Gaming pc 900 euro excl. videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dion2000

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
----
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Ik wil zo'n 900 euro uitgeven, exclusief beeldscherm, keyboard, muis, geluidset,
Moet dus een kast, voeding, processor, moederbord, geheugen, SSD en harde schijf, zit voornamelijk te twijfelen tussen de i7 860 of i7 920 (wel overclocken de i7 920 ofcourse)
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen?
Het moet een gaming pc worden en voorlopig even meegaan. Ik wil voorlopig wel alles op full kunnen draaien, verder natuurlijk gewoon standaard internet, etc.

Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingsysteem is windows 7, die heb ik al in huis, office 2007 heb ik ook al in huis.

Randapparatuur
Verder heb ik nog in het huidige systeem 2 dvd, lezers/branders

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Heb momenteel al 2x 5850 voor CF besteld, nou moet ik de rest nog samenstellen :).

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Dion Grondel

Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor je reactie, ziet er opzich goed uit,

Alleen nog even de volgende vragen:
Ik heb aan meerdere mensen gevraagd of ik een i7 860 of een i7 920 moet nemen, een vriend van mij gaf aan dat ik beter een i7 920* kan nemen ivm de CF hd 5850, omdat de i7 920 2x 16x pci ondersteund en de i7 860 niet.
*Zeker als ik kies voor het overclocken van de i7 920 naar 3,3ghz.

Mijn vraag is dus eigenlijk waarom kan ik beter voor de i7 860 gaan?

Heb ik voor een dergelijk systeem echt een 850 watt voeding nodig ? ik dacht zelf eerder aan 700-750 watt.

Tot slot nog een vraagje over de SSD, enig idee wat van deze disk, de schrijf en leessnelheden zijn? kon het niet op de site vinden namelijk.

Sowieso bedankt voor je reactie :D

Groeten Dion

Dat de PCI 8x wordt als je crossfire/SLI gebruikt bij socket 1156, heeft nu nog geen nadelen. Pas bij videokaarten in de toekomst (bijvoorbeeld ATI Radeon HD 68xx) zal het de snelheid beperken. De voordelen van i7 860 t.o.v. i7 920 is dat de moederborden daarvoor goedkoper zijn. Ook is deze processor wat sneller.

Een voeding met meer watt heeft geen nadelen; het verbruikt wat het nodig heeft. Die Nexus is een hele goede voeding, voor een scherpe prijs.

Intel geeft deze specs voor de SSD:
•Sustained Sequential Read: up to 250MB/s
•Sustained Sequential Write: up to 70MB/s

de CF beperking maakt niet zoveel uit. Tweakers doet hetzelfde in hun high end pc.
Wil je voor socket 1366, dan kom je gewoon duurder uit. En de pc zal trager zijn.

850W heb je natuurlijk niet nodig, maar het is wel makkelijk om 4 pcie-stekkers te hebben, voor je videokaarten. Anders moet je met verloopstekkers gaan werken.
Het prijsverschil tussen zwakkere psu's met 4 stekkers is maar heel klein. Dus daarom deze.

SSD is gewoon 1 van de snellere. (van de betaalbare ssd's)
Misschien kan je maar beter de SSD laten zitten en een grotere kast en losse processorkoeler kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan