Gaming Pc voor 600-700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gpardize

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Budget - 600-700
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen... Gamen... Gamen..
Omgeving - Een stil PC, ik hoef geen lichtjes,
Assemblage - Ik wil deze Game Pc zelf samenstellen.

Besturingssysteem - Ik heb geen Besturingssysteem nodig, ik heb nog een CD, dus No Worries.
Opties / randapparatuur - Een zeer sterk videokaart het liefst een 69xx versie van AMD.

Ik heb er zelf eentje samengesteld:

Naamloos.jpg

Ik denk wel dat deze pc goed is, maar ik weet nog niet zeker :P

DUs als iemand tips heeft voor deze pc, graag laten weten :D

Hallo , ik zie dat je een x6 van amd hebt gekozen als cpu .. echter is dit niet goed voor gaming en zou je hier voor een intel core i3 of een i5 moeten gaan .
En je voeding is ook niet echt goed en te veel wattage .. Voor een 6950 is 500 watt genoeg en voor crossfire 700 watt
De beste voeding voor 700/750 watt is een ocz modxstream pro , deze voeding levert als de beste !
Wil je je 6950 houden dan moet je voor een i3 gaan die ietsie goedkoper is en dan kan je een moederbord pakken die iets duurder en wat beter is met een goeie chipset.
Wil je een i5 dan ga je met je grafische kaart toch ergens tussen de 6850 en de 6870 zitten / gtx 560

Ik zal het ook gelijk zeggen dat ik een echte Amd Freak ben, echt Anti Nvidia en Intel :$

Dus, ik dacht misschien dat dat een goed idee was met een 6 core, of 4 core. :P

Ik zou graag me 6950 houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
:p voor gaming zit je toch weer bij intel , dit omdat de sandy bridge intel cpu's heel krachtig zijn en gewoon speciaal zijn gemaakt voor gaming.
De simpelste i3 2100 cpu verslaat al de beste amd fx met gaming en niet zon beetje ook...
Ik raad je een i3 2120 aan je kan alle games gewoon op max en je behoudt je videokaart die je nu hebt + je bespaart een tientje waarmee je dan een betere voeding mee kan halen bijv de ocz modxstream.

Ik heb een vraag voor je : ben je van plan om ooit nog een zon videokaart erbij te plaatsen ?
Doe je ook aan iets anders dan alleen gaming ? bijv programeren enz

sandy bridge cpu's zijn niet speciaal gemaakt voor gaming ze zijn per core gewoon krachtiger
dit komt omdat de techniek er achter veel beter is dan dat van AMD op dit moment

en het komt ook omdat games vaak niet meer dan 2 core's gebruiken

:p voor gaming zit je toch weer bij intel , dit omdat de sandy bridge intel cpu's heel krachtig zijn en gewoon speciaal zijn gemaakt voor gaming.
De simpelste i3 2100 cpu verslaat al de beste amd fx met gaming en niet zon beetje ook...
Ik raad je een i3 2120 aan je kan alle games gewoon op max en je behoudt je videokaart die je nu hebt + je bespaart een tientje waarmee je dan een betere voeding mee kan halen bijv de ocz modxstream.

Ik heb een vraag voor je : ben je van plan om ooit nog een zon videokaart erbij te plaatsen ?
Doe je ook aan iets anders dan alleen gaming ? bijv programeren enz

Ik zal even proberen om die processor te veranderen dan, haha.
Goed dat ik toch wel even hoor dat die I3 best sterk is dan dat ik dacht.

En voor je vraag, Ik ga misschien video's kijken zoals hoe je een spel moet spelen als je ergens vast zit, maar normaal draait het toch echt om gamen.

En ik ben niet van plan om een crossfire ofzo te doen, misschien als deze videokaart echt klaar is met z'n leven, dan denk ik wel dat ik het vervang, maar verder denk ik dat ik niks anders ermee doen.

Oke dan is een voeding van 700 watt te veel.
Neem een corsair builder series 500 watt daar heb je genoeg aan

Nu heb ik deze Pc Samengesteld.

Ik wil alleen weten of het goed is of niet.

Naamloos.jpg

Dus is dit goed of niet?

Of dit goed is of niet .. hmm iedereen heeft zijn eigen mening toch .
Gamen doe je met een phenom x4 die wat meer ghz heeft of een i3 / i5 en niet met een x6
De voeding is niet echt goed voor iets dat 700 watt moet leveren en 700 watt is trouwens ook te veel voor dit systeem.
Jij hebt een 550 watt nodig

dus naar mijn mening , nee dit is niet goed

zie foto,

En dan nog een game cpu van AMD X4 980 BE.

Rond het af op 750,- en je hebt een hele goeie gaming pc,

Bijlagen

• 1.png
    1.png
    75,3 KB · Weergaven: 19
Als je met je pc wilt gamen ... gamen .. en gamen
Dan vraag ik me toch af waarom je geen i3 pakt ipv al die amd's uit te zoeken welke goed is ..
een i3 is gewoon een kant en klare winnaar

maak van die HD6950 een GTX560 TI 448 die is veel krachtiger.... echter verkopen ze die niet bij alternate wel bij azerty.nl
die phenom x4 is trouwens prima zeker als hij ook nog degenlijk wilt kunnen multitasken
dus geen slechte keuzen

Laatst bewerkt:
maak van die HD6950 een GTX560 TI 448 die is veel krachtiger.... echter verkopen ze die niet bij alternate wel bij azerty.nl
die phenom x4 is trouwens prima zeker als hij ook nog degenlijk wilt kunnen multitasken
dus geen slechte keuzen

ik hoef niet te multitasken, deze pc draait echt alleen om Gta Mafia met Physx Batman met physx.

gta ondersteund geen physx de i3 2100 kan het ook aan ja
als je physx wilt gebruiken op de gpu dan zul je een nvidia kaartje moeten aanschaffen anders word dit via de cpu gedaan

Voor games als gta en mafia is het beste als je meer dan 2gb vram hebt ( videokaart ram )

gta ondersteund geen physx de i3 2100 kan het ook aan ja
als je physx wilt gebruiken op de gpu dan zul je een nvidia kaartje moeten aanschaffen anders word dit via de cpu gedaan

Ik weet dat Gta IV geen Physx Ondersteund, maar wel de Mafia 2 en Batman Arkham City-Asylum.

Maar, ik heb net een combo deal gemaakt van een beest van een pc (In mijn ogen) Dus check het :D

Voor de mensen die moeilijkheden heeft met het lezen van de Combo Deal:

Het bevat een
Asus F1A75-M LE
A8-3870K
8GB Corsair...

Naamloos.jpg

nee je koopt een fusion processor das geen goede keuzen die dingen zijn voor htpc's bedoelt

Hoe is Deze:

FX6100
8GB Corsair
760GM-P23 (FX) moederbord van MSI Onboard 3000 radeon.

Laatst bewerkt door een moderator:
waarom maak je een topic als je mijn advies gaat negeren ?
Je kan niet goed gamen op de fx bulldozer of een andere amd behalve de phenom x4 of de intel core i3....
En je laatste post mist een Videokaart en met een onboard radeon kan je niet mee gamen... zoals je bij je begin post al zegt wil je een zware videokaart maar dat gaat niet lukken met dit budget
maximale wat je kan halen is een gtx 560 ti en dan moet je op al je andere hardware flink gaan bezuinigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan