gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

piratesfbi

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
hoi allemaal ik wil een nieuwe pc aanschaffen,mijn budget is niet heel erg hoog iets van 500 euro of zo,het hoeft geen high end pc te zijn,alleen wil ik wel een video kaart eentje van amd radeon waar ik games zoals mw3 skyrim bf3 crisys op ultra setting kan spelen dus ook niet echt een lag er tussen of dat de fps in eens naar beneden dropt, gewoon een videokaart die games gewoon soepel kan spelen,ik hoef geen pc met i7 extreme procesor van 3.3 ghz:shocked:,ook niet een met 32 werk geheugen,dan zit ik allang boven mijn budget:confused:

Hallo , een kaart die crysis op ultra kan zit ver boven je budget .. je kan al gauw je hele budget in 1 x uitgeven alleen voor de kaart en dan zit je daarmee zonder de rest van de systeem :p
Je vraagt eigenlijk om een ultra-monster-high-end pc door te zeggen dat je alles op ultra wilt spelen , de spellen die jij noemt zijn ook tevens een van de zwaarste die bestaan..terwijl je bij het begin zegt dat het niet high end moet zijn :D
maar goed , dat gaat hem niet worden .. ik kan je wel een budget gaming pc samenstellen waarmee genoegen moet nemen met medium/high <-- custom high.

Moet er nog windows bij en moet de pc kant en klaar zijn of zet je hem zelf inelkaar ?
Heb je al een monitor muis toetsenbord en niet te vergeten een bureau ervoor ? :p of moet dit allemaal in de budget ?

Je hoeft geen high end pc, maar je wilt bf3 op ultra kunnen spelen?

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar een mid range game pc past al lastig in je budget. Dan nog kun je daar nooit battlefield 3, of crysis 2 op ultra mee draaien.

beeldscherm heb ik hier nog wel,muis ook,toetsenbord ja,bureau wie niet,windows 7 ook nog.
maar in mijn oude laptop uit 2008 zat een gtx260m in en die kon wel die games spelen op max met heel af en toe lag in BF3 maar skyrim nope,ik kan dan toch wel skyrim op die radeon spelen?,maar ja daar was het moederbord van stuk,daar heb ik niet echt veel aan,maar ik wil liever geen nvidia kaart die zijn nog wel duur,ati radeon zijn wel een stuk minder prijzig.(PS:crysis hoeft niet perse hoor,skyrim liever wel)

Het ligt er natuurlijk maar net aan welke resolutie je beeldscherm maximaal aankan, lagere resoluties verijzen minder verwerkingskracht in games.
Ik heb een GTX560 Ti, deze was 200 euro en ik speel op full hd. Als ik bf3 op ultra settings in stel haal ik niet meer dan 7 fps, dit is dan niet speelbaar, op High draai ik hier 40 tot 70 fps mee, afhankelijk van waar je naar kijkt. stel je kijkt de lucht in is het 70, midden in een gevecht is het 40 fps.

als je op ultra wilt spelen heb je al gauw een videokaart van 350 euro nodig, en daarbij moeten dan nog alle andere componenten worden betaald.

games als CoD mw3 zijn makkelijk 'maxed out' te spelen op een videokaartje van 140 euro als een gtx 550 en een full hd resolutie.

Skyrim is ook een licht spel , deze kun je met een goedkoop kaart op ultra.
Ik heb hier flink bezuinigd op de moederbord dus deze is helaas niet echt goed te upgraden later , wel medium zo.
Bij de cpu zit geen aftermarket koeler bij dus deze gaat veel geluid maken en wordt ook een stuk heter dan MET ,..
Zit nu 4 gb ram in , hoger gaat m niet worden wegens je budget maar dit is nog net voldoende voor de high end games.
Een i3 2120 kun je alle games gewoon op ultra draaien geen probleem en een Radeon HD6870 hiermee kun je de high end games zoals bf3 en crysis op high<--custom high(shadows etc ietsie lager zetten zodat je fps niet opeens dropt bij hevige gevechten) en de andere games op ultra.
Je hebt 500 GB ruimte voor games en data , dit moet meer als genoeg zijn.
En met de 600 watt cooler master voeding zit je wel goed , deze is helemaal top.

Dus niet alles op ultra zoals jij dat zegt , dit hangt gewoon helemaal van het spel af.
Zoals ik zij --> opnieuw : Battlefield 3 en crysis zijn zeer zware games en deze moet je dan ook op high zetten en dan nog extra de anti aliasing uit zetten en de shadows en 1 of 2 andere dingen op medium of low zetten wil je geen fps drop zien.
Games als skyrim en Call of duty modern warfare SERIES zijn gemaakt met steentijd engine's en deze kun je dus ook gemakkelijk op de hoogste settings spelen met de HD6870 , geen probleem dus.

Nog een optie is een Amd based systeem met een AMD phenom II x4 ipv de Sandy bridge i3 , de phenom presteert beter in de high end games en is ook nog eens goedkoper.
Maar deze is alleen nog te krijgen bij alternate.nl en deze site is iets duurder als azerty dus je komt zelfs nog duurder uit .

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...363620]=1&product[409338]=1&product[479108]=1

kijk ook even naar mijn samenstelling .. wat vindt je ervan ?

had ik al gedaan, ik vindt het goed,het is volgens mij 10euro duurder dan mijn max bedrag maar dat heb ik er wel voorover.
ik kan als ik wil toch deze pc in de toekomst ook toch upgraden,bijv:betere processor nemen,of meer werk geheugen enz...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan