Gaming PC +- 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ButtermilkPanda

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Ik weet niets van hardware af, mijn computer waarmee ik dit typ was kant en klaar gekocht bij mediamarkt!

Hallo iedereen,

Ik wil als verjaardagscadeau een nieuwe computer, ik kreeg het geld als ik maar zelf de computer uitzoek.

Budget -
Het liefst 800 euro

Doel -
Vooral gaming (Assassin's creed, Skyrim, GTA...), het maakt mij niet zo heel veel uit hoe de kwaliteit van de graphics is (Medium is voor mij wel oke), als het maar niet traag is zoals mijn computer nu, ik speel geen super grafische spellen zoals Battlefield.
Verder wat internet, wat huiswerk...

Geluid -
Ik gebruik een headset en mijn computer gaat op een kamer boven staan, gezoem zal mij niet lastig vallen.

Besturingsysteem -
Windows 7 home premium.

Kant en klaar of zelf inelkaar zetten -
Zoals ik al zei weet ik niets van hardware af, als ik een simpele handleiding van internet zou halen om het zelf inelkaar te zetten, ben ik veel te bang dat ik iets kapot maak! Het liefst kant en klaar.

Heb je nog iets anders nodig bij de desktop -
Nee, ik heb zelf nog een Compaq WF1907 Wide LCD screen (1440 x 900). Ook heb ik een fijne muis en keyboard.

Ik heb zelf al gezocht en vond wat, ik heb geen idee of het een slim idee is om te kopen.

Medion P5341D
http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...2600_8GB_2TB_64SSD_GTX560/P5341D/default.aspx
(Deze computer is niet in voorraad in mijn omgeving, ik zou moeten bellen om te weten of het nog komt)

Medion P5316D
http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...7_2600_6GB_2TB_HD6750_1GB/P5316D/default.aspx
(Wel in voorraad)

Het liefst kan ik er nog een lang tijdje mee doen, hoelang kun je ongeveer doen met een gaming pc, als je de laatste spellen wilt spelen. Spellen als GTA V in 2012?

Ook wil ik graag zeker weten of het wel goed werkt, een PC van Azerty kan wel goedkoper zijn, maar word het wel getest voor dat het naar de koper gaat en kan ik zo'n bedrijf wel goed vertrouwen?

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
beide pc's zijn wel prima, maar ik zou liever voor de eerste gaan (vind het videokaart merk beter en er zit een (kleine) ssd in).

je kan gta waarschijnlijk nog wel prima aan, en battlefield moet ook wel op high te spelen zijn. de prijs kwaliteit is over het algemeen ook prima.

azerty is ook prima hoor, ik denk niet dat je zo snel een kapot product geleverd zal krijgen. ik denk niet dat ze de pc testen aangezien je zelf nog de taal van de installatie e.d. van de pc kan kiezen.

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal kijken of ik die kan krijgen!

Ik heb nog even, dus zijn er nog andere ideeën? Het duurt nog een paar dagen voor ik een keuze moet te maken.

Ik zou een wat krachtigere voeding nemen, 500Watt kan wel, maar is wat aan de krappe kant. Ik denk dat je beter voor die 1e Medion in je startpost kan gaan, is een flink stuk sneller en heeft een SSD, die zorgt ervoor dat Windows sneller opstart, en spellen die je op die SSD zet starten en laden sneller ;)

Die Hyper 212 processorkoeler is trouwens niet percee nodig. De processor wordt standaard geleverd met een koeler ;)

Laatst bewerkt:
Ja dat begrijp ik, maar op de site staat dat het alleen een krappe voorraad heeft in Enschede en Maastricht, of kunnen ze gewoon een nieuwe levering krijgen? Of zou ik naar enschede moeten gaan?

Is het zo erg om een paar dagen extra te moeten wachten....? Zo'n ramp is het toch niet?

EDIT: systeem lijkt EOL te zijn, in de Pricewatch van Tweakers.net lijkt hij ook niet meer verkrijgbaar. Doe even een belletje naar Paradigit met de vraag of ze 'm nog hebben?

Laatst bewerkt:
Ik heb gebeld naar Paradigit, ze hebben die computer niet meer in voorraad en zal ook niet meer binnenkomen, jammer.

Dat is inderdaad jammer, lekker vlot systeem voor een hele nette prijs.

ik zou voor een gtx560 videokaart (het liefst gtx560 TI) gaan ipv van de 6950... ati kaarten zijn vaak minder goed supported en deze heeft een mindere benchmark.

Dat is onzin. Ik ben zelf toevallig Nvidia-minded omdat ik in het verleden teveel gezeur met AMD drivers gehad heb, dat schijnen ze ondertussen achter zich te hebben gelaten. AMD kaarten doen het net zo goed als Nvidia, dat ligt er totaal aan welke games. Speel je FarCry 2, die zwaar gesponsord is door Nvidia, dan zal een AMD kaart daar inderdaad wat minder hoog scoren. Andersom geld het voor de spellen die reclame/logo's bevatten van AMD enzo.

Om de hele AMD/ATI merknaam discussie maar direct uit de lucht te knallen: AMD stuurt ATI-merknaam met pensioen

Laatst bewerkt:
vandaar dat 2 mensen die ik ken met een ati kaart hun bf3 weg kunnen gooien omdat de updates er nog steeds niet goed door zijn? ik heb er zelf tot op zeer korte termijn ervaring mee gehad, dus als jij dat onzin vind, prima. ik spreek uit ervaring en geef enkel een goede tip. daanaast, waarom zou je (los van het merk) niet de nvidia kaart nemen? zelfde prijs, betere benchmarks.

Vandaar dat ik ook legio mensen ken die BF3 prima draaien met hun AMD (ja, AMD) kaart zonder ook maar een enkel probleem

luister, je kan hier nou een eindeloze onzinnige discussie gaan beginnen over het merk van de kaart. ik zeg alleen duidelijk dat ik uit ervaring weet dat er meerdere mensen zijn bij wie het voor geen meter loopt, simpelweg omdat ati support zit te slacken. tuurlijk zullen veel ati kaarten prima werken, maar aangezien een aanzienlijk aantal dit ook niet doen is mijn advies om een nivdia kaart te nemen. ik snap best dat je het hier niet mee eens bent (wellicht omdat je zelf een ati kaart hebt en het moeilijk is om te horen dat anderen jou merk niet het beste vinden?).

tuurlijk ken ik ook mensen die een ati kaart met volle tevredenheid draaien, maar wat jij hierboven zegt is hetzelfde zeggen als 'ik ken zat kinderen die spruiten lekker vinden' terwijl het een feit is dat het ook zeer vaak niet zo is.

mijn vorige vraag blijft echter onbeantwoord. waarom een ati kaart kopen als er nvidia kaart met betere benchmarks voor dezelfde prijs beschikbaar is?

Example5 heeft wel gelijk met betere support, zo is heeft nVidia 285.79 beta drivers uitgebracht die wat bugs in BF3 fixen terwijl AMD nog steeds niets heeft uitgebracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan