Gaming PC 1500 euro met gebruik oude onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afwasmiddel

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi helpmij.nl
Over twee weken begint CampZone en sinds gisteren weigert mijn pc op te starten, of ten minste beeld te geven. Mijn monitor blijft aangeven dat er geen video input is. Ik dacht dat dit aan mijn grafische kaart lag omdat er een fan weigerde te draaien, maar na het plaatsen van een oudere kaart ontstond hetzelfde probleem. Ik probeerde een andere slot en ook daar gaf mijn monitor dezelfde melding. Een andere monitor gaf ook geen resultaat. Na een kwartier lijkt mijn pc opeens toch op te starten maar hij komt niet verder dan de boot menu van het moederbord dat verder nergens op reageert. Ik heb de laatste tijd al vaker last van mijn moederbord gehad, zo heb ik ook een netwerkkaart moeten kopen omdat ik via het moederbord geen verbinding meer kreeg. Ik denk daarom dat mijn moederbord stervende, of al gestorven is. Ik heb daarom besloten om een nieuwe pc op te stellen die gebruikt maakt van de oudere onderdelen die ik nu al bezit.
Ik heb me hiervoor deels laten inspireren door:
http://www.tested.com/tech/pcs/458302-building-and-testing-unbalanced-gaming-pc/

Budget: €1500 – 1700,-
Doel: geoptimaliseerde Gaming PC die nieuwe spellen op max aan kan.
Omgeving: boeit me niet zo heel veel, maar heb liever toch gemiddeld lawaai.

Huidige PC:
Case: Thermaltake V9 VJ40001W2Z
Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Processor: AMD Black edition Phenom II X4 955 3.2 GHz
CPU cooler: Thermaltake V1
GPU: MSI N580 GTX Twin Frozr II 1.5 GB GDDR5
RAM geheugen: Kingston valueRam 8 (4x2) GB DDR3
Optische schijven: 2x Samsung WriteMaster SH-S223F 1
Harde schijven: 2x Samsung SpinPoint F1 desktop class HD130UJ 1TB
Voeding: Coolermaster 850W Silent Pro
Verder heb ik nog een geluidskaart en een netwerkkaart

Ik wil dus een nieuw moederbord. Daarvoor zou ik de huidige casing kunnen gebruiken maar ik sta open voor een nieuwe. Ik hou wel van de wat stoerdere casings. Ik heb al wat rondgeneusd en kwam bijv. al langs de CoolerMaster Storm Trooper/Stryker, CoolerMaster HAF X en de Thermaltake Chaser MK-I. Ik weet dat ik met een wat minder goodlooking maar meer praktische casing waarschijnlijk goedkoper uit ben maar daar wil ik wel een uitzondering voor maken.

Verder zou een nieuwe CPU welkom zijn. Aangezien spellen vooral GPU vragen hoeft dit geen beest te zijn. Maar een upgrade van wat ik nou heb mag onderhand wel.

Mijn grafische kaart is bijna 3 jaar oud en is op het moment nog wel voldoende voor hetgeen ik speel. Alhoewel ik battlefield 4 bijvoorbeeld op gemiddelde tot hoge settings max moet draaien om een goede performance te krijgen. Ik denk (weet) dat ik als ik het meeste van mijn budget besteed aan mijn grafische kaart (GTX780?) en de rest wat goedkoper uit laat pakken dat ik met mijn budget een goed systeempje kan neerzetten.

Dat ik ooit twee harde schijven van 1 TB heb gekocht is me nog steeds een raadsel. Ze werken momenteel niet samen waardoor er eentje eigenlijk voor nop in zit. Ik wil daarom een SSD aangezien dat toch een van de grootste upgrades is die je voor een gaming pc kan doen. Indien mogelijk zou ik deze willen koppelen met mijn huidige harde schijven zodat ik daarop films en zo kan zetten en alle applicaties, games en besturingssysteem op de SSD. Ik weet alleen niet hoeveel geheugen dan verstandig is.

Van mijn huidige PC zou ik dus rechtstreeks de voeding, het RAM geheugen, de geluidskaart, de optische schijven en de harde schijven willen overnemen + alle randapparatuur.

Opgesplitst wordt mijn budget dus ongeveer zo:
Grafische kaart: €700,- tot €900,-
SSD kaart: max €300,-
Processor: max €200,-
Case: max €150,-
Moederbord: max €150,-

Ik ben geen genie in het samenstellen van PC’s en zou daarom alle hulp en feedback van ervaren mensen kunnen gebruiken. Het zelf bouwen van de computer gaat me wel lukken, daar heb ik overigens ook ervaren vrienden in. Dus als er suggesties zijn voor samenstellingen, de budget verdeling of specifieke onderdelen dan hoor ik het graag!

Mvg,
Afwasmiddel

Laatst bewerkt:
Al es gedacht aan een stervende voeding?

Welke exacte geheugenmodules heb je? KVR ......

KVR1333D3N9K2/4G

Voeding lijkt me sterk. Alles lijkt te werken. Alle lichtjes branden, alle fans draaien. Het lijkt alleen alsof het signaal voor beeld niet goed wordt ontvangen of doorgestuurd. En zoals ik al zei lijkt hij af en toe wel op te starten maar loopt hij vast bij boot menu.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Vraag me af of een videokaart meer dan 700 euro realistisch is en whittey heeft een punt zou de voeding kunnen zijn maar zoals je al schreef de keuze is om een nieuwe pc te kopen ;)
Doe hier je eigen hdd's bij en kies zelf je behuizing en dan heb je een game pc waar je wat mee kan

Vandaag heel de dag bezig geweest met het ontmantelen van mijn pc's. Heb verschillende voedingen gebruikt en kon geen oplossing vinden. Maar op een gegeven moment sprong de pc toch aan en kon ik weer verder. Heb toen alle hardware weer terug geplaatst in zijn originele staat en ja hoor hij werkt weer, maar ben alsnog aan het overwegen een nieuwe pc te halen. Aangezien het me irriteert hoe dit soort problemen steeds frequenter voorkomen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan