Gaming PC budget 1000.-

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadowAngel

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Budget Max 1000.-

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Internet+Email /

Omgeving - Ik wil graag een krachtige PC, het is fijn als hij wat stiller is maar dat moet niet ten koste gaan van de kracht ;)

Assemblage - Ik kan hem zelf wel in elkaar zetten dus onderdelen alleen is al heel fijn.

Besturingssysteem - Ik heb zelf nog een Windows 7 liggen.

Opties / randapparatuur - Ik hoef alleen de PC zelf, dingen als beelscherm, muis etc heb ik zelf al.

Alvast heel erg bedankt!

Hoi,

Ik geloof dat ik niet voor de dell zou gaan met alweer een verouderde type videokaart als deze toch nog kan zou ik het zo doen

Laatst bewerkt:
Indien je zelf een pc in elkaar kan zetten, dan is dat idd ok.
Kijk ook is of je miss nog een oude desktop hebt dan kan je daar eventueel een HDD en cd drive uithalen
dat bespaart weeral bijna 90 eur

De gpu is idd beter, maar de cpu is alweer een pak minder (als je in het achterhoofd gaat denken
dat hyperthreading miss ook meer voor games gaat komen, i.p.v. enkel voor renderen van vids, ..)

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Hoi,

Voorlopig zie ik nog niet dat de games met hytperthreading gaan werken dus is een I5 in mijn ogen nog steeds voldoende ,en ja hij wil hem zelf in elkaar zetten;)

Laatst bewerkt:
Dell is niks mis mee, heb op meerdere (ICT)stage plekken gelopen waar ze toen alleen maar Dell gebruikten. (Mexx Nederland bijv op het hoofdkantoor) Ik hoefde ze alleen maar te bellen en Meneer Dell stond de volgende dag op de stoep met een Gereedschap kistje om een laptop te repareren. Zeer goede garantie hebben ze. Al val je buiten de garantie willen ze nog wel is kleine reparatie verrichten. Zelfs toetsenborden en muizen vervingen ze.

Daarnaast was Dell mijn eerste PC toen ik met mijn ICT studie begon.
- Op het begin ben je natuurlijk aan het experimenteren, tweaken ect. Maar het systeem was niet kapot te krijgen.
Ook als ik vragen had over bijv geheugen upgraden, kon ik gewoon dell bellen en gaven ze netjes advies. Top service en erg goede kwaliteit! Tevens staat de PC nog steeds hier te draaien na 7 bijna 8 .

Gebruik hem nu als download pc en men zusje speelt er Sims 3 op als ze hier is. Wat nog altijd vlekkeloos werkt.
Dell dimension 5150. Volgens mij verkopen ze deze lijn niet meer. Of alleen zakelijk, was toen der tijd ook via het bedrijf gekocht.
Hier kan je een kijkje nemen bij Allienware: http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=fdcwxt2b&model_id=alienware-x51-r2&c=us&l=en&s=dhs&cs=19

De pc vind ik persoonlijk wel wat aan de dure kant.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Alienware betaal je volgens mij ook meer naam dan wat anders

Zelf ben ik een DELL fan :)
Goede service, goede verzending ,Goed gemaakt vanbinnen, Drivers blijven beschikbaar zelfs na paar jaar, de My Dell applicatie is zeer handig.

http://configure.euro.dell.com/dell...8&model_id=xps-8700&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

+- 950 eur
voor:
i7 3,9GHz
12 GB Ram
NVIDIA ® GeForce GTX 650 1GB

gr,
Maxim
Hij zegt dat hij ermee wilt gamen, een GTX 650 hoort echt niet in een €1000 gaming budget. 12GB ram is wat over the top en een i7 heeft t.o.v. een i5 niet zoveel meerwaarde.

Ik zat meer aan zoiets te denken

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452380]=1&product[620113]=1&product[624217]=1

7950: Kan je vrij gemakkelijk overclocken tot de prestaties van een 7970, goede koeling.
XFX 550w: Sterk genoeg voor een 7950+overclock, veel positieve reviews en een scherpe prijs.
Samsung 120GB evo: De nieuwe 840 serie, komt bij tweakers erg goed uit de test. (http://tweakers.net/reviews/3130/1/samsungs-nieuwe-840-evo-ssds-moeilijk-te-verslaan-inleiding.html)
Kingston 8GB: Snel genoeg RAM geheugen, 8GB is voldoende voor gaming. In de toekomst kan je dit eventueel uitbreiden naar 16GB.

Alleen is mij nog niet helemaal duidelijk of je wilt overclocken en of je in de toekomst misschien crossfire wil draaien?

Hoi,

Gezien de prestaties van de gtx770 zou ik voor de gtx 770 kiezen, de 7970 kan hem al niet bij benen en dan nu een 7950 te nemen die je al moet over klokken lijkt mij niet echt een goed idee.

Hoi,

Gezien de prestaties van de gtx770 zou ik voor de gtx 770 kiezen, de 7970 kan hem al niet bij benen en dan nu een 7950 te nemen die je al moet over klokken lijkt mij niet echt een goed idee.

Maar.. hij is 100 euro duurder. Natuurlijk is hij dan sneller, maar waar wil je 100€ vanaf halen?

Hoi,

Er schijnt in mijn eerste bericht iets niet te kloppen bij de link van azerty maar ik had daar een asus bordje bij en zat op 1029 € dus op 29 euro gered en erbij vermeld of het toch nog kon .
Maar weet je wat ik jammer vind dat de ts geen teken van leven meer geeft dus ik denk dat we daar nu maar eens op moeten wachten anders is alle hulp overbodig:(:(

Maar.. hij is 100 euro duurder. Natuurlijk is hij dan sneller, maar waar wil je 100€ vanaf halen?

Met een beetje puzzelen kom je er wel. In deze build zit die voor 1000 euro ;)
http://tweakers.net/reviews/3116/4/desktop-best-buy-guide-juli-2013-mainstreamgamesysteem.html

Er zit geen 3TB HD in (Heb je dat echt nodig?). Maar wel:

- Een Z87 moederbord
- Goede processor koeler
- Modulaire voeding
- De SSD verander je naar de Samsung 840 EVO Basic. (Deze is nieuwer dan de Plextor PX-128M5S 128GB) Anders stond de Samsung wel in de Bestbuy guide.

Sorry dat ik even geen reactie meer gaf maar was de laatste tijd erg druk.
Maar ik waardeer het heel erg hoe druk jullie hier mee zijn echt geweldig :)

@Modag
Echt hele mooie set up! al heb ik zelf niet veel verstand van hardware en die 29.- maakt niet uit dat leg ik er graag bij voor een goed systeem :)

@Sander
Je maakt het me wel moeilijk, ik weet eerlijk gezegd nu even niet wat te kiezen die van Tweakers of Modag.
Iemand advies over een keuze tussen deze 2?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan