gaming pc bouwen, iemand suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jl131490

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
83
Goedenavond dames en heren,

Ik ben van plan om een computer te bouwen die ik voornamelijk ga gebruiken voor gamen en het bekijken van films. Mijn budget ligt rond de 800 euro. Ik heb zelf al een kopie van windows liggen en een monitor heb ik ook al in huis. Verder gaat mijn voorkeur uit naar een AMD processor, heeft iemand een leuke build voor mij? ;)
 
Je kunt beter even een publieke link plaatsen zodat de details van de verschillende onderdelen bekeken kunnen worden...
 
16 Gb geheugen voor een game-pc is overkill, dat ga je nooit nodig hebben, daar kun je dus besparen want 8 Gb is ruim voldoende.
Je moet ook rekening houden met de hoogte van de geheugen-modules, of deze onder de processor-koeler passen !

De behuizing heeft maar 1 fan, dat is niet voldoende voor een goede luchtstroom in de kast. Mijn advies: plaats er minimaal 1 extra fan bij, liefst 2 => 1 intake ( de kast in ) en 2 exhaust ( de kast uit ).

Verder mis ik een goede processor-koeler want de standaard koeler gaat de processor niet voldoende koel houden onder belasting. De Scythe Mugen 4 PCGH Edition wordt veel verkocht en uitstekend gewaardeerd.

Er mist ook een DvdRom-station, op zich geen probleem als je alle games vanaf usbstick installeert of draait...

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een HDD van Western Digital, die zijn over het algemeen iets betrouwbaarder als Seagate.
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Afgezien van de punten die jij geeft, is het systeem goed en kan het games soepel afspelen? :cool:
 
Ja hoor, mag met deze hardware geen punt zijn wat de huidige generatie games betreft :thumb:
 
Oke hartstikke bedankt voor je reacties, ik ga binnekort een bestelling plaatsen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan