Gaming PC 1200/1300 euro Advies Nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammyboy12

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Hallo,

Ik heb een beetje advies nodig voor een gaming pc die ik wil gaan bouwen.
Prijs: ongeveer 1200/1300 euro.
Windows: Heb ik zelf nog liggen.
Heb geen onderdelen liggen
Overclocken?: Ja
Ik bouw hem zelf.
Eisen: ssd, minimaal 1tb hdd, gtx780 inno3d herculeZ, case met raam het liefst een kleurenthema.(zoals een zalman z11 of een nzxt red/black h440 case)
(De PC hoeft niet stil te zijn. Hij moet gewoon super snel zijn er ik wil er games als BF4, Crysis 3, COD etc op ultra settings mee kunnen spelen.
Voor games als crysis 3 koop ik er later nog een gtx 780 bij!

Zou iemand mij advies kunnen geven?

Sam

Laatst bewerkt:
en ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...

Als je crysis op Ultra wilt spelen, zou ik toch me budget wat verhogen..
Ga je meer richting http://tweakers.net/reviews/3681/5/desktop-bbg-september-2014-high-end-gamesysteem.html de SSD laat je je eruit en dan komt er een assemblage pakket bij kom je op 1500 euro uit
en dan is het maar de vraag of Crysis op ultra kan spelen. Ga je eerder denken aan een I7 + 2x GTX 780 > COD is geen probleem met bovenstaande build, maar dat is dan ook veel minder zwaar ;)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je zoiets bedoeld.

- Een blauw kleurenschema (Moederbord, RAM en case)
- Intel Core i5 4670k
- Inno3d GTX 780 HerculeZ 200
- 120GB SSD + 1TB HDD
- 8GB RAM
- Mogelijkheid voor een eventuele 2e GTX780 (Moederbord en voeding)

Volgens benchmarks kan dit Crysis 3 op ultra spelen met een gemiddelde van ongeveer 60 FPS. Dat lijkt mij prima voldoende.

Groeten,
Diderik

Edit: Ik ben vergeten een CPU koeler toe te voegen, een Scythe Mugen 3/4 of een Cooler Master Hyper 212 EVO zouden goede keuze zijn.
Als je wil kan je ook wel een Cosair H105 erbij doen. Is een closed-loop waterkoeling zet, met een blauwe ring op het CPU-blok. Past dus ook goed bij het kleurenschema.

Laatst bewerkt:
Bedankt diderik,

Ik bedoelde eigenlijk dit model gtx780: http://tweakers.net/pricewatch/336090/inno3d-ichill-geforce-gtx-780-3gb-herculez-x3-ultra.html
Die is ver overclocked en ziet er cool uit ;)
Mijn idee was ook voor games als crysis 3 om in dit systeem één gtx 780 te zetten en later een keer een 2e voor SLI.
ook ga ik liever voor een i5-4690k, heb gehoord dat deze een stuk beter overclocked.
De watercooling die je aangeeft zou daar goed bij helpen denk ik.
Zou je kunnen kijken hoe duur het dan word?

Gr Sam

P.S.

Ik heb gehoord dat msi moederborden in het algemeen niet bepaald goed zijn.? Klopt dit?

(sorry voor zo veel vragen)

ik dacht aan dit --->link

ik heb een asus gtx 780 gekozen die koste 50,- minder en heeft dezelfde prestaties ik vond het wel raar de inno3d is opeens in prijs verhoogd was eerst 450,-
als behuizing heb ik degene gekozen die jij voorstelde zag er goed uit hij is in die kleur wel uit de voorraad, maar als je meer voor betere koelprestaties wilt gaan kan je beter een corsair 500R nemen

msi moederborden zijn niet zo slecht hoor ik weet niet waar je dat hebt gehoord, maar zelf vind ik dat niet
en voor de vragen daar is het forum voor ;)

Laatst bewerkt:
bedankt, maar zat meer te denken aan iets als dit: LINK

En volgens hardware.info doet de inno3d gtx 780 ichill het een stuk beter qua fps:
asus gtx 780 vs inno3d gtx 780 herculeZ ichill.jpg

Laatst bewerkt:
stukken? Vaak maar een halve tot 1 fps en wat je vergeet is de asus kan je verder overclocken dan de inno3d dus dan zullen die prestaties van de asus weer beter zijn. De inno3d is standaard verder overgeclockt dan de asus.
Je kan ook de inno3d nemen ze zijn allebei goed, maar 50,- meer voor een kaart met dezelfde prestaties is vind ik zonde van het geld.

Tenzij je meerdere videokaarten wilt gebruiken heb je geen 850 watt voeding nodig. Is dat ook de reden van de keuze voor het moederbord?
En je hebt ook een ssd van samsug gekozen van maar 128 gb tegenover de 256gb van crucial die ook nog eens stroomverliesbescherming heeft de 840 EVO is wel sneller maar niet heel veel dat merk je bijna niet.
En de zalman z11 plus die kast zou ik dus niet nemen, want hij is krap en niet echt geweldig gebouwd

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, de 850 watt is voor later een 2e gtx 780 en die crucial is idd goedkoper. Ik zoek een samenstelling met een kleurenthema zoals rood/zwart of blauw/zwart bijvoorbeeld. Wat zou je mij aanbevelen? Zou je een winkelmandje kunnen maken? En ik wil er zowiso waterkoeling in zoals de corsair h105 voor het overclocken van de i5-4690k.

Sam

Laatst bewerkt:
link

ik zou het asus moederbord nemen is een geweldig moederbord
Een mooie behuizing en goede prestaties is vaak lastig dus je moet bepalen wat jij belangrijker vindt
als je de beste prestaties wilt dan zou je deze of deze kunnen nemen de corsair is er ook in het zwart en misschien dat je er nog wat ledjes bij kan doen om het te personaliseren
als je meer voor het design wilt gaan zou ik zeggen neem de nzxt die je zelf voorstelde is ook wel een goede kast maar niet zo goed als de corsair en de fractal
en de GPU mag je zelf uit kiezen de asus of de inno3d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan