Gaming pc +- 1300 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ubernuwb

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Berichten
6
Goeie avond mensen, ik ben opzoek naar een goeie game pc, alleen is het probleem dat ik zelf niet goed ben in computers bouwen.
ik heb al wel een beetje rond gekeken naar wat ik in mijn pc zou willen hebben.

Nvidia GTX 770 of hoger
60Gb SSD of hoger (Voor besturing etc.)
1TB Hardeschrijf of Hoger
Intel Core i7 4770 (Eventueel een Overclocked)
16 GB Ram geheugen
Pc hoeft niet muisstil te zijn, zolang die maar goed koelt
Besturing zit ik over te twijfelen dus dat laat ik aan de experts over.
Windows 7 als 8 zijn welkom.
(Eventuele ruimte overblijft voor een 2e Videokaart, die ik later dan nog kan aanschrafen.)

Doeleinde: Gamen (Watchdogs, Arma 3, Guildwars, Diablo 3,) Streamen, Videobewerking.
Ik heb zelf eventueel al een Game pc gevonden alleen aan jullie de vraag of die het geld waar is.
http://www.medion.com/nl/prod/MEDION+ERAZER+PC+X5331+E/410019058
(Excuus als ik deze link niet mag delen.)

Dit is de basis dat ik er probeer in te krijgen ik hoop dat ik duidelijk ben over wat ik er in zou willen.
Ik wil hem niet in losse onderdelen kopen dus ergens een site waar ze hem meteen in mekaar monteren zou fijn zijn.

Vriendelijke groeten Wim.
 
Laatst bewerkt:
link
aan 8gb heb je genoeg
ik zou je graag wat meer uitleg willen uitgeven maar heb een beetje haast op het moment mijn excuses daarvoor maar ik zal later op de dag nog wel wat meer uitleg geven
 
Hoeveel videobewerking en hoe vaak? 16GB geheugen en een i7 hebben alleen een (beperkte) meerwaarde bij deze activiteit. Voor de meeste games zitten de voordelen van meer dan 8GB en een i7 op een "paar procent". Dat geld kun je beter steken in een grotere SSD en de videokaart waar je relatief veel meer performance uit haalt voor spelletjes.

Als je eventueel een tweede videokaart wil kunnen plaatsen moet daar ook je voeding op bemeten zijn. Nadeel is dan weer dat zolang je die tweede kaart er niet insteekt je voeding niet efficiënt draait. Beter is om nu voor een grotere videokaart te gaan en over 4 jaar die gewoon te vervangen. Ik heb jaren met twee videokaarten gedraaid, maar dat is eigenlijk alleen efficiënt qua geld met de betere middenklasse kaarten (100-150 euro) en je moet vaak driverproblemen met nieuwe games op de koop toe nemen. Mijn advies: ga voor een goede voeding en een enkele kaart. Dat is beter op de lange termijn zowel qua uitgaven aan je hardware als besparing op je stroomrekening.
 
Waarom ik graag 16Gb erin zou willen is omdat ik vaak meerdere processen tegelijk draai.
en een betere videokaart is dat het geld waard om 150+ meer te betalen voor een GTX780. of is het verschil niet zo groot?
Mijn SSD zal ik alleen gebruiken voor bepaalde opstart programma's en mn besturing. ik zou aan ongeveer 120Gb al genoeg moeten hebben lijkt mij.
en kan altijd nog een externe SSD aanschraven voor mijn andere programma's of eventueel nog een interne
 
Ik draai meestal 2 virtual machines, een ramdrive wat zware tools etc tegelijk en ik heb nog steeds meer dan genoeg aan 16GB.

"Veel processen" moet ECHT heel veel zijn om 8GB vol te krijgen En als je eenmaal een SSD gewent bent denk je waarschijnlijk "stom dat ik niet meteen een grote genomen heb" ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan