garage software gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

taniadipsy

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
deze vraag is voor mijn nonkel

wat het moet kunnen is
bv als je chassisnummer van wagen intikt alle gegevens van wagen kunt zien
merk wagen,type,3-5 deurs
wanner zijn laaste onderdhoud was,eventueel mankementen aan wagen enz.

mag betalende zijn ,maar liefst freeware

moet wel heel simpel zijn,en zeker geen exell,daar heeft hij een grote hekel aan

Als ik je vraag goed begrijp dan wil je d.m.v. het laten zoeken bepaalde gegevens op de monitor genereren. Als Excel geen optie is, dan kom je al gauw bij Access uit.
Vergeet niet dat alle informatie wel eerst ingevoerd dient te worden alvorens uit de Access database bevragingen kunnen worden gedaan.
Jouw vraag is niets meer of minder dan de vraag om een database die bij een bepaalde zoekvraag, bepaalde gegevens genereert. Acess is daar een uitstekend middel voor.

Daarentegen is Excel voor een beginner een veel eenvoudiger tooltje. Je zet in de kolommen a t/m z (?) alle koptitels in de cellen 1 (chassinummer, merk, type, kleur, kenteken, etc. etc.) als dat vervolgens is gedaan en je hebt bijv. 300 rijen (= dus 300 auto's) dan zou je met gebruikmaking van de zoekfunctie het chassisnummer in kunnen voeren, waarna Excel naar de bewuste rij 'springt'. Da's oneindig veel eenvoudiger dan als leek een database in Acces maken.

Laatst bewerkt:
zoals de meeste garagisten kunnen ze beter aan autos werken dan met pc

wat je beschrijft zal waarschijnlijk heel goed zijn ,ik kan niet met acces werken
en voor mijn nonkel wel heel simpel zijn

ik had iets gevonden op usenet helaas alleen maar voor nederlandse platen en niet volgens chassisnummer

volgens bijlage zie je wat ik bedoel

Bijlagen

• autodatabase_3.jpg
    autodatabase_3.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 305
Wellicht kan ik je wel verder helpen....

Kijk eens op www.easy-car.nl
Een product dat ik heb opgezet speciaal voor de 'kleine' garagist.
En als je oom wilt zoeken op chassisnummer, dan regel ik dat ook nog voor je:thumb:

Staat er ook, de prijs op de website

Zie deze link

Waar ergens is het overigens? Woon zelf in Velddriel (nabij Den Bosch) en heb mijn zaak in Zaltbommel

was vergeten antwoord te plaatsen;)

mijn nonkel vond te duur voor een klein programaatje

persoonlijk vond ik het goed voor hem

Dank voor je reactie!

Ik snap het allemaal wel hoor! Maar ik zou het zelf toch anders 'aanpakken'. Op termijn 'win' je er echt mee.
Hangt er natuurlijk ook sterk vanaf wat je van belang vindt als garagist/gebruiker.''

Kijk voor de aardigheid maar eens rond wat garagepakketen zoals bijvoorbeeld CSS (CarSys), Driver,Autotaal, etc. kosten en hoe complex die zijn. Niet dat ze slechts zijn, in tegendeel zelfs, ze zijn gewoon goed! Ze doen/kunnen echter (te) veel en daar zitten veel kleine garagisten niet op te wachten. Daarnaast ben je dagen bezig om 'het onder de knie te krijgen'.....

Daarnaast..... als je zelf voor dit aanschafbedrag/geld zelf aan de slag moet gaan....

Suc6 en nogmaals dank!:thumb:

Het programma van easy-car vind ik veel te duur voor het geen ik nodig ben.
Ik gebruik zelf EsGarage voor mijn rijwielhandel van oorsprong is EsGarage voor de autobedrijven gemaakt, echt een fantastisch eenvoudig maar toch uitgebreid programma en ook zeker niet duur! hier betaal je iets van 80,- per jaar daar heb je dan direct alles voor, dus voor 80,- per jaar helemaal klaar.
WWW.GARAGEAUTOMATISERING.NL

Hoi Peter,

Het hangt af van je behoeften, dus vanuit jouw perspectief heb je dan ook helemaal gelijk. Voor een ander met net iets meer behoeften, biedt het echter geen 'uitkomst' meer helaas... en zul je gaan 'vastlopen'.
Dit zegt niets over de kwaliteit van een pakket, alleen over de behoeften van een eindgebruiker.
M.a.w. als je net iets meerverlangt en je wilt je processen beter stroomlijnen, dan kom je met ESgarage helaas niet meer 'uit de voeten'.
Over eenvoud valt te twisten, wat de één eenvoudig vindt, is voor de ander niet eenvoudig. Vaak is dit ook een kwestie van 'smaak'.
Easy-Car (www.easy-car.nl) is garagesoftware moet je 'plaatsen', qua functionaliteiten en prijsstellingen, tussen ESgarage en de andere duurdere pakketten zoals van Car-Systems, Autotaal, Autoflex, Wieberink, Infomobiel, etc.
En deze 'duurdere' pakketten hebben dan ook nog meer functionaliteiten dan Easy-Car.
Zo kan een ieder toch de juiste keuze maken met de juiste software-oplossing.

Ik ga deze van een slot voorzien. Graag oude topics met rust laten. Deze is van 2010, dus al lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan