Garantie Laptop Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Hallo,

Wat een bedrijf is dat Asus zeg, ik heb me laptop al meerdere malen ter reparatie terug moeten sturen.
Het gaat om een Asus N550JV-CN270H

1e reparatie:

Het scharnier van het scherm was kapot, ik heb deze toen opgestuurd.
Vervolgens hebben ze ook even gelijk het moederbord vervangen ook al was hier niks mis mee.
Ik heb hem toen terug ontvangen nog erger kapot dan dat hij eerst was, een hele zwarte streep op het scherm.

2e reparatie:

Me laptop weer een tijd kwijt geweest omdat ik hem weer opnieuw kon opsturen.

3e reparatie:

Me laptop opgestuurd omdat de hoofdtelefoonaansluiting niet meer werkte. (een veel voorkomend probleem bij deze laptop.)
Dus opgestuurd en deze week terug ontvangen. Nu hebben ze het moederbord weer vervangen inclusief de wifi adapter die ik er zelf in had gezet.
Deze wifi kaart was een duurdere van betere kwaliteit aangezien de standaard kaart slecht is.
Ik heb ze opgebeld en ze zeggen doodleuk tja u moet de laptop in originele staat leveren. Maar me SSD die zetten ze er wel weer terug in.

Ik begin steeds meer het vertrouwen te verliezen in dit product en Asus.
Weet iemand of het mogelijk is de koop te ontbinden want me laptop is nu al 3 keer kapot gegaan en daarbij komt dat ik hem nu weer zou moeten opsturen omdat ze een kras op de bezel hebben gemaakt
die er nog niet opzat.

Bijvoorbaat dank!
 
Waar is die naar opgestuurd dan? Asus zelf of een ander reparatie bedrijf.
Over schade zal ik gelijk contact opnemen en eisen dat ze dit herstellen.
 
Goedemorgen,


Is me niet duidelijk of dit onder garantie is gemaakt maar dat ze de ssd er weer in hebben gezet komt door het feit dat je geheugen en de ssd mag aanpassen en de rest niet dus in wezen heb je mazzel als je voor de laatste reparatie niet hebt hoeven te betalen staat duidelijk in de garantiebepalingen, is wel slordig dat ze het wifi kaartje niet mee hebben gestuurd.
En punt 1 en 2 lijken mij ook netjes opgelost alleen ja kost wat tijd,
En over het algemeen kan je pas over ontbinden beginnen als het drie maal dezelfde klacht gaat en dit lijkt mij niet het geval
 
Als ze hun werk niet goed gedaan hebben (probleem niet opgelost, extra probleem gecreëerd tijdens reparatie/vervoer etc.) dan moet je stug blijven terugsturen.
Dat je nooit je eigen apparatuur in zo'n laptop moet laten zitten als je 'm terugstuurt spreekt vanzelf. Daar heb je jezelf mee in je voeten geschoten. Sterker nog: Ze hadden je daarmee (een deel van) de schuld in jouw schoenen kunnen schuiven. Oftewel: Stuur altijd de laptop op zoals hij uit de fabriek kwam/gekocht is.
Dat je SSD ongewijzigd is teruggeplaatst bij de laatste reparatie is puur omdat ze direct al geconstateerd hebben dat het een hardwareprobleem is. Doorgaans zetten ze de hele laptop terug naar fabriekswaarden, dus ook (de inhoud van) de SSD, om een basis te hebben van waaruit getest kan worden of de problemen zijn opgelost (en of het probleem origineel aan de gebruiker gelegen heeft of niet).

Deze week kreeg ik nog een Asus terug waar het toetsenbord het niet van deed. Gelukkig had ik vooraf een backup gemaakt van mail, documenten, etc., want, ook al is het toetsenbord vervangen en was het (uiteindelijk) dus een hardware-probleem, de HDD was ook teruggezet naar fabriekswaarden. Werkte weer prima, moet ik zeggen, en er zat een duidelijk verhaal bij wat er aan gedaan was dus ik heb geen klachten over deze reparatie.
Verder nooit problemen gehad met Asus laptops, maar bovengenoemde is wel de eerste laptop die ik heb moeten terugsturen. Ik ben dus mogelijk geen goede referentie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan