geen hoge prijs en 1 klik gevoeligheid instellen. ook heeft hij een back en forward knop.
G5.jpg

Wat keyboards betreft, een simpel keyboard is voor de meeste gamers voldoende. mischien geluid harder zachter knop. een echt gamer keyboard loopt al gauw over de 100 euro. (G12 keyboard van logitech)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan