Garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
271
Hallo,

Sinds vorig jaar november heb ik een Nokia N95 8Gb (gekocht bij de PhoneHouse), waar ik altijd heel zuinig op ben (tevens mijn eerste zelfbetaalde telefoon, dus daarom zeker zuinig). Ik heb een abonnement van Vodafone, de superbundel. Maar sinds vandaag zit er een klein barstje in het midden van het scherm. Nu vroeg ik me af; krijg ik daar garantie op?

Dat barstje is er natuurlijk niet zomaar gekomen. Ik reed net terug van school, over een plein waar ik altijd over rijd. Nou zaten daar enkele turkse* kinderen (uit de 2e klas) en daar bemoeide ik mij verder niet mee. Ik was tevens aan het sms'en met een vriend, tot ik plotseling een steentje over mijn schouder op mijn telefoon zag kaatsen. Natuurlijk was ik erg boos op die turkse kinderen (want die hadden het gedaan), en heb ik er even flink op los gescholden. Toen ik thuis was heb ik mijn mobiel even goed bekeken, en nou zag ik dus tot mijn schrik dat er een barstje op het midden van het scherm zit door dat rotsteentje. Nu ben ik heel erg boos op die kinderen (net iets jonger als mij), maar toen ik terugreed zaten ze er al niet meer, natuurlijk.

Is er een manier om deze schade vergoed te krijgen? Want ik vind dit eigenlijk niet normaal.

Bij voorbaat dank. :)

* Geen persoonlijke opvattingen. Ik heb niks tegen buitenlanders ofzo, maar tegen hun in dit geval wel. Ze zitten bij mij op school, maar wel op een ander gebouw en ik ken hen verder niet. Ik kende er maar 2 van, alleen van gezicht. Het waren er 5 ofzo. Verder zitten ze in de 2e, en ik in de 4e.
 
Laatst bewerkt:
nee, ik denk niet dat hier garantie op zit XD

Je moet gewoon naar die turken toe en geld eisen bij de ouders.
 
nu weet ik niet welke en of je een verzekering hebt afgesloten bij de aanschaf van de telefoon maar daarvan moet je maar eens de papieren doorlezen wanneer je allemaal schadevergoeding krijgt.
Anders zul je die kinders moeten traceren en het bij hun pappa/mamma op de wa verzekering moeten verhalen
 
Ja, maar (nogmaals, ik heb niks tegen buitenlanders) dat kan ik natuurlijk wel gaan doen.
Maar waarschijnlijk krijg ik dat toch niet voor elkaar, aangezien je -als je je überhaubt wend of keert naar de ouders- heel hun 'bende' op je dak krijgt en je compleet in elkaar wordt geslagen terwijl je niks hebt gedaan.

Anyway, dat geld krijg ik toch niet van die ouders. Want ze zullen hun eigen kinderen toch geloven.

Maargoed, ik ben hier zwaaaar pissig om, aangezien ik hem pas een halfjaar heb en nog anderhalf jaar te gaan heb!

Edit: Overigens hebben we geen verzekeringen afgesloten, want dat vond mijn vader te duur en die riep al voordat ze het wouden aanbieden dat hij die niet wilde.
 
Laatst bewerkt:
hehehe mooi verhaal, daar houd ik van. ;)

Maar to the point, iemand die ik ken had een een LG deze heeft hij een keer zachtjes
laten vallen. => gevolg scheur in het scherm.

Hierna heeft hij netjes een brief naar de provider geschreven en heeft een nieuw toestel gekregen.

Kan het proberen, niet geschoten is altijd mis
 
Hm, ja, dat zal ik zeker eens proberen!
Dankjewel voor de mooie tip! :)
 
hehehe mooi verhaal, daar houd ik van. ;)

Maar to the point, iemand die ik ken had een een LG deze heeft hij een keer zachtjes
laten vallen. => gevolg scheur in het scherm.

Hierna heeft hij netjes een brief naar de provider geschreven en heeft een nieuw toestel gekregen.

Kan het proberen, niet geschoten is altijd mis

zachtjes laten vallen... dat moet je mij eens leren ;-)
 
garantie

In ieder geval valt deze schade niet onder de garantie. De leverancier wil misschien wel wat doen, in dit geval dus The Phone House. Zij hebben er, afhankelijk van het abonnement of prepaid is, belang bij dat je het toestel gebruikt omdat de provider hun ook over het gebruik betaalt. Ook hier geldt dat het niet moet, maar wel mag. De tweede optie werd al eerder aangegeven, de provider wil soms ook wel helpen.
In ieder geval succes en laat hier ook eens weten of de provider en/of de leverancier je hebben geholpen.
Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan