Gaming pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heavymetal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Ik ben van plan binnenkort een game-pc te bestellen om next-gen games te kunnen spelen en heb al wat rondgekeken en een systeem samengesteld.

samenstellingtp8.jpg

Ik vroeg me af of deze systeem goed samengesteld is.
Verder zat ik nog te denken of de voeding wel genoeg watt heeft?...zoals het nu is denk ik wel, want op de site staat dat de videokaart minimaal 500 watt nodig heeft. Maar als ik er in de toekomst misschien nog een kaart bij wil heb ik dus 1000 watt nodig?

Later wil ik nog speakers kopen, ik denk de logitech G51, maar wat ik me afvroeg is of het ook beter is een geluidskaart te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mooi systeem hoor:thumb: Je zou kunnen overwegen om een Dual-Core te nemen ipv een Q-Core omdat een Dual core toch wel beter is met games:D

Wat betreft geluidskaart, tegenwoordig is een Onboard al goed genoeg::)

Verder zat ik nog te denken of de voeding wel genoeg watt heeft?...zoals het nu is denk ik wel, want op de site staat dat de videokaart minimaal 500 watt nodig heeft. Maar als ik er in de toekomst misschien nog een kaart bij wil heb ik dus 1000 watt nodig?

Alvast bedankt voor de reacties.

Je voeding is voldoende. Die aanbevolen wattage van 500 watt is berekend op die videokaart in een bijpassend (normaal) systeem. Het is dus niet zo dat je met 2 van die kaarten 1000 watt nodig hebt.
Verder.. mooi systeem:thumb:

Edit:

Bij de specs gekeken van die kaart (Alternate)

Stroomaansluiting
1 x 6-pin (PCie)
1 x 8-pin (6+2-pin PCIe)
Max. verbruik ca. 250 Watt (bij volledige belasting

Laatst bewerkt:
In de volgende maand komt ati met de nieuwe 4xxx serie. Of dit ook werkelijk zo zal gebeuren is natuurlijk maar de vraag. Maar als je bereid bent om er op te wachten is het zeker de moeite waard. Vergeleken met de 9800gx2 verbruikt hij aanzienlijk minder energie de 4870 zal ongeveer even snel zijn al de 3870x2, die er in benchmarks iets minder snel uitkomt als de kaart die jij nu hebt uitgekozen. Daarintegen is het wel een single gpu. die van jouw is dual wat voor meer energie enz. zorgt
Het grootste voordeel is natuurlijk de prijs, die ook veel lager ligt dan de 9800gx2. waarscheinlijk rond de 300euro.
Maar je kunt ook elke keer weer dingen blijven uitstellen. Verder als je voor dualcore wilt gaan raad ik je een processor uit de 8xx serie aan. goedkoper minder energie verbruik en minder warm.

In de volgende maand komt ati met de nieuwe 4xxx serie. Of dit ook werkelijk zo zal gebeuren is natuurlijk maar de vraag. Maar als je bereid bent om er op te wachten is het zeker de moeite waard. Vergeleken met de 9800gx2 verbruikt hij aanzienlijk minder energie de 4870 zal ongeveer even snel zijn al de 3870x2, die er in benchmarks iets minder snel uitkomt als de kaart die jij nu hebt uitgekozen. Daarintegen is het wel een single gpu. die van jouw is dual wat voor meer energie enz. zorgt
Het grootste voordeel is natuurlijk de prijs, die ook veel lager ligt dan de 9800gx2. waarscheinlijk rond de 300euro.
Maar je kunt ook elke keer weer dingen blijven uitstellen. Verder als je voor dualcore wilt gaan raad ik je een processor uit de 8xx serie aan. goedkoper minder energie verbruik en minder warm.

Ok thanks, ik heb nog wel tijd voor die pc ja. Ik ben nog alles aan het checken.

Ik zou nog ff wachten op de GT200 kaarten.

f_4lam_9a4043f.png

De rest mag je er zelf bij doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan