Gaming PC €900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speckjaah

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2011
Beste forumleden,

Ik heb laatst een topic gestart waarin ik een samenstelling voor een (budget)Gaming PC zocht, met als budget €600,-.
Daaruit bleek dat €600 voor een degelijke game PC toch aan de lage kant is (had ik enigsinds wel verwacht).
Nu ben ik bereid mijn budget te verhogen naar €900, ik wil toch wel een leuk systeempje hebben staan die voorlopig mee gaat, en de nieuwste games soepel kan laten lopen.

Budget - €900

Doel - Ik wil mijn PC graag hoofdzakelijk gebruiken om de nieuwste games te spelen, maar ook voor school (Microsoft Office) en internet.

Omgeving - Als mijn PC wat geluid maakt heb ik daar geen problemen mee.

Assemblage - Ik kan zelf niet assembleren dus dit wil ik graag laten doen.

Besturingssysteem - Deze heb ik zelf dus hierop kan bespaard worden.

Opties / randapparatuur - Ik beschik over een monitor, toetsenbord + muis en een geluidsset, graag zou ik mijn systeem wel bij Azerty willen bestellen omdat ik hier positieve reacties over hoor.

Sorry voor dubbele threads, misschien dat mijn vorige thread verwijderd kan worden of evt hieraan toegevoegd kan worden?

Alvast bedankt!

Ik heb 1 week gelden mijn nieuwe pc aangeschaft.
Zie hier wat ik heb gedaan:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[448685]=1&product[403634]=1

Ik zie dat het een beetje veranderdt is toen ik hem kocht. De hardeschrijf is namelijk bijna verdubbelt. Komt door een natuurramp in Azië volgens mij.

Die van mij is ook iets duurder. Als ik jou was zou ik om te compenseren geen SDD nemen.
Ik kan zeggen dat het een hele mooie pc wordt!

Moet je er wel bij vertellen dat jouw opstelling ook flink kan overclocken. Indien dat niet het plan is van de TS kan er nog wel wat extra's af. Qua harde schijf prijzen wordt je op dit moment inderdaad keihard ge-$@$%t. Wat dat betreft kun je beter een bestaande HD gebruiken of een paar maanden wachten totdat de prijzen weer normaal zijn.

Moet je er wel bij vertellen dat jouw opstelling ook flink kan overclocken. Indien dat niet het plan is van de TS kan er nog wel wat extra's af. Qua harde schijf prijzen wordt je op dit moment inderdaad keihard ge-$@$%t. Wat dat betreft kun je beter een bestaande HD gebruiken of een paar maanden wachten totdat de prijzen weer normaal zijn.

Ik heb zelf nog niet geoverclocked. Het is namelijk niet nodig omdat hij prima functioneerd en je bent gelijk je garantie kwijt. Maar ik ga denk ik in de toekomst wel overklokken. Niet hardcore, maar gewoon "veilig".

Als je zeker niet wilt overklokken zou ik de i5 2500 nemen (zonder K). Je zou dan ook een goedkopere koeler kunnen gebruiken of de standaard meegeleverde intel koeler gebruiken.

Voor de rest valt er niet veel qua overklokken aftehalen volgens mij.

Overigens ben je NIET je garantie kwijt, tenzij je voltages aan gaat passen.

Ik vind de prijzen voor HDD's wel erg hoog, was me eigenlijk niet opgevallen, maar even wat rond gelezen en het heeft idd te maken met de ramp in Thailand.
Helaas is de HDD die in dit systeem zit niet meer van deze tijd, +/- 330 GB 5400 rpm dus dat wordt dan even de prijzen in de gaten houden.

Ik ben nog niet van plan te gaan overclocken maar in de toekomst zou ik dit evt. wel willen doen (als ik mezelf hierin verdiept heb). Die paar tientjes die je meer betaald voor een 2500K heb ik er ook wel voor over.
Verder denk ik dat een SSD wel een meerwaarde kan bieden aan het systeem, ik lees er veel positieve berichten over en binnen mijn budget zou dit moeten lukken (mits de prijzen van de HDD's weer lager zijn).

@ Wampier O dat wist ik niet. Dus ik zou gewoon mijn i5 2500K naar 4,7 Ghz kunnen zetten?

@ Speckjaah Waar zie je dat deze HDD 330 GB heeft? Het gaat om een 1 TB 7200 rpm. Volgens mij is dit juist een van de betere op dit moment.

Laatst bewerkt:
Je gaat ZEER waarschijnlijk 4.7 niet halen zonder voltages aan te passen. 3,9-4,2 denk ik nog wel. Maar een en ander is afhankelijk van je moederbord en wat geluk met je CPU

ik heb een zelfbouw gedaan bij alternate,
beetje goede videokaart 1,5 gb of hoger
minimaal 8gb ram ddr3 (windows 64-bit vereist)
en een goeder procesor van intel de i7 of van amd de phenom II
veder hebben ze erg mooie kasten somige wel duur maar wel mooi
je kan zelf bouwen of inelkaar laten zetten het naadeel daarvan is dat je dingen moet aanvinken die je niet eens wilt zoals een cd speler die je mischien nog hebt van je oude computter

Met Alternate kan je je pc inderdaad heel makkelijk in elkaar zetten.

@Dzifa Ik bedoelde de HDD die ik nu in mijn PC heb zitten, dat die niet geschikt is om over te zetten naar het nieuwe systeem dat ik wil aanschaffen.
Dus dat wordt dan gewoon wachten totdat de prijzen weer gedaalt zijn.
Zelf assembleren zie ik niet zitten omdat ik hier nog niet echt ervaren in ben, heb wel stage gelopen bij een ICT-bedrijf, daar heb ik wel zelf computers inelkaar geschroefd maar met mijn eigen (dure) apparatuur durf ik dat toch niet aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan