Gaming PC ~900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Budget - Maximaal 900 inclusief monitor muis & toetsenbord
Doel - Gamen (games zoals battlefield 3 op ultra) beetje videobewerken, internetten.
Omgeving - Stil, maar hoeft niet té stil.
Assemblage - Ik wil het zelf in elkaar zetten.
Besturingssysteem - Windows 7 home premium

Opties / randapparatuur - Ik heb geen idee of ik eventueel oude hardware kan meenemen (ik denk het niet, aangezien alles een beetje verouderd is). Graag zou ik wel draadloos internet en bluetooth op deze PC willen (ik denk dus een netwerkkaart)

Zie hier mijn PC specificaties (.TXT)
Bekijk bijlage Video.txt
Bekijk bijlage BIOS.txt
Bekijk bijlage Moederbord.txt
Bekijk bijlage Processor.txt
Bekijk bijlage Systeemoverzicht.txt

Ik heb al een aantal uurtjes op het internet gezeten, om te kijken wat nou het beste is voor een redelijke prijs.
Dingen zoals Intel core I5 3570K, NVIDIA Geforce NDX 570 heb ik al gevonden, maar ik heb geen idee wat ik er verder bij moet kopen qua moederbord, RAM, en alle andere dingen die nodig zijn, omdat ik niet weet of mijn processor en videokaart (en andere dingen) wel op een moederbord passen (ik heb gehoord over PCI-e-2x voor videokaart, sockets 1155 voor intel i3/5/7 en RAM slots per 2-4 ofzoiets)

Nu wil ik jullie dus vragen om advies, welke hardware past bij welk moederbord, en is voor 900 euro te doen? Mag er ook onder zitten natuurlijk ^^

een SSD en minimaal 1 dvd/cd lezer/brander, een netwerkkaart (voor draadloos internet en bluetooth) en ALS HET KAN op m'n videokaart HDMI/displaypoort.

Ik wil dus graag games zoals battlefield 3 (en al die andere nieuwe games) op Ultra kunnen spelen (het hoeft niet allemaal op 60+ fps aangezien je vanaf 40 nauwelijks verschil merkt).

Een beetje stille pc zou leuk zijn maar is geen must, omdat een stille voeding/koeling al snel duurder wordt.

Alvast bedankt

Lollie

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een samenstelling zonder windows, beeldscherm, toetsenbord en muis kost net iets meer dan 900 euro: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...521298]=1&product[493345]=1&product[455749]=1

Als je nog dat beeldscherm etc. erbij wil(windows kost al snel 80 euro, via slim of andere winkels voor zo'n 15 euro te krijgen) zou je de ssd eruit moeten halen, wat jammer is, want een ssd is een flinke meerwaarde, je games en windows starten razendsnel op, ik zou de videokaart erin houden, want die is lekker snel, je kan alles met high spelen

Hoi,

Bedankt voor de lijst.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Intel core i5 3550 en een Intel core i5 3570K?
En ik zie heel veel verschillende video kaarten, (voorbeeld Nvidia NDX 570) en dan zie van dat soort weer 10 verschillende, wat is nou het verschil daarin?

Bedankt

De intel core i5 3550 kan je niet overklokken en 3570K kan je wel overklokken. Verder zijn er nog wel een paar andere verschillen, maar dit zijn de verschillen zover ik het weet.

Over de videokaarten moet je kijken naar welke klassen ze in zitten. Je hebt de klasse Budget, Mid-range en high end. De videokaarten die goedkoper zijn (en dus niet hele goeie kwaliteit geven) zitten in de budget klasse. Dan heb je Mid-range kaarten (van 200plus), die zitten er tussen in en de duurste kaarten (rond de 300eu) zijn high end. Dat zijn voor gamers die wat meer kunnen uitgeven.

Ik denk dat jij wel een mid-range kaart nodig hebt, je kunt kijken op internet naar een goeie mid-range kaart en veel recensies lezen, maar de kaart die Ihjlu gekozen heeft is ook erg goed. Dus die zou je eigenlijk wel kunnen houden.

Oke, bedankt.

Stel ik wil toch zelf iets vinden en in elkaar zetten, waar moet ik op letten zodat het moederbord, processor, videokaart/voeding (etc) bij elkaar past zoals dit setje? Bijv kabels, aansluitingen, grootte etc.

Als je zelf iets wil vinden, moet je goed kijken naar welke chipset bij welke processor past, goed reviews en benchmarks opzoeken, videokaart past vaak wel, je moet kijken welk formaat moederbord je hebt, of deze in de kast past, etc. kabels krijg je er wel bij, maar je kan ook zelf extra/betere kabels erbij kopen.

Waar kan ik dan zien welke chpset bij welke processor past, heeft dat een bepaalde naam? En wat is een benchmark precies (sorry dat ik die vraag stel).

Chipset heeft te maken met welke processor erin past, de processor is 'het brein' van je pc, je moederbord behoort tot een bepaalde chipset, een benchmark is een score dat een bepaalt programma maakt voor jou pc, en als je die scores vergelijkt kun je kijken welke componenten je beter kan nemen.(er zijn verschillende benchmarks, voor de videokaart, CPU, lees prestaties, etc.)

Ik kan je aanraden om op hardware.info te kijken, deze site zit vol met reviews en testen.

Als je wilt zien welke moederbord bij welke processor kan, moet je kijken naar de Socket 1155 bijv. Ik ben nu van plan om de Intel core i5 3470 (de processor dus) te nemen. Deze processor past op een moederbord met Socket 1155 (staat er meestal wel bij). Dus als je een goed processor hebt gevonden en je moet nog je moederbord zoeken, zoek je naar de socket.

Laatst bewerkt:
Oké, waar moet ik dus op letten?

Ik weet al dat je voor RAM op DDR moet letten, voor processor op chipset/socket
Dus het moederbord moet daarbij passen, hoe zie ik dat hij dan bij de (eventuele) videokaart past? en (eventueel) netwerkkaart.

Ik zag toevallig ergens een AMD fx 8150 Black edition voor ~220-240 euro (met 8 cores) en iets meer GHZ dan de intel core i5 3750K.
Nu ben ik een beetje in de war, ik zie overal processors die net weer beter zijn dan de ander, net zoals bij videokaarten (NVIDIA en sapphire, AMD en weet ik wat allemaal).

Weet het allemaal niet meer, zoveel keuzes en zoveel soorten...
Waar moet ik nou allemaal op letten... en hoe zie ik welke processor welke fan nodig heeft

P.S ik zag ergens iets over 'videokaart koeler' is dat nou echt nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan