garantievraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Een kennis van mij heeft een 4 maanden oude acer laptop waarvan de usb-aansluiting kapot is gegaan er kwam bij het verwijderen van een usb kabel een klein stukje plastic mee waarna de beide naast elkaar gelegen usb aansluitingen het niet meer deden .
De winkel BCC adviseerde om hem buiten BCC bij acer ter reparatie aan te bieden .
Zo gezegd zo gedaan , echter acer vraagt nu ruim 250 euro reparatiekosten vanwege onzorgvuldig gebruik ( dus geen garantie ) Nu is deze kennis altijd zeer voorzichtig met de laptop en ik weet zeker dat hij nooit met grof geweld een usb kabel heeft verwijderd .
Nu de vraag , kan er een andere oorzaak zijn dat beide usb poorten kapot zijn en hoe zit het met de garantie ?

Mvg. Hans

Goedemiddag,

Ik weet niet waar dat stukje plastic precies vandaan kwam maar er zou kortsluiting gemaakt kunnen zijn (is een mogelijkheid) maar dan is natuurlijk de hamvraag waardoor is het plastic afgebroken maar ik denk persoonlijk dat Acer zich er op deze manier wel erg makkelijk van af maakt om maar gelijk te zeggen dat het door onzorgvuldig gebruik komt.
Ik zou de winkel proberen in te schakelen die hebben het notebook verkocht dus die zouden nog wat voor je kunnen betekenen en die hebben de schade ook gezien

En dan nog, € 250,- voor een kapot USB poortje?????

Is die van goud dan moet je vragen......

Hoi,

Misschien zetten ze er een nieuw moederbord in omdat hij op het moederbord vast zit de poort. Maar inderdaad hoop geld.

Het zwarte stukje plastic niet groter dan een afgeknipte nagel kwam uit het inwendige van de usb poort .
Kortsluiting lijkt mij ook logisch omdat beide poorten het niet meer doen .
Terug naar die winkel lijkt mij geen optie omdat zij natuurlijk de conclusie van acer overnemen .
Heb in januari samen met die kennis de acer voor 650 euro bij BCC gekocht , hij was bij hun 50 euro goedkoper dan elders , heb door de verkoper extra op de bon laten zeten dat er 2 jaar garantie op staat , dit omdat een eerdere bij BCC gekochte laptop van die kennis na 14 maanden een nieuw moederbord nodig had 375 euro . Mijn advies was toen nooit meer iets bij deze winkel te kopen en ook toen stond er al voor een laptop 2 jaar garantie

Is het niet zo dat acer moet kunnen aantonen dat het door onzorgvuldig gebruik kapot gegaan is ?

Hans

Hoi,

Ja dat klopt dat hun het moeten bewijzen maar denk dat het moeilijk wordt en volgens mij kan de winkel wel wat voor je betekenen hoor waarom zouden die partij kiezen voor Acer anders mopperen met een winkel vol wil wel eens helpen.

Het stukje plastic is waarschijnlijk dat stukje dat er voor zorgt dat je een usb apparaat er maar op 1 manier in kan.
Deze zitten er gewoon los ingeklemt, maar kunnen soms losschieten

Aan de voorkant van m'n behuizing is die ook los gegaan. Het werkt wel alleen let op hoe je de de usb erin steekt. Dit heeft me ook al een USB-stick gekost.
Dus ik kan me voorstellen dat het ook richting de pc/laptop kappot gegaan.

Een nieuw mobotje + service kosten, manuren kan aardig oplopen.
Maar 250,- .... ik zou dat niet accepteren en een nette bezwaarbrief / mail terug sturen.

Okee bedankt . Ik zal je advies overbrengen .
Het kan natuurlijk geen kwaad om ook naar de winkel te gaan en dan gelijk naar de chef vragen .
Hans

Hoi,

Nee kan geen kwaad eens met de chef te praten hoop nog eens te lezen hoe of wat.

Nog even terugkomend op de vraag , ik snap dat er iets kapot gaat als je hardhandig een usb stekker ondersteboven toch probeerd in te pluggen , maar dat is hier niet het geval want de schade is ontstaan na het verwijderen van een tomtom en dat kan maar op één manier .

Hans

Stukje kan al gewoon los hebben gezeten, bij mij kwam het ook gewoon los met het loshalen van een usb stick.

Maar ik weet natuurlijk niet of we het over het zelfde stukje plastic hebben natuurlijk :)
maar het moet gewoon niet kunnen.

ALs je iets koopt bij een winkel, regel ook alles via de winkel, duurt misschien wel iets langer maarja. Dan kun je altijd terug vallen en verhaal halen bij de verkopers zelf.
Gewoon mee terug gaan en eisen dat ze het oplossen / voor de kosten opdraaien.
Ik zou hooguit de verzend kosten "willen" betalen.

Het zal wel hetzelfde stukje plastic zijn , er zat ook een klein hoekje in .

Mijn advies was ook om voor de garantie naar de winkel te gaan , maar zij gebruiken een afschuifsysteem , met als lokkertje dat hij dan sneller gerepareerd wordt .
Als er dan iets fout gaat op de reparatie afdeling of het ding raakt zoek , dan kan je de winkelier niet aansprakelijk stellen ..
De laptop is nu bij acer ,

Hans

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat is voor hun het makkelijkst hoeven ze er geen energie in te stoppen terwijl volgens mij hun moeten zorgen dat het geregeld wordt met de garantie en niet de fabrikant zo heb ik het altijd begrepen

Ik ging naar een computerwinkel en ze wilden geen materiaal meer van Acer verkopen omdat Acer hierom bekend staat. Slechte service en afwikkeling van klachten. Uiteindelijk krijgt de computerwinkel dat weer voor de kiezen.

Hallo ,

Ik had beloofd om terug te melden over de afloop van het garantieprobleem .
Heb nog wat nagezocht over de garantie en begreep dat als bv. een laptop kapot gaat binnen zes maanden na aankoop de winkelier / fabrikant moet kunnen bewijzen dat de klant onzorgvuldig is geweest , na zes maanden moet de klant dat kunnen aantonen .
Ik ben met deze kennis en mijn kennis meegegaan naar de chef van de winkel ( BCC ) , heb deze welwillende chef duidelijk gemaakt dat de winkel zijn verantwoordelijkheid inzake garantie niet mag / moet afschuiven en dat de winkel ervoor moet zorgen dat de laptop zo snel als mogelijk is kosteloos gerepareerd moet terugzenden .

Vandaag het beslissende telefoontje van de chef , Acer wil eerst geld zien xoordat zij gaan repareren . Mijn kennis moet deze 251 euro eerst betalen waarna de winkel ( BCC ) dit bedrag gaat teruggeven .

Mijn advies aan hem was om dit eerst zwart op wit te krijgen voor een eventuele betaling .

Hans

Dan heb je hier een bewijs van wat ik reeds schreef. Knap waardeloos van Acer. Mondeling is 'ja' tegen 'nee'. Zou dat inderdaad ook schriftelijk willen hebben.

Zonde dat het zo moet gaan bij Acer, deze kunnen een voorbeeld nemen aan Logitech.

voorbeeldje

Ik heb een logitech Z-5500 speakerset. Deze heb ik vorig jaar Januari aangeschaft.
Na bijna anderhalf jaar begon het LCD schermpie te knipperen van het bedienings console (bekent probleem).
Nog steeds perfect af te lezen, alleen wat "storend" als het licht uit is in de kamer.

ipv al de boxjes van de muur af te schroeven en terug te gaan naar de winkel, had ik Logitech eens gebeld.
Ik kreeg een erg behulpzame medewerker aan de telefoon en heb het probleem uitgelegd.
Geen geprul met serie-nummers, opsturen defect materiaal ect.
Ik kreeg gelijk, na het inscannen en opsturen van m'n aankoopbewijs, een vervangent product opgestuurd.

Eerst dacht ik dat het alleen het bedienings paneel was. Maar uiteindelijk kreeg ik een compleet nieuwe set thuis gestuurd ter waarde van 300,- en mocht het "oud" setje ook houden. Nu heb ik dus 2 goedwerkende Z-5500 systeempjes thuis.
:thumb: top service

Zo kan het dus ook Acer...

ps. iemand nog een setje kopuh :p

weer eens te meer de slechte service van acer._. heb wel 1 positief bericht al gehoord over de service inmiddelds:p.

Kunnen ze niet maken de garantie zo laten vervallen, je zou ze kunnen aanklagen gezien je binnen de garantie valt en niks met de laptop hebt gedaan.Maar jouw vinding is beter gelukkig val je nog binnen die 6maanden ik hoop dat alles goed hersteld wordt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan