gaming pc +- €750

Status
Niet open voor verdere reacties.

TAJholsbeek

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Hallo,
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek voor een gaming pc. maar ik heb zelf niet zoveel verstand van hardware en assemblage daarom vraag ik het hier ;) ik ga uit van 750 euro. je mag er wel ietwat overheen gaan maar niet over 800. ik wil graag high end games spelen die grafisch erg zwaar zijn. maar je hebt ook games die ik speel (zoals eve online) die ik dualbox (2 cliënts te gelijk) dit heeft meestal ook wel impact op het videogeheugen geloof ik?

dus.

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
-voornamelijk gaming. video en beeldbewerking doe ik soms ook wel wat maar niet al te serieus.

Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
-Hij staat op mijn kamer. mag zo veel lawaai maken als ie wil, ik gebruik toch voornamelijk koptelefoons.

Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?
-het liefst voor de tijd geassembleerd. ik weet wel wat van pc´s maar meer over de software. hardware is iets waar ik liever niet aankom. en ´als´ er iets fout gaat zit er toch nog garantie op. ten minste dit is wat ik zie van de meeste websites.

Besturingssysteem - Welke wil je?
-windows 7, maar deze heb ik al in 64 bit versie thuis liggen. niet gebruikt. moet kunnen toch?

Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
-Ik heb het liefst een ATI-AMD kaart in mijn pc. ik hoor dat deze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. muis,toetsenbord en beeldscherm heb ik ook wel (beeldscherm heeft geen HDMI uitgang). ik zou misschien ooit nog een beeldscherm er bij willen kopen. is dat dan mogelijk met het systeem wat ik dan op dat moment heb? of moet ik dan meteen de videokaart er weer uit slopen en er een grotere met meer geheugen en in doen?

alvast bedankt!

ziet er heel leuk uit maar ik denk dat ik geen 1tb HDD nodig heb ik denk dat een 500 of 750 gig drive wel goed is. en gaat er ook nog iets van de prijs af dan vind ik hem denk ik helemaal goed :thumb:

@dennisdennis12
Neem geen Sandy Bridge moederbord.

Dit is gebaseerd op dat van dennisdennis12 maar ik heb het wat aangepast naar hoe ik het zou doen.
Ik zou er later nog eens een SSD insteken als je dit denkt nodig te hebben of als je het gewoon leuk zou vinden.
Google het eens en beslis dan :).
Verder kan je hiermee niet overclocken maar je zal hiermee toch al goed kunnen gamen, de meeste games zal je hiermee wel op ultra aankunnen.

Edit: Ik bedoelde dit.
Voordelen:
Je zal hier zeer goed mee kunnen gamen.
Je kan er niet mee overclocken (in totaal heeft dat al een enorme meerprijs moest je dit willen).
De kast zelf is van goede kwaliteit en zelf vind ik hem redelijk strak.
Je hebt wel geen aftermarket cpu cooler, ik weet niet of je vind of je die nodig hebt. Maar het zou moeten volstaan denk ik.

Laatst bewerkt:
zou ik de aanpassingen dan misschien kunnen zien? en ook zie ik dat de case 2 usb's aan de voorkant heeft. betekent dat dat de rest aan de achterkant zal zitten?

Oeps, ik fix het meteen, en dat is usb 3.0, vanachter zal je er andere hebben, je moet natuurlijk ook zien dat je moederbord een usb 3.0 aansluiting heeft.

Edit: vanonder bij de review van de asrock b75 pro 3 staat dat die geen i5 3470 ondersteunt. Ik ben 100% zeker dat dit niet waar is, ik was even geschrokken, maar in de ondersteunde processorenlijst staat die er dus wel degelijk bij.

Laatst bewerkt:
ziet er ook leuk uit zit zelfs onder 750. ben ik blij mee. als ik er dan aftermarket koeling in zal zetten wat zou je dan voorstellen?

de pc die ik heb samengesteld is iets sneller als die van subplayer, vanwege dat subplayer geen ssd heeft en een langzamere hdd.

@subplayer
het moederbord in mijn samenstelling ondersteund ook de 3450

ik weet nog niet zeker of ik er meteen een ssd in wil hebben. ik weet dat ze heel snel zijn maar zijn toch best duur. ik zou er later misschien nog een ssd in willen stoppen. in iedergeval nog niet in het systeem die ik nu aankoop.

is het ook mogelijk om er een extra fan bij aan te schaffen die je aan de voorkant kan monteren zodat je betere luchtciculatie hebt?

Moest he dennisdennis12 zijn setup gekocht hebben zou je niet eens veel van de ssd gemerkt hebben want zijn moederbord heeft geen sata600.
Edit: Een extra fan hEb je trouwens niet nodig, er zijn er al 2.

Laatst bewerkt:
@subplayer 52
je merkt de ssd nog steeds met sata 300 ,want sata 300 kan maximaal 3,0 gigabit per seconde / 300 megabyte per seconde. en de crucial v4 heeft geen sata600 maar alleen sata300, dus dan heb je geen sata 600 moederbord nodig.

Je koopt tegenwoordig niets zonder Sata 600, dat is zoals nu een Gameboy Color kopen met tetris, ooit zul je het beu zijn en zul je iets anders leuker/sneller willen kopen. En dat zal dan niet gaan want je hebt een Gameboy color.

ik denk dat ik toch voor de configuratie van subplayer ga. iets over het bedrag. is nog goed uit te bereiden door nog aardig 'nieuwe' moederbord. mogelijkheid voor 2 monitoren. en zelfs nog niet zo lawaaierig door de 7870 die er in zit. is er nog iemand die nog iets op te merken heeft voordat ik de thread sluit?

@subplayer52
sata 300 wordt nog steeds veel gebruikt in pc´s want bij een gewone hdd merk je het verschil niet tussen sata 300 en 600, en sata 600 heeft alleen nut als de ssd/hdd meer als 300mb per seconde kan.
en waarvoor stel je zelf een pc samen met een WD green harde schijf, want die harde schijven zijn veel minder snel als een seagate barracuda en bij een game pc is snelheid belangrijker als het stroomverbruik.
zie: http://64.130.25.90/hdd.php?hdd=Seagate+ST1000DM005+HD103SJ&id=197 (st barracuda) vs http://www.harddrivebenchmark.net/hdd.php?hdd=WDC+WD10EARX (wd green)

het maakt mij niet zoveel uit of er nou een seagate of of een caviar in komt. aan het eind van de dag gaat het toch voor mij alleen maar om opslaggeheugen. de snelheid van de schijf is wel leuk maar het gaat voor mij om de snelheid van het systeem niet alleen om de HDD.

de hdd bepaalt voor een groot deel ook de snelheid van je systeem, want de hdd bepaalt hoe snel je systeem opstart, hoe snel spellen opstarten en hoe snel programma´s opstarten.

Veel mensen hebben niet zo graag Seagate HDD's en die mening wil ik respecteren. Maar als hij het echt wil kan hij voor die van Seagate gaan ipv die van WD.

de PC is besteld op de configuratie die subplayer had voorgesteld.
bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan