Gaming PC, advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suko Sevato

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Hallo Allemaal, ik heb op het moment een 3 jaar oude computer, in Augustus 3 jaar.

Het is een Acer Aspire M1600, waarin in ik de voeding en grafische kaart vervangen heb, naar 500w en een Radeon HD5770

En op het moment zit ik te denken aan het kopen van een nieuwe pc.

Ik zou dus graag advies hebben en hoeveel zou ik voor mijn oude pc kunnen krijgen? Ik heb ook een 19" vga scherm dat ik kan verkopen erbij. Want heb een nieuw 24" scherm.

Ik zat zelf te denken aan een i7 voor mijn nieuwe pc aangezien de Dual core van mijn huidige en het werkgeheugen toch echt de bottle neck is. Ik gebruik de pc veel voor gamen. Met soms 40-50 uur per week (vakanties) zou je wel kunnen zeggen dat hij nogal gebruikt wordt.

Huidige specs:
Dual Core Intel Pentium D930, 3.0 GHz
Ati Radeon HD5770 1GB
500W eXtreme Power plus voeding van Cooler Master
250 GB SATA hardschijf 7200 rpm
2 GB werkgeheugen
Ingebouwde geluidskaart 5.1
6 USB poorten

Gezien het feit dat ik denk dat deze pc op het moment nog voor redelijk wat verkocht kan worden wil ik hem dus nu zeg maar verkopen en dan een nieuwe kopen.

Enig idee wat ik voor deze pc kan vragen, ik ben bereid ongeveer 500 euro bij te leggen bij hoeveel ik voor mijn oude kan krijgen voor de nieuwe. Dus dat is mijn budget.

Dank u wel voor de reacties al vast.

Robert

Laatst bewerkt:
Buiten je nieuwe videokaart, dus die HD5770, is je huidige systeem rond de 75 euro waard, echt maximaal

Dus, koop een moederbord, geheugen en processor en gebruik verder je bestaande hardware!

De videokaart kan je het best houden en gebruiken voor je nieuwe pc ik raad je aan de andere onderdelen los te verkopen.
Bij los ver kopen krijg ja vaak net wat meer €€.

En i7 is prima voor games.

Laatst bewerkt:
Je kunt de

Ati Radeon HD5770 1GB
500W eXtreme Power plus voeding van Cooler Master
250 GB SATA hardschijf 7200 rpm

prima in je nieuwe pc gebruiken

Ik heb ook nog een Samsung F3 spinpoint 7200 rpm van 1T vrij recent gekocht.

Kan ik die beter als primaire schijf van mijn nieuwe systeem gebruiken? of die andere?

En wat voor moederbord zou ik moeten nemen? Want dat is dus echt iets waar ik totaal geen verstand van heb.

En die onderdelen los verkopen is het verstandigste op Marktplaats?

Ik weet niet wat voor andere schijf je hebt, aangezien daar alleen de grootte en het aantal toeren staat. Maar de F3 schijven van Samsung zijn aardig snel. Die zou ik als primaire schijf doen, en de 250gb schijf als extra. (Of andersom, dat je de documenten op de F3 schijf bewaard en het OS op de 250gb schijf zet).

Het is een: ST3250820AS ATA schijf

Wat ik dus vooral wil weten is welk Moederbord kan ik het beste kopen, en welke i7 processor en wat voor werkgeheugen

voor moeder bord + processor + werkgeheugen wil ik ongeveer 500 euro uitgeven, rest zijn daarna bij kosten.

Ik zat zelf al een beetje te kijken bij i7 processors, en deze lijkt me wel wat:

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-080195

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan