Gaming PC - MAX 1500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3df10w

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
Hey, mijn naam is stijn.

Ik ben van plan deze zomer een Gaming pc te kopen. (geen laptop)
Mijn budget is MAX 1500
Voor: computer + scherm + toetsenbord+ verbinding voor internet (pc staat boven)
ik kan hem zelf niet assembleren. Ken ik niet genoeg van. :p:p
ik zou dus games als gta 4-5, black ops 2,dayz , battlefield 4, enz…. op hoge graphics willen spellen.
De pc moet niet echt stil zijn , als hij maar snel is . Hij moet wel een hele tijd meekunnen , want dit is zeer veel geld voor mij .
De harde schijf moet niet echt groot zijn, ik dacht aan zo’n 500 gb (mag een SSD hebben) .
Het besturingssysteem maak ook niet uit: windows 7-8
Als ik iets vergeten ben ?

Alvast BEDANKT !!!!!!!!
Grz :d

Laatst bewerkt:
Ik ben nu iets voor je aan het samenstellen, wil je overclocken? en ik mag het eigenlijk niet op het forum zeggen maar je kunt windows ook makkelijk op een andere manier krijgen en dat bespaart weer 100 EUR.

Voilá, Klik hier

Ik kom met de PC uit op 1535€ maar dan heb je echt wel een goed systeem, ik zou echt kijken om windows jeweetwel te doen, want anders moet je van een 780 naar een 770, en dat is jammer want voor 1500 EUR wil je ook gewoon het beste wat er voor dat geld te krijgen is.

Met verzendkosten en al, is het €1550,- totaal. (17 EUR verz, kosten.)

Laatst bewerkt door een moderator:
Woow bedankt voor de reactie!!!
Ik ben wel vanplan te overclocken

Indien je gaat overklokken zou ik het onderstaande toevoegen / veranderen:
- CPU: aanpassen naar een 4670K
- CPU koeler toevoegen bijv. de Scythe Mugen 3 PCGH versie (dubbele 800 rpm fans, stil en koelt uitstekend)
Zelf heb ik voor mijn huidige systeem (vergelijkend qua budget) gekozen voor een AMD 7950 (Club3D), voldoet voor nu uitstekend en de bijna €300 t.o.v. het voorbeeldsyteem heb ik gestoken in een 'beter' moederbord, SSD en IPS-beeldscherm.
Zie: Hardware.info voor de specs.
Het gaat hard vooral in videokaartenland, liever over +- 1 jaar een GPU update doen. Maar goed dat is een keus die je zelf moet maken. Iedereen heeft daar zijn eigen kijk op en mening over.

Nou, ik ben het niet helemaal met Maniac2003 eens.
Over de CPU en CPU koeler heeft die gelijk.

Ik zou geen budgetkaart pakken, zoals we hebben gezien bij BF3 en GTA 4 konden alleen de echte high end kaarten op dat moment die games op maxed out spelen. nVidia heeft net de 700 Series in de omloop, het gaat nog wel 14 maandjes duren voordat misschien de 800 series komt, dan zijn er zoveel games uit, die je (met alle respect maniac2003) echt niet op een Club3D 7950 kunt spelen.

Misschien pijnlijk voor mensen met Sandy Bridge of Ivy Bridge CPU's, maar de moederborden die nu uitkomen voor de Haswell CPU's zijn een stuk beter en goedkoper in vergelijking met de MB's die bij de SB en IB uitkwamen.
Die Asus Z87-PLUS is perfect voor gaming.

Een SSD is fijn, maar om nou te gaan inhakken op de GPU om een 128GB SSD te kunnen pakken, nee als je echt wil gamen doe je dat niet, kost toch al gouw 100-150 meer en een gamer moet het meeste steken in zijn GPU, en niet in een SSD van 128GB. Mijn WD FEAX 1TB boot bios+windows8 binnen 20 sec op. even snel als een SSD dus, je gaat dat verschil in gaming zoiezo niet echt merken.

Een Gaming systeem, hoort gewoon een beest van een GPU te hebben, jij zegt ook future-proof? dan is de GTX780 het beste, een goedkopere pakken en een upgrade doen? zo kun je wel bezig blijven want dat komt over weer een jaar weer een nieuwe uit, dat is met alles.

Ik stel iets nieuws voor je samen ivm overclocken

Hier het aangepaste systeem, er zit nu een 4760K in en zoals Maniac2003 al zij een Sythe Mugen 3 Rev. B SCMG-3100.
Ik heb even goed gezocht, er zit nu ook een IPS monitor in, koste maar 20€ meer, Sorry Maniac2003 voor mijn reactie :).

Klik Hier voor het systeem

Ik kom nu iets duurder uit, €1557,- maar dan heb je én een hele goede GPU, én een mooi groot IPS-Scherm, én een overclockbaar en goed gekoelt systeem. dus het is die €60 meer wel waard.

MVG

Goedemorgen latol,

Heb je berichten even samengevoegd je weet dat je ook een bericht kan aanpassen

nVidia heeft net de 700 Series in de omloop, het gaat nog wel 14 maandjes duren voordat misschien de 800 series komt, dan zijn er zoveel games uit, die je (met alle respect maniac2003) echt niet op een Club3D 7950 kunt spelen.
Pertinent niet waar. Met een HD 7950 kan je prima de laatste games spelen, games vragen die kaart als minimum en zelfs recommend écht nog niet. Je kan de meeste games nu zelfs nog prima met een GTX 560 Ti spelen dus ik weet niet waar je dit op baseert. AMD zal zijn HD 9000 series pas in Q4 van 2013 uitbrengen maar daar gaat de TS natuurlijk niet op wachten. Die GTX 780 is hier overkill en vreet het budget van de pc op. Beter een HD 7950 en voor het geld wat wordt bespaart een SSD kopen, dat is een veel betere investering. 16 GB geheugen lijkt me hier ook op zijn plaats. Oftewel: een veel te dure videokaart waardoor je andere componenten minder tot 'hun recht' kan laten komen.

@LAtol
Geen probleem ieder zijn mening zoals ik al zei.
De 7950 is uiteraard geen budgetkaart maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. De 7950 zit ongeveer op gelijke hoogte met een 660Ti van nVidia, check de benchmarks. Met overklokken, de club3d heeft een 2e 'extreme' BIOS, is het mogelijk om de 680 bij te sloffen zonder extra uit te geven. Leuke performance voor een high-midrange kaart vind ik zelf.
De 700 serie van nVidia is m.u.v. de Titan zover ik weet gewoon een opgekrikte oude chip. Niets (technisch) nieuws, wel sneller. Qua budgetspreiding ben ik het wel eens met Stormbreaker, vandaar ook het voorbeeld van mijn systeem voor r3df10w.

Maar zonder de discussie te ver te laten ontsporen:
@r3df10w (Stijn) heb je zo een beetje een beeld van wat een mogelijke combinatie is?
Zoals je ziet zijn er veel meningen, de beslissing zal je echter zelf moeten maken.
Indien je nog vragen hebt over bijv. specifieke componenten dan horen wij (helpmij'ers) het wel :D

Ik stuur je mijn GPU op als jij in november Een GTX 660 of HD7950 vind die bf4 en gta 5 op maxed out 1080p met AA en 60+ fps. Nee, dat gaat niet gebeuren, als hij die games wil maxen zal die een 780 nodig hebben of een overgeclockde 770

Die 16GB klop, maar is SSD kan die later nog toevoegen, is goedkoper en makkelijker dan een GPU upgrade

Je hebt ook wel gelijk, maar met een 660 of een 7950 kan hij BF4 of GTA V gewoon niet op zo'n mooist spelen, zeker niet maxed op 1080p, en dat verwacht je toch voor 1500€

Nee LAtol want €1500 is inclusief scherm, toetsenbord etc. Dus budget pc is eigenlijk maar €1100, max. €1250. Voor een dergelijke prijs verwacht ik geen GTX 780 maar wel een HD 7950. Je moet de startpost eerst goed lezen. De TS zal zijn budget dus moeten opkrikken wil hij GTA V in max., full HD en +60 fps kunnen spelen. Nee, dat kan niet met een HD 7950.

Een andere optie is overigens de iets duurdere GTX 670, die is een stuk beter dan de HD 7950.

Klik eens op mijn laatste link, alles zit erbij, 23 inch full HD IPS Dell Ultra sharp, toetsenbord assemblage + een beest GTX 780 voor 1552€.

EDIT: hij wil een future proof PC, waarom zou hij dan een 670 nemen, die is "al" een jaar oud.
Nog altijd een goede kaart, maar denk er ook aan dat de Next Gen consoles ook zwaardere games met zich mee brengen, en de games dus steeds zwaarder worden

Laatst bewerkt:
Geen SSD en 16 GB geheugen dus niet alles. Een SSD is echt heel belangrijk, die zou ik zeker nemen ook al gaat het ten koste van de videokaart. Je pc wordt er zoveel sneller door...

"Gaming" dus kan bij beter een betere GPU pakken en later een SSD erbij pakken, andersom kan namelijk niet. Jha, kan wel maar is veel duurder.
16GB voor gaming? games gebruiken nog niet eens 3GB nu. en dat kun je ook later weer upgraden.

Die dingen wat je allemaal noemt kun je gewoon later upgraden, maar een GPU Upgraden dat kost veel meer geld en moeite
Trouwens, met die WD Black boot ik Win8 + bios splash binnen 20 sec mee op, Read 350mb en write 290. dus dat is bijna evenveel als een SSD.

Hey , sorry voor de late reactie
Bedankt voor de vele reacties !!!
Wat ik denk : graag 16 gb ram
Simpele dvd speler, moet nog een verbinding zoeken voor internet (pc staat namelijk boven )
Ssd kan later nog
En ook nog een besturingssysteem
Als ik het een beetje kan volgen lijkt het me beter nog even te wachten en mijn budget te verhogen om het systeem beter future proof te maken
Wat denken jullie ?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens heel goed voor je vergeleken, er zit nu een Asus MATRIX Hd 7970 wat echt een brute kaart is, kijk er maar eens naar.

Windows 8, 16GB, mooi scherm, keyboard. En een beest PC

Voor 1585,- dat ia het ECHT waard! :)

Check hier het systeem:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...541751]=1&product[540497]=1&product[470810]=2

EDIT: deze kaart kun je ook nog eens goed overklokken, hij loopt stock al op 1,1 Ghz! Dus daar kun je nog flink wat uithalen.

Laatst bewerkt:
de vraag is ook of TS wilt gaan overclocken zo niet kan hij beter gewoon een H87 of B85 moederbord aanschaffen met een NON K editie cpu
en kan de voeding ook een heel stuk goedkoper zo zal hij ook gelijk geld over houden voor een SSD en kan hij ook een goed mechanische gaming toetsenbord aanschaffen

verder is een GTX770 ook nog een hele mooie optie die presteert beter dan die HD7970 en kost ruim 100 euro minder zie link
http://azerty.nl/producten/zoek?v_u...RTERING=prijs_asc&presentatie=miniatuur-lijst

de GTX770 is een rebrand van de GTX680 met sneller geklokte geheugen en gpu chip

Laatst bewerkt:
Je zou natuurlijk ook voor AMD kunnen gaan (Alternatief). Dan ben je gelijk klaar en hoef je later niks meer aan te schaffen.
Waar bijna alle componenten van Asus zijn. Zodat er een langere levensduur is en een betere koeling.

- Amd FX-8350 (8-core - 4,0 Ghz)
- Ook heb je dan een goede grafische kaart. (AMD 7970 van Asus)
- 240 GB SSD Hyperx 3K van Kingston (Ideaal voor gamen)
- 750 WD schrijf blue
- 16GB Hyperx geheugen van kingston
- Goed Asus moederbord, die door de solid caps tot 2x langer mee gaat.
- Eventueel kan je er mee overclocken
- Pc word in elkaar gezet
- 5x ventilator in de kast en een goede processor koeler
- Zit windows 8 bij.
- Je hebt een Scherm van Asus die je kan vergelijken met de Dell ultrasharp.(IPS "Beeld kwaliteit is mooier")

Samenstelling: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563663%5D=1&product%5B582389%5D=1&product%5B500475%5D=1&product%5B528525%5D=1&product%5B532220%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B220131%5D=3&product%5B477511%5D=1&product%5B543146%5D=1&product%5B538470%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B455749%5D=1&product%5B462017%5D=1
Edit: Heb er een draadloos netwerk kaartje bij gedaan. Kom je precies op 1500 euro uit met verzend kosten.

Laatst bewerkt:
Je zou natuurlijk ook voor AMD kunnen gaan (Alternatief). Dan ben je gelijk klaar en hoef je later niks meer aan te schaffen.
Waar bijna alle componenten van Asus zijn. Zodat er een langere levensduur is en een betere koeling.

- Amd FX-8350 (8-core - 4,0 Ghz)
- Ook heb je dan een goede grafische kaart. (AMD 7970 van Asus)
- 240 GB SSD Hyperx 3K van Kingston (Ideaal voor gamen)
- 750 WD schrijf blue
- 16GB Hyperx geheugen van kingston
- Goed Asus moederbord, die door de solid caps tot 2x langer mee gaat.
- Eventueel kan je er mee overclocken
- Pc word in elkaar gezet
- 5x ventilator in de kast en een goede processor koeler
- Zit windows 8 bij.
- Je hebt een Scherm van Asus die je kan vergelijken met de Dell ultrasharp.(IPS "Beeld kwaliteit is mooier")

Samenstelling: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563663%5D=1&product%5B582389%5D=1&product%5B500475%5D=1&product%5B528525%5D=1&product%5B532220%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B220131%5D=3&product%5B477511%5D=1&product%5B543146%5D=1&product%5B538470%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B455749%5D=1&product%5B462017%5D=1
Edit: Heb er een draadloos netwerk kaartje bij gedaan. Kom je precies op 1500 euro uit met verzend kosten.

Wat is eig het verschil tussen amd 8 core 4gh -- intel i5 4670k 3,4 gh ?

de vraag is ook of TS wilt gaan overclocken zo niet kan hij beter gewoon een H87 of B85 moederbord aanschaffen met een NON K editie cpu
en kan de voeding ook een heel stuk goedkoper zo zal hij ook gelijk geld over houden voor een SSD en kan hij ook een goed mechanische gaming toetsenbord aanschaffen

verder is een GTX770 ook nog een hele mooie optie die presteert beter dan die HD7970 en kost ruim 100 euro minder zie link
http://azerty.nl/producten/zoek?v_u...RTERING=prijs_asc&presentatie=miniatuur-lijst

de GTX770 is een rebrand van de GTX680 met sneller geklokte geheugen en gpu chip

Hij wil overlocken, en de MATRIX edition van de 7970 staat gelijk aan een 780, check maar eens wat benchmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan