garantie verliezen bij overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees de grote

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hoi,

ik was erover aan het nadenken om mijn computer te overclocken (vidoekaart+processor). Ik heb me nog niet 100% ingelezen het overclocken gaat nog wel ff duren voordat ik dat ga doen.

Maar eerst heb ik wat vraagjes... Als je overclocked verlies je je garantie.

1. Hoe gevaarlijk is overclocken?
2. Als er iets kapot gaat.. kan men dan zien dat ik overgeclocked heb? of kunnen ze dat niet en heb je zoiezo wel garantie?
3. Is het verstandig om hiermee te overlocken?:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=94647
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=79513
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=56578

Ik doe dit om wat betere prestaties te krijgen bij bijvoorbeeld GTAIV, fallout 3 etc. bij alle nieuwere spellen dat als ik ze net niet op het hoogst kan zetten het nog net kan enzo XD

Hoi,

Ja je bent je garantie kwijt als je gaat overclocken tenminste als ze er achter kunnen komen
vraag me tenminste af hoe ze dat willen zien, maar dat kan ik mis hebben.
En qua systeem zou ik geloof ik niet gaan overclocken .
En ja het kan gevaarlijk zijn overclocken vooral als je er niet zo bekend ben dus eerst goe bestuderen eer je begint met.
volgende maand komt er bij wijze van spreken weer een zwaarder spel uit ik denk dat je dan aan de gang kan blijven.

Modag

Hoi,

Ja je bent je garantie kwijt als je gaat overclocken tenminste als ze er achter kunnen komen
vraag me tenminste af hoe ze dat willen zien, maar dat kan ik mis hebben.
En qua systeem zou ik geloof ik niet gaan overclocken .
En ja het kan gevaarlijk zijn overclocken vooral als je er niet zo bekend ben dus eerst goe bestuderen eer je begint met.
volgende maand komt er bij wijze van spreken weer een zwaarder spel uit ik denk dat je dan aan de gang kan blijven.

Modag

Tja, kijk om mijn systeem wat sneller te laten lopen vind ik niet erg... snap je?

Maar ik wil niet dat ik geen garantie meer krijg, dus ik wil dit eert heel zeker weten of ze er achter kunnen komen...

Hoi,

Ja ik snap je helemaal dus dat wordt goed lezen en proberen met kleine stapjes te gelijk.

Modag

Hoi,

Hoop nog eens te lezen of het gelukt is en hoe hoog je gekomen bent en je weet dat koeling in dit geval heel belangrijk is .

Modag

ja, op mijn processor heb ik een goede koeling zitten.
Videokaart zit gewoon een standaard ding op en de kast koelt ook goed.

Een GPU overklokken vind ik altijd tricky. Een GPU wordt al een heel stuk warmer als een CPU.

ALs je een CPU overklokt en hij is niet stabiel, werkt windows niet goed en/of je krijgt bluescreens. Hierdoor weet je dat er iets aan de hand is. Meestal werkt je cpu dan nog gewoon naar behoren.

Een GPU geeft hooguit een keer artifacts / of spel slaat vast. Maar meestal is dan al het kwaad geschied. En heb je grote kans dat deze niet meer goed werkt.

En overklokken en garantie weg.. ja je hebt geen garantie. Maar als bv je mobo kapot gaat doe je eerst een bios reset voor je hem weg brengt :) en een CPU valt niets aan te zien.

En overklokken en garantie weg.. ja je hebt geen garantie. Maar als bv je mobo kapot gaat doe je eerst een bios reset voor je hem weg brengt :) en een CPU valt niets aan te zien.

Dat moest ik ff weten...

Maar ik heb naar de temps gekeken als hij op 100% loopt, van 36 naar 46 graden.
Dan kan het nog wel toch?

Ja het zou wel kunnen met die temps.

Wat voor geheugen heb je der in zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan