Gaming router te weinig bereik, hoe vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik op de begane grond een Sitecom wireless gaming router II staan. Prima ding, maar helaas haalt hij de bovenste (4e) verdieping qua goed bereik net niet. Ik wil er daarom nog een kastje tussen zetten, bijvoorbeeld op de tweede, die het bereik vergroot. Ik heb wel eens gehoord van range extenders, maar ook van access points.

Vraag: wat kan ik het beste aanschaffen en hoe moet ik dit configureren?

Dank voor jullie antwoorden!

Of een Linksys WRT54GL. Die is goedkoper, uitgebreider, en kan tevens als een repeater dienst doen (als je DD-WRT erop zet).

Als je een access point instelt in de repeater mode en aansluit via een utp kabel aan de sitecom gaming router zal deze het draadloze signaal van de sitecom opnieuw uitzenden. Omdat je waarschijnlijk een snelle verbinding wil, zou ik niet voor de Linksys WRT54GL kiezen. die ondersteunt slechts een maximale snelheid van 54Mbps. Beter is de Engenius ECB 9500. Die ondersteunt een snelheid tot 300Mbps en is een stuk krachtiger dan de Linksys WRT54GL.

En tevens heeft een WRT54GL Afterburner als je er DD-WRT opzet.
Met Afterburner kan hij op 108 Mbps.

ik betwijfel of die TP-link router het vermogen heeft om de vierde verdieping van een stabiel en snel draadloos netwerk te voorzien.

Met die Engenius ECB9500 behaal je snelheden tot 300Mbps dat is bijna 3x zoveel als de 108Mbps van de WRT54GL zonder dat de firmware van het access point/router moet worden geflasht. daarnaast heeft de WRT54GL slechts 40mW uitzendvermogen.

Ik ben met je eens dat de ECB9500 met 115 euro aan de dure kant is.
Als alternatief kan je bijv voor de Engenius ESR-9850 kiezen. Dat is een router van 89 euro met repeater functie. je hebt dan nog wel de 802.11N standaard met een max. snelheid van 300Mbps, maar een uitzendvermogen van 100mW in plaats van de 600mW van de Engenius ECB9500.

om nog even alles op een rijtje te zetten:

model - uitzendvermogen - max snelheid - prijs

Linksys WRT54GL - 40mW - 108Mbps - 50 euro
Engenius ECB9500 - 600mW - 300Mbps - 115 euro
Engenius ESR-9850 - 100mW - 300Mbps - 89 euro

Dank voor de uitgebreide antwoorden. Ik ben bekend met de WRT54GL, maar vind het gedoe om daar weer DD-WRT op te zetten etc. Ook oogt hij niet zo mooi, op de plaats waar hij moet komen hangt hij in het zicht. Error53: een homeplug is zeker een goed idee, maar dat doe ik als het geheel draadloos niet voldoende werkt.

Via de links van Bertus en tomvries kwam ik bij een netgear repeater http://www.wifishop.nl/products/ontvangers-repeaters/repeaters/netgear-wn3000rp-universele-wireless-n-wifi-range-extender.htm die ook nog prettig geprijsd is. Ik denk dat ik dat eens ga proberen.

Dank!

DError53: een homeplug is zeker een goed idee, maar dat doe ik als het geheel draadloos niet voldoende werkt.

Wat ik wilde zeggen is router -> homeplug beneden -> homeplug boven -> router

Je zet dus boven nog een wireless router achter de homeplug boven en dan heb je wel voldoende bereik.

Does that makes sense? :thumb::)

Inplaats van de router boven kan ook een switch worden gebruikt.
Maar, mijn voorkeur gaat ook naar een router uit.
En Homeplug-adapter kan erg traag zijn, maar dat is ook logisch en niet zo erg (hoe kan er super snel data door een 220 tot 240-volt stopcontact gaan? Tja, moeilijk).

Laatst bewerkt:
@ WDHBGS: Zucht.....! Gaan we weer (klok/klepel). Nee, een switch gaat hij niet gebruiken, want hij wil wireless.

Access point?
Ik zou zelf ook voor een router kiezen.

hoezo router? met een access point in repeater modus kan je het netwerk van de router beneden opnieuw uitzenden. Met een router boven krijg je boven en beneden een apart netwerk. je laptop gaat dan constant overschakelen van het ene op het andere netwerk, wat voor downtime zorgt...

ik betwijfel of die TP-link router het vermogen heeft om de vierde verdieping van een stabiel en snel draadloos netwerk te voorzien.

Met die Engenius ECB9500 behaal je snelheden tot 300Mbps dat is bijna 3x zoveel als de 108Mbps van de WRT54GL zonder dat de firmware van het access point/router moet worden geflasht. daarnaast heeft de WRT54GL slechts 40mW uitzendvermogen.

Ik ben met je eens dat de ECB9500 met 115 euro aan de dure kant is.
Als alternatief kan je bijv voor de Engenius ESR-9850 kiezen. Dat is een router van 89 euro met repeater functie. je hebt dan nog wel de 802.11N standaard met een max. snelheid van 300Mbps, maar een uitzendvermogen van 100mW in plaats van de 600mW van de Engenius ECB9500.

om nog even alles op een rijtje te zetten:

model - uitzendvermogen - max snelheid - prijs

Linksys WRT54GL - 40mW - 108Mbps - 50 euro
Engenius ECB9500 - 600mW - 300Mbps - 115 euro
Engenius ESR-9850 - 100mW - 300Mbps - 89 euro

40 mW op de WRT54GL? Nou, nee hoor.
Hij kan maximaal op 251 mW en hij staat standaard op 71 mW.

@ tomvries: Laat gaan die WDHBGS. Moet je eens wat andere "adviezen" lezen die hij geeft in andere posts.

Maar via DD-WRT kan hij tot 251 mW.
Standaard is hij meestal op 100 mW ingesteld.
Maar hij kan maximaal tor 251 mW.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan